25 Reacties

5 jaar geleden

Op de site van youtube vind je hier een video over van liefdevaneenmoeder En het is geen negatieve slaapassociatie, maar gewoon een natuurlijk iets:)

5 jaar geleden

Overigens denk ik niet dat ze hierdoor vaak in de nacht wakker wordt

5 jaar geleden

Mijn zoontje wordt ook heel vaak wakker in de nacht en sabbelt dan ook aan de borst (de enige manier om redelijk snel weer verder met te slapen)... Mijn zoontje slaapt sinds 2 weken zelfstandig in slaap, maar wordt nog steeds vaak wakker (vaak om elk 1-2uur) dus volgens mij heeft het inderdaad niet alleen te maken met aan de borst in slaap vallen... Maar wat wel? Geen idee...

5 jaar geleden

Reactie op Lucavb

Mijn zoontje wordt ook heel vaak wakker in de nacht en sabbelt dan ook aan ...
Hoe is jouw zoontje zelfstandig gaan slapen? Dan zal die borst het inderdaad niet zijn. Hmmm

5 jaar geleden

Reactie op September-24

Op de site van youtube vind je hier een video over van liefdevaneenmoeder ...
Ga ik kijken, dank!

5 jaar geleden

Tussen 4 en 6 maanden is slapen meestal erg moeilijk🥴, dan zitten ze vaak in een sprong, regressie, tandjes of een combinatie van alles haha. Mijn kleine valt ook aan de borst in slaap, maar heeft periodes dat ze 7-8 uur achter elkaar doorslaapt en periodes dat ze om de 2/3 uur wakker is en ik ken idd veel moeders waarbij hun kindje zelfstandig in slaap valt, maar in de lastige periodes ook vaak wakker worden

5 jaar geleden

Ja hier ook! En het is soms vermoeiend, maar tegelijkertijd doe ik het graag voor hem. Hij gaat vanzelf meer slapen en wil later geen borst meer op een dag en dan zal ik het wellicht missen. Hopelijk voel je je niet slecht alsof je iets verkeerd doet, je leest zoveel tegenstrijdigheden en daardoor kun je ook in de war raken. Soms laat de kleine na een poosje langzaam de borst los snachts en ben ik weer vrij. Succes!!

5 jaar geleden

Reactie op ann85

Hoe is jouw zoontje zelfstandig gaan slapen? Dan zal die borst het inderdaa ...
Mijn zoontje wordt vaak rustig als ik een verhaaltje voorlees. Dus dit ben ik toen gaan doen terwijl hij in bed lag. In het begin (en nu nog steeds soms) ging het wel gepaard met huilen. Dat huilen ging na twee keer over in een beetje jammeren voor het slapengaan. En als hij nu toch veel huilt, laat ik hem toch aan de borst in slaap vallen. Maar meestal doet hij het zelf ;)

5 jaar geleden

Ik probeer ook zoveel mogelijk te genieten van de borstvoeding, het blijft heel speciaal. Maar soms wordt elk uur 's nachts wel heel zwaar voor mij. Aanstaande vrijdag ga ik naar osteopaat hiervoor..

5 jaar geleden

Bij ons was dit ook zo. Toen zijn we de Pick up put down methode gaan toepassen en zo heeft hij geleerd zelf in slaap te vallen

5 jaar geleden

Maar het is heel logisch dat ze in slaapvallen want door aan de borst te liggen maken ze melatonine aan. Wat ik doe en merk wel dat het helpt. Standaard avond ritueel gecreëerd. Van 19.00 tot 20.00 mag ze aan mijn borst. Links en rechts. Tussendoor sabbelt ze wel maar de zuigbehoefte is nog aanwezig. Ik kan haar dan slapend wegleggen geef haar een kusje, fluister slaaplekker, ik hou van je en ga de kamer uit. Ze wordt wakker rond 11 uur, geef haar dan nog de borst en drinkt dan alleen en slaapt daarna weer verder. Ik ben ook een levende speen maar die nabijheid heeft ze nodig en die kan ik haar op dit moment geven. Je zou de vraag ook op Facebook kunnen stellen op de groep Borstvoedingsforum. Succes. Het is niet voor altijd🥰

