3 Reacties

2 maanden geleden

He mama, ik heb zelf adhd en mijn jongste dochter heeft ook al veel signalen maar is nog te jong voor een diagnose. Ik heb vroeger veel gebeten en daar werden mn ouders altijd heel boos van en mn dochter doet het nu ook. Veel op dr kleren ook. Heb een bijtketting voor haar en zeg telkens als ze aan het bijten is op iets "ga je op je ijsje of uil bijten?" En dan gaat ze de kettingen zoeken. Het kostte me altijd super veel moeite vroeger om niet te bijten en als ik het dan toch deed werden mijn ouders altijd heel boos. Dat vond ik super erg, dus wil het zelf anders doen. Jouw dochter is al wat ouder, dus de truc voor mn jongste zal denk ik niet meer helpen. Zou het vooral voor jezelf en voor haar normaliseren. Waarom is het zo'n groot probleem als ze op dr kleren kauwt? Voor wie is dit echt vervelend? Koop geen dure kleding, zodat je je daar druk om kan maken. Als ze echt adhd heeft gaat alles toch kapot 馃槈 zoek veel op over "sensory issues" en probeer alle dingetjes (als ze echt adhd heeft) te omarmen en het grappige ervan te zijn. Dit zal jullie band heel sterk maken 馃挏 je mag me ook altijd priv茅 een berichtje sturen!

2 maanden geleden

Voor het bijten word ik ook niet boos op haar maar herinner haar er wel steeds aan om het niet te doen. Dit moet ik dan niet meer doen? Vind vooral vervelend als ze dingen kapot bijt, net als het valhekje van haar bed dat van hout is of op ijzertjes van haar jas of sleutelhangers ofzo. Haar nagels heb ik allang opgegeven 馃槈 Ik weet niet of ze adhd heeft, weet ook niet wanneer dit getest zou worden, wij zijn hier helemaal niet bekend mee, maar ik denk misschien hoort het bij een bepaalde aandoening dat het daarbij erger is. Heb ook wat zitten lezen en sommige kenmerken passen wel maar ook niet alles. Vind moeilijk...

2 maanden geleden

Jaa het is ook heel moeilijk. Zou meer sturen naar waar ze wel in mag bijten. Dus telkens dingen aanbieden die kapot mogen, het is ook vervelend als er dingen kapot gaan. Er is geen leeftijd om de diagnose te stellen, zou het doen als je merkt dat zij er zelf veel last van krijgt of minder goed presteert dan ze eigenlijk kan. Ze kijken naar een aantal punten en als er 5 overeenkomen (in mijn tijd) dan gaan ze testen). Ik vind mijn adhd ondertussen mijn superpower (heeft wel even geduurd) dus zie het ook niet als iets negatiefs verder. Als ouder is het soms lastig om ermee om te gaan, maar daar valt ook hulp bij te krijgen 馃グ welke dingen herken je nog meer bij dr die mogelijk adhd kunnen zijn?