27 Reacties

4 jaar geleden

Cola helpt tegen braken!! Kleine slokjes, het liefst zonder prik dus een suikerklontje erin doen zodat de prik eruit gaat.. Ik denk dat het eerste is.. Zorgen dat je iets binnen houdt en cola is daar bij mij altijd een goede voor geweest. Hoop dat je er iets aan hebt... Sterkte!! 💓💓

4 jaar geleden

Wat ik doe als ik zo’n dag heb zijn van die minicreakers eten. Is wel heel droog 😂😂

4 jaar geleden

Jeejtje wat heftig. Geen tips sorry...hoeveel weken ben je nu? Hopelijk trekt het binnenkort weer een beetje weg. Sterkte!

4 jaar geleden

Ik herken je verhaal hier precies het zelfde moet nu zeggen dat het allemaal weer een beetje gaat maar zelf ook dikke 4 weken bijna niks binnen gehouden nog geen slokje water sterkte.

4 jaar geleden

Ik heb een buuf die ook alles uitspuugde voordat haar lichaam iets kon op nemen. Nadat ze een B12 prik heeft gehad. Was ze aardig opgeknap

4 jaar geleden

Allereerst, wat vervelend en ontzettend naar dat je je zo beroerd voelt. Dit klinkt alsof je hyperemesis gravidarum hebt. Ik heb 2 van deze zwangerschappen meegemaakt en heb tot het einde aan toe overgegeven. Diverse malen opgenomen geweest en een neusmaag sonde gehad. Er bestaat een stichting ZEHG voor deze ziekte. Ze hebben een praatgroep op Facebook voor vrouwen die hieraan lijden. Een super fijne groep met lotgenoten waar je alles kunt delen en ook veel tips en informatie kunt krijgen. Waarschijnlijk heb je nu Emesafene of primperan gehad tegen de misselijkheid? Er bestaat wat sterkers: Zofran... helaas is er heel veel onwetendheid en onbegrip tegenover HG. Laat je goed informeren en niet gek maken dat je je aanstelt... het is een serieuze zaak en kan zelfs gevaarlijk zijn wanneer niet goed en adequaat gehandeld wordt.

4 jaar geleden

Jeejtje wat heftig. Geen tips sorry...hoeveel weken ben je nu? Hopelijk tre ...
V/d week in het ziekenhuis een echo gehad en deze gaf aan 6 weken + een paar dagen...

4 jaar geleden

Reactie op Moosje86

Allereerst, wat vervelend en ontzettend naar dat je je zo beroerd voelt. Di ...
Ik heb nu idd Primperan... ik hoop niet dat ik HG heb want ik ben zo slecht met ziekenhuizen en opnames etc. Afgelopen dinsdag met tranen gesmeekt of ik niet gewoon naar huis mocht, vanwege de heimwee.

4 jaar geleden

Reactie op AnneJB

Cola helpt tegen braken!! Kleine slokjes, het liefst zonder prik dus een su ...
Gelijk een beker met dode cola gevuld! Laten we het hopen... weet van gekheid niet meer wat ik moet doen..

4 jaar geleden

Reactie op Zwanger89

Ik herken je verhaal hier precies het zelfde moet nu zeggen dat het allemaa ...
Jeetje... ik hoop eerlijk gezegd dat ik dit niet nog twee weken hoef door te maken... ben nu al wanhopig!!

4 jaar geleden

Acupunctuur!! Heeft mijn zusje heel goed geholpen

4 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste ook HG gehad. Eerste opname was op 6+3. Zat er toen ook erg doorheen. Ook aan de sonde voeding gezeten. Op week 20 ging het ietsje beter. Alle tips over crackers, cola en kleine beetjes eten zijn lief bedoeld maar werken niet bij HG. Ga optijd naar het ziekenhuis voor infuus. Hou vol! Je krijgt er echt iets moois voor terug! De groep ZEGH kan je hier doorheen helpen. Succes.

4 jaar geleden

Jeetje wat heftig heel veel sterkte toegewenst! Om jou een beetje te troosten je bent absoluut niet de enige en hopelijk zal dit zsm overgaan, dit is tijdelijk. Ik heb bij mijn twee zwangerschappen ook last van HG gehad en medicatie hielp ook niet wat ook resulteerde in ziekenhuisopname. Daar hebben ze me een week lang vocht toegediend icm Zofran. Ik wilde absoluut geen Zofran slikken omdat er op dat moment niet voldoende onderzoek was gedaan. Maar de arts dwong mij het echt te doen anders had het andere gevolgen kunnen krijgen. Nu heb ik weer last van misselijkheid en overgeven en weer helpt niets en heb weer Zofran gekregen. Nog niet aan begonnen doordat ik twijfel maar ik las wel snel op internet dat er inmiddels onderzoek is gedaan en dat het veilig is. Wellicht een idee/optie ook voor jou het zal je echt helpen. Succes!

