24 Reacties

4 jaar geleden

Ik geef iedere ochtend pap. Ik geef Brinta sinds hij een maand of 16 is. Vindt hij lekker en doet hij het goed op.

4 jaar geleden

Brinta krijgt ze hier.

4 jaar geleden

Ik geef 30 gram volkoren havermout in wat melk. Daarbij wat kaneel en appel. Vindt het super elke ochtend!

4 jaar geleden

Ik geef brinta oergranen met melk. Vind ik zelf heel lekker, dus we delen een bakje😊

4 jaar geleden

Ik lees dat veel mensen brinta geven. Zat ik zelf ook al aan te denken. Maar zit daar niet teveel zout in?

4 jaar geleden

Even de voedingswaarden vergelijken dan weet je het zo. Suiker: zo min mogelijk Vezels: zo veel mogelijk Zout: zo min mogelijk Overige toevoegingen: zo min mogelijk

4 jaar geleden

Even de voedingswaarden vergelijken dan weet je het zo. Suiker: zo min mo ...
Maar wat versta je onder ‘zo min mogelijk’? Want als ik bijv Olvarit pap vergelijk met Brinta, dan heeft Olvarit 0,002 gr zout en Brinta 0,30.. is nogal een verschil. Of zie ik dat verkeerd?

4 jaar geleden

Reactie op Marije_90

Maar wat versta je onder ‘zo min mogelijk’? Want als ik bijv Olvarit pap ve ...
Volgens Voedingscentrum mag je producten geven die zout <1.0g/100g hebben.

4 jaar geleden

Brinta havermout

4 jaar geleden

Brinta havermout

4 jaar geleden

Brinta graanontbijt

4 jaar geleden

Brinta graanontbijt

4 jaar geleden

De kleine keuken ontbijtpap volkoren 12+ bio

4 jaar geleden

De kleine keuken ontbijtpap volkoren 12+ bio

4 jaar geleden

Olvarit staat bij Picnic geen voedingswaarde bij. Maar dacht deze drie kan ik wel delen wat ik gevonden heb. Verder vooral doen waar je je goed bij voelt. Zo min mogelijk is het beste qua wat ik opnoemde maar dat betekent niet dat 0,004 veel slechter is dan 0,1. En soms zit er minder zout in maar fan weer dubbel zoveel suiker. Of beiden niet en dan eten ze het niet en doe je er zelf nog siroop onder 😅

4 jaar geleden

Ah huismerk fijne vlokken havermout. Geprakt banaantje of aardbeien erdoorheen.

4 jaar geleden

Bedankt voor al jullie reacties! 😊

4 jaar geleden

Denk als ik naar deze 3 kijk (maar er zijn idd ook veel huismerken) dat de “normale” Brinta het minst goed scoort op zout, suiker en vezels. Die van de kleine keuken is echt een stuk duurder. Dan blijft die Brinta havermout van deze 3 over. Geen toevoegingen, nagenoeg geen zout en bijna geen suiker maar wel veel vezels. Havermout staat sws bekend om de gezonde voordelen. Vond hem zelf smaken zoals de “gewone” brinta maar meneer hier eet dat allemaal niet. Eerst wel toen heb ik ook veel vergeleken ☺️ We doen havermout trouwens ook soms door de bananenpannekoek, gepureerd dan is het net bloem maar veel gezonder.

4 jaar geleden

Denk als ik naar deze 3 kijk (maar er zijn idd ook veel huismerken) dat de ...
Wat fijn dat je dit al eens hebt uitgezocht! Kan ik mijn voordeel mee doen 😊

4 jaar geleden

Havermout met melk en water en dan beetje honing en kaneel na het opwarmen. Smult ervan net als ik!