6 Reacties
5 jaar geleden
Pfoe.. hier net zo. Een heerlijke slaapster, behalve na een dag opvang. Ze slaapt daar slecht en komt daarom in de nacht ook vaak. Ik denk dat het inderdaad wennen is. Ze zijn nog zo jong. Het komt vanzelf goed. Onze 2e dochter had dit ook en ik weet nog dat ik het eerste jaar weinig van huis ging, omdat ze zo fijn in haar eigen bed sliep.
5 jaar geleden
Hier is het vooral overdag, on zoontje slaapt op de opvang niet meer dan 2 uur over heel de dag, terwijl als hij thuis is (zoals vandaag) gaat hij over 20 minuutjes (07.30) weer naar bed en dan word hij rond 10 uur weer wakker, dus dan slaapt hij al 3,5 uur achter elkaar.. 馃槄
5 jaar geleden
Maar het is ook wel zo dat hij altijd ff moet huilen als hij thuis komt van de opvang, en soms ook echt ontroostbaar 馃槩
5 jaar geleden
Ja ik weet niet anders dan dat dat zo is.. zelfs als oma hier thuis heeft opgepast, en die is echt de rust zelf, is het anders en huilt hij ook voor het slapen gaan. Het is puur prikkelverwerking en dat hoort er gewoon bij.. sommige kindjes wennen er vanzelf aan en sommigen wennen er nooit aan. Mijn oudste van bijna 3 heeft nog altijd slechte nachten na een drukke dag. Ondanks dat we hem kunnen voorbereiden. We moeten altijd de drukte bij hem afbouwen en zeker voor het slapen gaan anders doet hij geen oog dicht.
Wij doen het daarom of niet, of we houden er in onszelf al gewoon rekening mee dat het gebeurd.. hij is erg gevoelig en de jongste lijkt dit ook te hebben in zekere zin.
Je kunt het aan een baby zien. Als hij echt huilt/krijst op je arm en hij heeft zn handjes stijf gesloten, dan is het pijn. Je zult zien dat wanneer je een drukke dag hebt gehad hij huilt en zn handjes of open of doet ze open en dicht. Maar niet stijf dicht.
Huilen met open handen is prikkelverwerking. En vergeet niet, even huilen mag.. dat hoort er dus bij.
5 jaar geleden
Reactie op Lifeoflysanne
Ja ik weet niet anders dan dat dat zo is.. zelfs als oma hier thuis heeft o ...
Dat van die handjes wist ik niet daar zal ik eens op letten!
Vind het ook niet erg hoor dat ze huilt ik snap dat ze de prikkels moet verwerken. maar ze blijft onrustig tot de laatste voeding vanaf daarna slaapt ze dan wel goed. Hoop een manier te vinden dat het niet zo lang duurt zeg maar ook voor haar