4 jaar geleden

Oh wat naar zeg!! Ik lig ook al twee weken hondsberoerd op de bank. Houd gelukkig het meeste wel binnen, maar kan bijna niks eten en drinken omdat ik zó misselijk ben. Doet inderdaad emotioneel ook veel. Altijd een bezig bijtje met werk, sporten en sociaal leven. Ligt allemaal stil, vind dat moeilijk te accepteren. Vrijdag overleg met de VK. Sterkte!

4 jaar geleden

Ik herken het. Zelf 2 keer 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en aan het infuus. Bel op tijd wanneer het niet gaat, niet denken dat je moet wachten. De medicijnen die je krijgt kun je ook krijgen in tablet vorm,maar ja met spugen helpt dat weinig. Ik kreeg uiteindelijk medicijn nummer 3 mee en spuug nu met 11weken enkel 's avonds. Eet verder enkel fruit en ligakoeken kan alleen dubbel fris drinken. Probeer,hoe zwaar ook,wel wat te over dag. Het feit dat ik een mupke van 3 heb moest ik door, waardoor ik minder tijd had om me ziek te voelen. Visite hielp bv ook,wat afleiding van het ziek voelen. Verder hou je taai, eet en drink wat je wilt, vergeet het "maar het moet gezond zijn" nu gaat het er eerst om dat je blijft drinken...daarna gaan we wel weer gezond doen. En optijd weer bellen. Ziekenhuis is niet leuk,maar geeft je vaak wel dat zetje om je beter te voelen. Sterkte meid,hoop dat het over is na de eerste 3 maanden.

4 jaar geleden

Reactie op foeni

Jeetje wat heftig heel veel sterkte toegewenst! Om jou een beetje te troost ...
Ik kreeg bij mijn eerste ook zofran en durfde ook niet. Bij de derde keer in het ziekenhuis werd ik even "hard" toegesproken door de gynaecoloog dat ik nu echt moest luisteren. Dat het nu ook absoluut niet meer goed was. Dochtertje hartatikke gezond. Tweede zwangerschap weer 2 keer aan het infuus. Nu kreeg ik uiteindelihk hetzelfde als in het infuus gegeven word. Weer doodeng, maar op is op.

4 jaar geleden

2 weken in het ziekenhuis gelegen en aan het infuus vanwege uitdroging en slechte bloedwaarden. Constant kleine beetjes eten, eten waar je zin in hebt en aan de arts Navalit vragen. Is in België pas op de markt. Misschien is het er in Nederland ook? Werkt bij mij als wondermiddeltjes !! Succes en hopelijk snel beter! (Ik ben er al 6 weken pakken beter door)

4 jaar geleden

Heb ook gemerkt dat die anti-misselijkheid pillen eigenlijk niet echt werken! Het enige dat ietsje hielp vond ik, is dat je moet blijven water drinken. Liefst bronwater, dat is zacht en zitten mineralen in. ORS zakjes bij uitdroging maar neem dan een half zakje want 1 hele is behoorlijk intens. Heldere, echte bouillon soep, want daar zitten veel vitamines in.

4 jaar geleden

Ik ben ook al 7 weken behoorlijk ziek. Ben 14 kilo kwijt geraakt in deze weken omdat ik gewoon niets binnen kan houden. Ik snap je helemaal. Ik had eerst Emesafene en nu Supradin sinds vandaag, dit werkt ook tegen reisziekte en de verloskundige zei dat dit vaak helpt, nou ik hoop het echt! Ik hoop dat jullie ook allemaal snel iets vinden waar je je beter door gaat voelen.

VRIEND

4 jaar geleden

Heel veel sterkte iedereen. Ik ben "gelukkig" op -9 of blijven hangen. Het gaat nu langzaam aan wat beter en ik probeer vandaag met 1 Ondansetron te doen. Finger crossed. Wat werkt voor iedereen is zo verschillend. Ik moet bijvoorbeeld juist kotsen van water. Bij mij helpen kleine slokjes aangelengd appelsap of wat dikker sap. Zure snoepjes hielpen maar nu niet meer. Maar ik vond het wel fijn om van iedereen te horen wat er werkte omdat je dan een beetje kan gaan uitproberen.