36 Reacties
5 jaar geleden
Hier 5.5 maand en ook nog niet van rug naar buik. Hij probeert t wel maar blijft steken op t kantelpunt. Hij vindt t overigens niet heel erg op zn buik te liggen. Dacht vandaag te zien dat hij zn beentje omhoog trok als in een soort kruipbeweging waarbij hij ongeveer 1 mm vooruit kwam hahah dus ik denk dat sommige babys miss een andere volgorde aanhouden? En t omrollen miss overslaan? Ik zou me iig geen zorgen maken. Iedere baby heeft zn eigen tempo. Misschien is jouw baby al super goed in eten, slapen, brabbelen?
5 jaar geleden
Hier ook hoor.. buik vindt hij helemaal niks ineens (raakt ie gefrustreerd) en rollen van rug naar buik is 1x gebeurd. Hij kan het wel maar heeft er gewoon geen interesse in. Sinds gisteren kan hij wel zelfstandig zitten en doet nu niks liever. Denk dat het uiteindelijk vanzelf wel goed komt.
5 jaar geleden
Ja! Ook 6,5 maand hier, rolt ook nog niet. Wel van buik naar rug, maar andersom dus niet. Draait wel in een C-vorm als ‘ie op zijn rug ligt, maar doordraaien ho maar.. Ik probeer het veel te stimuleren dus hij ligt echt veel op zijn buik, geen idee wat ik nog kan doen 🤷🏻♀️
5 jaar geleden
Ooh alsof ik het zelf geschreven heb! Meisje wil niet op dr buik en ook niet rollen. Wel veel zitten, en als ze ligt doet ze dr best om overeind te komen door dr buikspiertjes aan te spannen.
Soms maak ik me wel een beetje zorgen, maar vaak denk ik ook wel dat het goed komt en dat ieder kindje het op zijn of haar eigen tempo doet... Ben benieuwd..
5 jaar geleden
Wij gaan naar de fysio ivm plat hoofdje en overstrekken. Beide heeft/doet hij niet meer, maar heb zoveel tips en oefeningen gekregen dat wij samen geleerd heeft om te rollen en om zijn as te draaien.
Meeste kindjes volgen wel een bepaalde stappen plan, maar ieder kind is ook weer anders.
Mijn eerste was veel vlotter, terwijl een vriendinnetje (2 weken jonger) nog niks deed.
Ik denk altijd, als ze tevreden zijn en jij maakt je geen zorgen, dan is er niks aan de hand.
Bij twijfel, of voelt het niet goed aan je moeder hart, dan ff aan de bel trekken.
Het terug rollen is vaak onstabiel liggen en niet bewust rollen. Ze laten zich bij wijze van omvallen.
Kinderfysiotherapeut kan altijd tips geven, maar als het zo goed voelt dan lekker laten gaan.
5 jaar geleden
Misschien minder laten zitten? Las ergens dat baby’s die vroeg zitten minder geïnteresseerd zijn om tummytime te doen. Maar weet niet of dit nog werkt als ze het al kent 😅
5 jaar geleden
Hier net andersom. Hij wil echt niet meer op zijn rug liggen of het moet onder de babygym zijn en dan rolt hij heel snel van rug naar buik. Terug rollen kan hij wel maar doet hij niet zo vaak omdat hij dus niet graag op zijn rug ligt en veel liever op zijn buikje oefenen om te kruipen. In bad laat ik hem ook vaak op zijn buikje drijven vind hij hilarisch. Het liefste wil hij ook hele tijd zitten wat hij ook al wel kan maar probeer hem toch ook zoveel mogelijk op zijn buik liggen zo kan hij oefenen om te leren kruipen.
5 jaar geleden
Kiki wilde ook een hele lange tijd niet op haar buik liggen wat mij best onzeker maakte over haar ontwikkeling. Ze is nu 6 maanden en sinds een weekje draait ze zelf om en ligt ze minutenlang op haar buik rond te kijken.
Ik weet dat het cliché klinkt, maar het komt echt goed!
Zodra je kindje er aan toe is gaan ze het echt doen... hopelijk stelt dit je wat gerust..
5 jaar geleden
Ons meisje precies 6 maanden vandaag.
Vindt het op haar buik niet lang leuk, rolt ook nog niet ondanks we genoeg oefenen haha..
Rechtop zitten doet ze al wel een lange tijd heel goed ondanks we dat zo min mogenlijk hebben toegelaten..
Ieder kindje zijn eigen ontwikkeling.. Mijn broertje heeft bijvoorbeeld nooit gekropen, ging van zitten naar lopen en deed dit al met 10,5 maand..
5 jaar geleden
als kindjes met 6 maanden nog niet rollen. mijn advies om dan een kinderfysio mee te laten kijken die je oefeningen en tips kan geven. kunnen rollen en op de buik liggen zijn namelijk belangrijke fundamentele ontwikkeling. als ze deze periode overslaan dan zal je hoogstwaarschijnlijk ontwikkelingsproblemen op een later tijdstip tegen komen die voorkomen hadden kunnen worden. juist die buikligging en rotaties zijn zo ontzettend belangrijk in de ontwikkeling.
succes!
groetjes van een kinderfysio
5 jaar geleden
Reactie op Angel_AR
als kindjes met 6 maanden nog niet rollen. mijn advies om dan een kinderfys ...
Op de 24 baby website staat nochtans: Sommige baby’s slaan deze stap zelfs helemaal over en beginnen direct met kruipen of zitten. Het ontwikkelingsproces verschilt namelijk per baby en ieder kindje is uniek.