Nipt test? Wel of niet

Verwijderd lid
2 maanden geleden
Volgen
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
9 reacties
Lieve-x-
2 maanden geleden
Ik heb bij mijn 1e zwangerschap wel een NIPT laten doen. Zou dit bij deze zwangerschap weer doen. Bij de 1e een goede test gehad en geen bijzonderheden. Toch blijft de kans aanwezig dat er wel een chromosomale afwijking wordt opgespoord. Dan zou je met elkaar de keuze kunnen maken 'wat nu te doen'. Ik heb veel behoefte aan duidelijkheid. Dus vandaar dat ik het wel heb gedaan.
  • Rapporteren
Delphy
25 dagen geleden
Mijn niptest is dinsdag bij ons raadden ze het ten zeerste aan
  • Rapporteren
Robink-24
25 dagen geleden
Ik heb afgelopen woensdag te horen gekregen dat de test mislukt is.. moest hem dus opnieuw doen omdat ze niet genoeg cellen konden opkweken.. nu dus nog 2 weken wachten. 😭
  • Rapporteren
Verwijderd lid
25 dagen geleden
Wij hebben de nipt wel gedaan en hadden een goede uitslag. Ook dit is heel fijn om te horen! Dan hoef je daar niet meer over na te denken. Ik was bang voor de 'wat als het toch fout is' gevoelens als we niet deden testen. We vonden het zelf ook belangrijk om te weten als het niet goed zat. Zodat we onze opties konden afwegen en op de toekomst voorbereiden. Ik zou het zo weer doen, maar dat is natuurlijk aan iedereen zelf om te kiezen wat het beste bij je past.
  • Rapporteren
Phormicolaq
24 dagen geleden
Ik hoor zo vaak dat mensen zich druk maken om een slechte uitslag en dat het kind uiteindelijk gezond ter wereld is gekomen. Stel je voor dat je abortus zou doen door een slechte uitslag 🙈 Nee hoor, ik vind het niet nodig.
  • Rapporteren
Nora-28
24 dagen geleden
Wij hebben de nipt gedaan, zowel deze zwangerschap als de vorige zwangerschap. Het is te testen, dus dan wil ik dat ook. Er zijn zo veel dingen die mis kunnen gaan of kunnen afwijken, dus wil ik dit graag uitsluiten.
  • Rapporteren
Nora-28
24 dagen geleden
Reactie op Phormicolaq
Ik hoor zo vaak dat mensen zich druk maken om een slechte uitslag en dat het kind uiteindelijk gezond ter wereld is gekomen. Stel je voor dat je abortus zou doen door een slechte uitslag 🙈 Nee hoor, ik vind het niet nodig.
Volgens mij is dit ook erg afhankelijk van de vervolgonderzoeken waar men vervolgens wel of niet voor kiest. De nipt geeft alleen de verhoogde kans weer. Een vruchtwaterpunctie bijvoorbeeld heeft een betrouwbaarheid van bijna 100%.
  • Rapporteren
TOWIU
16 dagen geleden
Wij hebben het wel gedaan en vanochtend een goede uitslag gekregen, heel erg blij. Wij zijn blij dat dit kan in deze tijd en hadden besloten alles stap voor stap te zien, dus als het niet goed was dan pas weer verder kijken.
  • Rapporteren
Robink-24
16 dagen geleden
Reactie op Nora-28
Volgens mij is dit ook erg afhankelijk van de vervolgonderzoeken waar men vervolgens wel of niet voor kiest. De nipt geeft alleen de verhoogde kans weer. Een vruchtwaterpunctie bijvoorbeeld heeft een betrouwbaarheid van bijna 100%.
Vruchtwaterpunctie geeft hetzelfde weer Al's de nipt. Alleen is pas nuttig als de nipt mislukt. Ik ben daarom volgende week ee vruchtwaterpunctie, alleen maar om me zo goed mogelijk voor te kunnen bereiden op de toekomst mocht er wel iets zijn.
  • Rapporteren