5 jaar geleden

Reactie op Babyiswelkom

Bij ons was dit ook zo. Toen zijn we de Pick up put down methode gaan toepa ...
Wat goed! Hoe veel nachten heeft dit geduurd? :)

5 jaar geleden

Reactie op petraevelien

Ja hier ook! En het is soms vermoeiend, maar tegelijkertijd doe ik het graa ...
Ja dat voel ik dus juist wel een beetje. In alle “slaap” boeken staat dat je die associaties moet afleren anders leren kindjes niet door te slapen. Slapen is hier vanaf dag 1 drama geweest. Ik ben sowieso best klaar met borst voeden maar helaas pakt ze geen fles. En nu dus een sprong? Dat betekent dan soms wel 3 keer aan de borst in 1 uur! Ben nu ook al 2 keer naar boven gegaan en ze ligt vanaf 7. Ik vind 2 keer per nacht wakker totaal geen probleem maar 8 keer is wel een beetje veel

5 jaar geleden

Tsja negatieve slaap associatie klinkt zo .. tsja negatief , terwijl je het heel goed doet. Tegelijkertijd begrijp ik ook dat het niet prettig is. Wat ik zelf heb gedaan, is niet in slaap voeden, wel eventjes voeden, en slaperig in bed leggen. Zodat jij wel leert vertrouwd te worden met zelf in slaap vallen. En dan op een gegeven moment ook een keertje het eerste ochtend slaapje, helemaal zonder borst in slaap vallen , en dit dus steeds een beetje uitbreiden. Hopelijk heb je er iets aan. Nu kan hij ook zonder borst gaan slapen overdag, wel drinkt hij in de nacht graag nog een paar keer, soms maar één keer, maar soms ook drie keer... Gelukkig kan ik hem wel altijd weer weg leggen daarna

5 jaar geleden

Reactie op MamavanSimon

Tsja negatieve slaap associatie klinkt zo .. tsja negatief , terwijl je het ...
Klinkt super. Mijn dochter laat zich alleen niet slaperig wegleggen. Ze moet echt slapend zijn. Het lastige aan deze associatie, als dit niet de reden is dat ze snachts zo vaak wakker wordt omdat ze niet zelfstandig in slaap kan vallen, is dat ze straks bij oma of opvang misschien ook niet kan slapen.

5 jaar geleden

Mijke van Baal noemt het afhankelijke of niet- afhankelijke slaapassociaties. Klinkt minder negatief. Wel fijn om haar te volgen op Insta. White noise en speen zijn dus niet afhankelijke slaapassociaties. Die gebruik ik ook beiden. En inbakeren..

5 jaar geleden

Reactie op MamavanSimon

Mijke van Baal noemt het afhankelijke of niet- afhankelijke slaapassociatie ...
Helaas heeft ze speen nooit gepakt. Ook inbakeren vond ze geen pretje. White noise leek haar weinig te doen. We hebben het allemaal geprobeerd! :)

5 jaar geleden

Reactie op ann85

Klinkt super. Mijn dochter laat zich alleen niet slaperig wegleggen. Ze moe ...
Ja , dat is idd lastig, echt fijn als ze dat gaat leren. Mijke van Baal zegt ook iets over de juiste leeftijd om dit te gaan leren, maar dat ben ik even vergeten.. En als je haar heeeeel slaperig, bijna in slaap in bed legt, en ze gaat jammeren? Kan je haar dan nog troosten en helpen in bed in slaap te vallen? Ik geef m'n zoontje vaak een speentje en knuffeldoekje beetje op z'n oogjes. mijn oudste zoontje had dit trouwens ook, daarom ben ik dit keer vanaf het begin op gaan letten om hem nooit slapend weg te leggen. Maar hij heeft het uiteindelijk ook gewoon gedaan. Ze veranderen voortdurend dus dit veranderd ook weer. Komt goed

5 jaar geleden

Reactie op ann85

Helaas heeft ze speen nooit gepakt. Ook inbakeren vond ze geen pretje. Whit ...
Goed bezig , maar tis een zoektocht hè

5 jaar geleden

Reactie op MamavanSimon

Ja , dat is idd lastig, echt fijn als ze dat gaat leren. Mijke van Baal zeg ...
Mission impossible haha. Ze houdt echt vol. Het gaat vast een keer lukken!