45 Reacties
6 jaar geleden
Ik heb van de prenatallijst wat dingetjes opgegeven waarvan ik dacht: dit hoef ik niet per se zelf te kopen en is betaalbaar voor een ander 🤣😂
6 jaar geleden
Boxzak ( voor speeltjes/knuffeltjes) slaapzak, verder weet ik het zelf ook niet! Dus ik volg even mee 🙈
6 jaar geleden
Voor directe familie of vriendengroepen (lees: wat groter budget):
- fietsstoeltje
- babynestje
- projector met muziek en licht
Evt. Wipstoeltje of speelkleed/activitycenter.
Voor kleiner budget, afhankelijk van hoe kritisch is zelf bent bijv. Slofjes of kleding in wat grotere maten.
Ik vind zelf ook niets mis met een cadeaubon van kruidvat, hema of prenatal o.i.d.
6 jaar geleden
Ik had voor mezelf ook een klein lijstje gemaakt. Ik heb er wel direct linkjes bij, die ik wil meesturen, omdat ik toch wel zelf wat voorkeur heb.
Een groter cadeautje:
Boxkleed
Luieretui
Cocobelt (draagriem voor maxi cosi)
Krabwanten
Kleerhangers (kan je aan meerdere mensen vragen, maar ik wil bij voorkeur de houten hangers, in kleuren hout en wit)
6 jaar geleden
Ik heb er voornamelijk speelgoed dingetjes op gezet, en steeds als ik met mijn zusje ergens was aangegeven welke merken/kleuren etc ik leuk vind 😅
Zie wel wat we uiteindelijk krijgen, ben overal blij mee. (behalve kleertjes in pipo de clown kleuren...)
Echt nuttige dingen weet ik niet zo goed, dat heb ik nagenoeg allemaal al lang in huis haha.
6 jaar geleden
Ik probeer mensen ook aan te moedigen geen kadootjes voor de baby te kopen, omdat die alles al heeft.. tweede namelijk. Maar ipv daarvan een donatie te doen aan een mooi doel
6 jaar geleden
Wat ik ook fijn vond, is lekker eten in m'n kraamtijd. M'n vader kwam een geweldige lasagne brengen toen ik net bevallen was. Precies wat ik nodig had.
6 jaar geleden
Wij kregen de vraag van wat we wilde hebben al aardig vroeg in zwangerschap (familie)
We hebben toen een online lijstje gemaakt. Waar wij al het spul op zetten wat we moesten hebben (baby uitzet) en wilde hebben, leuk spul.
Dit dus ook met foto en uitleg over welke we wilde.
Hebben toen aangegeven dat het lijstje is voor hun maar ook voor ons.
Wij er ook nieuwe dingen op zouden zetten en als we ergens in winkel waren en iets wilde kopen we af konden strepen.
We willen alleen nu nog niet zien wat er nog niet is afgestreept dus bellen iemand om te vragen of al afgesteept is.
We hebben het lijstje ingedeelt in verschillende categorien. 'voor de geboorte in huis' en 'na de geboorte.'
Een maand voor de uitgerekende datum laat ik mn ma kijken wat er nog opstaat van voor de geboorte. Als er dan nog heel veel opstaat zouden we zelf kopen. (waarschijnlijk hebben we dan al de cadeaus wat iemand voor geboorte wil geven al gehad, dus geen verrassing meer) Mijn ouders hadden nog een budgetje over die ze ons wilde geven voor baby spul. Dus kan zijn dat ze dat daar aan op maken.
Op het lijstje 'na de geboorte' staan dus dingen die mensen nu ook al af kunnen strepen. Om evt voor de geboorte te geven. Maar we niet persee al in huis hoeven hebben.
Er zitten ook minder leuke cadeau dingetjes bij. Zoals een 3e matras laken voor ledikant voor aerosleep (hebben al 2 in huis, 3e niet gelijk nodig)
Rest wat er opstaat:
-inkt hand voet afdruk
- douche handschoen
-extra dekentje (die we leuk vonden)
-muziekdoos ster
-vitamine druppels vanaf 3maanden
- 2e fopspeen bewaar doosje
- 2x xxl hydrofiele doek(voor de handigheid)
- 2e melk torentje
- toilet tasje voor kleine gaat logeren.
