48 Reacties
5 jaar geleden
Mijn dochters 10 weken drink 120cc avent fles speen 2 doet er ongeveer 15 min over
5 jaar geleden
Ik time het nooit maar denk dat hij 10 minuten over doet? Alleen de laatste fles doet hij langer over omdat hij dan moe is. Hij drinkt ingedikt door speentje 2 maar heeft veel zuigkracht 😂 als ik hem nr.2 doe zonder in te dikken verslikt hij zich sowieso. Hij drinkt heel rustig en stopt af en toe zelf even. Maar drinkt wel door
5 jaar geleden
Mijn dochtertje van 10 weken drinkt uit een dr brown fles, 150cc met 5 schepjes speenmaat 1 en doet daar ongeveer 20/25 minuten over
5 jaar geleden
Mijn zoontje is 11,5 week en drinkt de fles veel te snel leeg, doordat zijn zuigkracht steeds beter wordt (8 minuten +/-). We gebruiken en Difrax fles met 3 fasen speen (gebruik fase 1). De M speen ging te snel en de S speen komt niks uit. Hij krijgt Hero Comfort. Iemand tips voor fles/speen?🤣 Ik zit eraan te denken weer de Browns speen te gebruiken...
5 jaar geleden
Reactie op C hantal
3 maanden en dan een flesje van van 120-150 ml? Is dat niet wat weinig? Voo ...
Het verschilt hoe zwaar een kindje is en of als hij /zij goed groeit.
Er zijn eventueel berekeningen die je hiervoor kunt gebruiken.
De lactatiekundige heeft ons geadviseerd om voor onze dochter (12,5 week) bijna 4800 gram minimaal 700 ml op een dag te laten drinken. Meer mag natuurlijk ook.
5 jaar geleden
Ze adviseerden hier dat een kindje ongeveer 15 tot 20 minuten over het flesje 'moet' doen...hier een prematuur speen vanwege een gulzige drinker
5 jaar geleden
Reactie op Marijke Meijer
Ze adviseerden hier dat een kindje ongeveer 15 tot 20 minuten over het fles ...
Waarom is dat eigenlijk? Hier doet ie er minimaal 30 min over maar soms zelfs 45.. Met boeren erbij wel. Soms nog mondjes terug dus vraag me af hoe het zou gaan als we speen 2 erop zetten en het dus sneller zou gaan?
5 jaar geleden
Reactie op C hantal
3 maanden en dan een flesje van van 120-150 ml? Is dat niet wat weinig? Voo ...
Bedankt voor je bezorgdheid, maar leeftijd zegt niet zoveel over de hoeveelheid dat een kindje moet drinken. Het gaat meer over hoe zwaar je kindje is en hoeveel je kindje nodig heeft. Mijn zoon is dysmatuur en weegt nu met 3 maanden nog maar 5 kg. Volgens de rekensom (150 x gewicht) zou hij ongeveer 750 ml per dag binnen moeten krijgen. Hij krijgt 6 voedingen op een dag. 750 : 6 = 125 en we bieden tussen de 120-150 per fles aan. Dit lijkt mij dus prima voldoende. Meer voeding zou hij trouwens ook alleen maar uitspugen.