Heel gek, de laatste dagen is onze zoon het niet eens met het liggen op de commode. Zodra hij neer gelegd wordt, zet hij het meteen op huilen. Terwijl hij helemaal geen huil baby is. Leggen we hem neer op de bank, om te verschonen of zijn jas aan te doen, is het prima... Is dit herkenbaar? Of weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?
Hoe oud is hij? Misschien herkent hij het ritueel op de commode en naar bed? Als hij oud genoeg is kun je hem afleiden door iets in zijn handen te geven terwijl hij op de commode ligt.
Wij doen voor het avond ritueel, hem de pyjama aan & alles voor het slapen. Daarna mag hij mee naar beneden om te drinken (bv) en dan gaat hij tegen mijn schouder liggen om nuit te buiken. Daarna leg ik hem in bedje.
Wij doen voor het avond ritueel, hem de pyjama aan & alles voor het sl ...
Ja, dat hebben wij ook. Maar als ik hem in de ochtend op. De commode leg of soms spontaan overdag na z'n slaapje, wat ik normaal altijd doe. Is het nu opeens huilen...
Wellicht een paar keer op de commode zetten om met zijn favo speelgoed te spelen(samen met jou) in plaats van verschonen? Beetje gek idee misschien, maar dan heeft hij misschien wat minder een ‘negatieve’ verschoon/slaap associatie?
Niet om je bang te maken maar goed om te weten. Onze heeft dit ook en mn schoonmoeder zei dat als hij t niet fijn vindt om zn beentjes omhoog te hebben het kan wijzen op een hersenvliesontsteking en dan vaak al gaan huoen ams ze op de commode liggen. Onze doet zelf zn grote teen in zn mond en dan lacht ie dus gelukkig niets aan de hand :)
Onze wil gewoon de hele tijd vastgehouden worden, dat is t denk ik bij ons...
Niet om je bang te maken maar goed om te weten. Onze heeft dit ook en mn sc ...
Ik ben hier erg van geschrokken, maar gelukkig pakt hij ook z'n teen in zijn mond. Ik ga vanavond eens wat andere dingen proberen (verschoon kussen op de grond).. We gaan het zien! Thanks voor de waarschuwing
Ik ben bij de osteopaat geweest, een blokkade in zijn rug (gelukkig). Sinds ...
Fijn om te horen dat het beter gaat!
*Natuurlijk niet leuk dat hij een blokkade in zijn rug heeft, maar prettig dat je redelijk snel een oorzaak hebt kunnen vinden en dat de behandeling helpt :)
Hopelijk snel helemaal beter!