48 Reacties

5 jaar geleden

Bij ons 180 ml ongeveer 15/20 minuten. Ook speen 2 van philips advent flessen

5 jaar geleden

Mijn zoontje van 10 weken drinkt ook met de dr brown fles speentje 2. Hij krijgt hierin nutrilon 1 en omneo half om half. Hij doet er ongeveer een kwartier over (150ml water +5 schepjes)

5 jaar geleden

Mijn dochters 10 weken drink 120cc avent fles speen 2 doet er ongeveer 15 min over

5 jaar geleden

Mijn kereltje is 16 weekjes en doet de ene keer langer over de fles dan andere keren. Denk gemiddeld 20 minuten over 210 met7 schepjes voeding en 1 schepje jbpm. Ik geef meneer 210 omdat hij op4 flesjes zit.

5 jaar geleden

Ons zoontje is 13,5 week drinkt uit een MAM fles speenmaat 1 en doet er ongeveer 15 á 20 min over.

5 jaar geleden

Ik time het nooit maar denk dat hij 10 minuten over doet? Alleen de laatste fles doet hij langer over omdat hij dan moe is. Hij drinkt ingedikt door speentje 2 maar heeft veel zuigkracht 😂 als ik hem nr.2 doe zonder in te dikken verslikt hij zich sowieso. Hij drinkt heel rustig en stopt af en toe zelf even. Maar drinkt wel door

5 jaar geleden

Ik gebruik de dokter Brown fles met Speenmaat 1 voor onze man van 10 weken aangezien hij mega gulzig drinkt en zich verslikt.. nu gaat het goed, maar wel zo’n 25 - 30 minuten bezig...

5 jaar geleden

Wat een snelle drinkers allemaal! Mijn zoon doet minimaal 30 minuten over een flesje (borstvoeding 120-150 ml). Tussendoor laten we hem meerdere keren boeren. Als we hem sneller laten drinken, spuugt ie alles weer uit 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Mijn dochtertje van 10 weken drinkt uit een dr brown fles, 150cc met 5 schepjes speenmaat 1 en doet daar ongeveer 20/25 minuten over

5 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Wat een snelle drinkers allemaal! Mijn zoon doet minimaal 30 minuten over e ...
3 maanden en dan een flesje van van 120-150 ml? Is dat niet wat weinig? Voor mn gevoel hoor.🙈

5 jaar geleden

Reactie op MamavanSanne

Mijn dochtertje van 10 weken drinkt uit een dr brown fles, 150cc met 5 sche ...
Hier hetzelfde. Drinkt ze nog niet eens allemaal leeg...

5 jaar geleden

Mijn zoontje is 11,5 week en drinkt de fles veel te snel leeg, doordat zijn zuigkracht steeds beter wordt (8 minuten +/-). We gebruiken en Difrax fles met 3 fasen speen (gebruik fase 1). De M speen ging te snel en de S speen komt niks uit. Hij krijgt Hero Comfort. Iemand tips voor fles/speen?🤣 Ik zit eraan te denken weer de Browns speen te gebruiken...

5 jaar geleden

Reactie op C hantal

3 maanden en dan een flesje van van 120-150 ml? Is dat niet wat weinig? Voo ...
Het verschilt hoe zwaar een kindje is en of als hij /zij goed groeit. Er zijn eventueel berekeningen die je hiervoor kunt gebruiken. De lactatiekundige heeft ons geadviseerd om voor onze dochter (12,5 week) bijna 4800 gram minimaal 700 ml op een dag te laten drinken. Meer mag natuurlijk ook.

5 jaar geleden

De jongens (17 weken, 13w gecorrigeerd) drinken op kdv en bij partner flesjes met borstvoeding. Ze drinken dan flesjes van 80 ml en doen hier 15 minuten over met een Dr brown prematuur speen.

5 jaar geleden

Reactie op Sanne321

Mijn zoontje is 11,5 week en drinkt de fles veel te snel leeg, doordat zijn ...
Hier hetzelfde hoor. Maar wat we doen is nog eens 2x tijdens het voeden een pauze inlassen voor een boertje(daar is hij niet altijd even blij mee🤣). Zo kan het drinken wat zakken

5 jaar geleden

Ze adviseerden hier dat een kindje ongeveer 15 tot 20 minuten over het flesje 'moet' doen...hier een prematuur speen vanwege een gulzige drinker

5 jaar geleden

Reactie op Marijke Meijer

Ze adviseerden hier dat een kindje ongeveer 15 tot 20 minuten over het fles ...
Waarom is dat eigenlijk? Hier doet ie er minimaal 30 min over maar soms zelfs 45.. Met boeren erbij wel. Soms nog mondjes terug dus vraag me af hoe het zou gaan als we speen 2 erop zetten en het dus sneller zou gaan?

5 jaar geleden

Ik gebruik de 1-2-3 van kruidvat met de br brown flessen. Meestal doet ze er 10-15 min over. Als ze weer niet wil drinken, veel langer (30 min). Ze is 10 weken en drinkt 150 + 5.

5 jaar geleden

Reactie op Vmss

Waarom is dat eigenlijk? Hier doet ie er minimaal 30 min over maar soms zel ...
Het duurt even voor de hersenen om het signaal te krijgen dat de maag vol is. Net zoals bij volwassenen. Die eten ook vaak meer als ze snel eten en minder als ze langzaam eten.

5 jaar geleden

Reactie op C hantal

3 maanden en dan een flesje van van 120-150 ml? Is dat niet wat weinig? Voo ...
Bedankt voor je bezorgdheid, maar leeftijd zegt niet zoveel over de hoeveelheid dat een kindje moet drinken. Het gaat meer over hoe zwaar je kindje is en hoeveel je kindje nodig heeft. Mijn zoon is dysmatuur en weegt nu met 3 maanden nog maar 5 kg. Volgens de rekensom (150 x gewicht) zou hij ongeveer 750 ml per dag binnen moeten krijgen. Hij krijgt 6 voedingen op een dag. 750 : 6 = 125 en we bieden tussen de 120-150 per fles aan. Dit lijkt mij dus prima voldoende. Meer voeding zou hij trouwens ook alleen maar uitspugen.