- siliconen ijsblokjes houder voor vaste voedsel in te doseren.
- poster met geboorte gegevens.
-kleding bonnen.
- billendoekjes doos (extra 1 voor beneden)
Er staat ook nog een lijstje met 'niet als cadeau geven/zelf kopen (uitzoeken)'
Hier staan dus bijvoorbeeld welk merk luiers we willen, welke sokken, mutsjes etc. (dus al wel evt info in verwerkt) Of andere dingen die we misschien willen maar nog niet weten welke.
Daarnaast hebben we ook de volgende categorien op t lijstje geplaatst.
0 jaar
0,5 jaar
1 jaar
1,5 jaar
2 jaar
2,5 jaar
3 jaar.
Al het speelgoed of andere dingetjes die we nu tegen komen en we niet gelijk nodig hebben. Zet ik daar op per leeftijds categorie!
Half jaar van te voren zullen we dan lijstje controleren. En evt dingen verwijderen/aanvullen.
De half jaren zullen dan voor kerst/sinterklaas kunnen.
Wij vinden bijvoorbeeld little dutch de groen/blauwe lijn erg leuk. Dus hebben al de dingen die we daar leuk van vinden opgezet per categorie.
Hier staan ook weer functionele dingen op. Zoals de achteruit kijk spiegel in auto. Als je kindje uit de maxicosi is.
Dus als mensen ons vragen wat wil je nog... Dan stuur ik link van t lijstje.
En die wordt onderling ook al doorgestuurd merk ik 😋
Misschien dat we straks ook op geboorte kaartje de link zetten.
En hierbij ook weer. Is ook ons lijstje. Dus wij kunne ook afstrepen en zelf dingen kopen.
6 jaar geleden
Speenkoord
Kleding
Verzorgproducten
Babynestje
Wipstoel
Flesverwarmer
Magnetronsterilisator
Kleine dingetjes van 20 30 40 euro die betaalbaar is voor iedereen. Hoef jij het niet te kopen.
6 jaar geleden
Wij hebben alles al. We vragen daarom een donatie voor mommaluv.nl. Je wordt dan gekoppeld aan een moeder in een ontwikkelingsland en geeft je kraamcadeaus op deze manier door.
Mensen die toch iets willen geven, vragen we om een prentenboek.
6 jaar geleden
Speelgoed voor onderweg (in de auto en wandelwagen)
Kleertjes in een wat grotere maat
Cadeau bonnen (vind ik zelf minder leuk om te geven maar blijft wel handig en is altijd goed)
Een muziek mobiel of voor een latere leeftijd speelgoed muziek instrument
Verzorgingsproducten voor de baby als voor de moeder (de moeder mag ook wel verwent worden)
6 jaar geleden
Ik hou niet zo van verlanglijstjes. Cadeaubonnen is altijd mijn antwoord, bij ons bij voorkeur HEMA en Kruidvat.
Bij mijn zoon tot 1 jaar "gratis" kleding kunnen halen.
Verder is al het andere ook prima, maar dan moet het maar net je smaak zijn en handig blijken.
Daarnaast vraag ik eten. Kom rond lunch of etenstijd en neem iets mee. Echt hemels. En dan is een ander cadeautje helemaal niet nodig.
6 jaar geleden
Kussensetje voor trip trap
Loopfiets
Foto album
Boekjes
Voedingstoren
Spaarpot
Sokjes kruidvat (zweer ik bij)
Slabbetjes (nooit genoeg)
Babygym
Verjaardagsslinger van stof
Handdoekcape (die ze tot jaar of 3 kunnen gebruiken na het zwemmen)
Baby zwemband
Slee
Speelgoed en kleertjes kan ook altijd maar is niet altijd de goede smaak
6 jaar geleden
Oo het geboorte kaartje komt een envelopje voor ons kindje. Als mensen iets willen geven dan graag voor het spaarpotje van kindje :) dan heeft het kindje hier later zelf echt wat aan. Ook bij de dames zo gedaan.
Ik kan wel vragen om wasbare luiers maar niemand in mijn omgeving heeft daar verstand van zo ook met andere dingetjes. Ik wil het liefst specifieke producten of merkjes.