Even jullie mening graag.. We twijfelen over de naam. Eerste idee was Lucille (uitgesproken luciel). Hebben schrik dat er velen het op zijn Frans gaan uitspreken (lucie-je) Dus nu twijfelen we voor Lucie.... Lucie of Lucille?! HELP
Ik vind ook Lucie leuker, maar ik zou Lucille wel uitspreken als Luciel. Dus als jullie dat mooier vinden, zou ik daar persoonlijk best voor durven kiezen.
Ik vind het juist mooi geschreven zo en denk niet dat mensen het verkeerd gaan uitspreken (behalve in Frankrijk dan :-p ) maar dat lijkt me niet zo erg.
Als julliw Lucille mooier vinden dan Lucie zou ik daar lekker voor gaan!
Franse uitspraak is ook gewoon “luciel” hoor als je voor Lucille zou gaan :) dus ik denk niet dat je daar bang voor moet hebben ;) ik vind Lucille persoonlijk heel mooi!
Denk dat het er aan ligt of je uit Nederland of België komt. Kan me voorstellen dat ze in België eerder een naam op zijn Frans uit gaan spreken. In dat geval zou ik denk ik voor Luciel of Lucie gaan
Gewoon gaan voor wat je het mooist vind!! Als mensen missen kun je ze steeds corrigeren 😉 ons zoontje heet Nathan (op zen Engels) word veel gemist aangezien het ook op zen Frans of Nederlands kan maar eenmaal de mensen het weten word er niet gemist 😁
Waarom een naam die jullie graag willen, aanpassen omdat anderen het misschien verkeerd zeggen? Tis jouw kind dus kies de naam die jij wil en zeg mensen hoe je het uitspreekt.
Ik vind Lucile een fantastische naam!! En zou het sowieso 'Luciel' uitspreken, ook denkend aan de Amerikaanse actrice Lucille Ball. Plus, leuke bonus lijkt me dan dat je het kan afkorten tot Lucy als koosnaampje.
Kortom win-win 😉