27 Reacties

4 jaar geleden

Hier al drie weken continu overgeven.. medicatie gekregen maar ik merk dat die werking na een week afzakt. Ik kan niks eten of drinken of het komt er weer uit. Anderhalve week nu 6 kilo afgevallen. Herkent iemand een bloeduitstorting in het oog? Maandag weer naar de verloskundige. Hopelijk kunnen ze iets anders betekenen voor mijn misselijkheid en braken... nu 11+3

4 jaar geleden

Reactie op wondertjeonderweg

Hier al drie weken continu overgeven.. medicatie gekregen maar ik merk dat ...
Wat voor medicatie heb je? 6kg afvallen in 3 weken tijd is erg veel. Pas op voor uitdroging! Als je Facebook hebt zoek dan even naar de groep van ZEHG (voor vrouwen met Hyperemesis Gravidarum) ze hebben ook een praatgroep. Hier is een hoop info te vinden. Je bloeduitstorting zou wel eens kunnen komen van de druk die erop staat tijdens het overgeven. Heel veel sterkte! Vreselijk om je zo ellendig te moeten voelen tijdens je zwangerschap!

4 jaar geleden

Reactie op wondertjeonderweg

Hier al drie weken continu overgeven.. medicatie gekregen maar ik merk dat ...
Bloeduitstorting in het oog had/heb ik niet. Ik ben wel 2 keer opg3nomen geweest en lag dan 2 volle dagen aan het infuus met medicijnen en ben inmiddels 9 kilo kwijt. Met 13w3d begin ik me eindelijk wat mens te voelen en heb zelfs avondmaal gegeten. Qua drinken: ik heb allemaal pakjes en kleine flesjes gekocht van verschillende merken en smaken en ben gaan testen. Dubbelfris appel perzik is het enige dat meestal binnen blijft. Fruit waren enkel appels en dan alleen pink lady. Geen andere ook dat lukte niet. Liga koek, ah merk..ook hier moest men niet met iets anders aankomen. Ik heb 4 soorten medicatie gehad en uiteindelijk medicatie mee gekregen dat ik in het ziekenhuis kreeg. 'S ochtends hielp dat, 's avonds spuugde ik standaard. Mijn 12 week was verschrikkelijk, en deze week begin ik me pas weer mens te voelen. Prikkels (tv, werk, ...) kunnen het zwaarder maken . Ik ben daardoor ook minder en veel thuis gaan werken. Eigenlijk wilde ze me liever te bed hebben, maar als BOM van een 3 jarige en een stressvolle periode (dikke nekplooi) was afleiding en doorgaan de enige optie. Maandag gelijk je verloskundige aanspreken. Door laten sturen naar het ziekenhuis. Eventueel vlk urine late checken voor ketose. Als ik het zo hoor heb jij een opkikker nodig met infuus. Want die zakjes vocht kunnen wonderen verrichten. Bij mijn eerste zwangerschap 4keer aan het infuus gelegen en ook bij 14 weken weer op de been. (At nog niet alles, maar steeds meer)

VRIEND

4 jaar geleden

Mag ik even iets positiefs delen? Na een verschrikkelijke zondag waar ik weer echt mega ziek was, heb ik nu al twee dagen geen Ondansetron ingenomen! Alleen vanmorgen hoeven overgeven. M'n maag is hier niet helemaal content maar ik kan wel beetjes eten en zowaar dingetjes in het huishouden doen✌️ Viva la Vooruitgang! Hopelijk komt die voor jullie ook snel (PS. Misschien lig ik er morgen weer net zo hard af maar dan heb ik in iedergeval even genoten van het moment 😉)

4 jaar geleden

Reactie op Chefke

Mag ik even iets positiefs delen? Na een verschrikkelijke zondag waar ik we ...
Bij mij is het ook iets beter. Tot mijn verbazing alleen vanochtend overgegeven en zelfs beetjes eten binnen kunnen houden. Ik ben 13 weken. Ik heb de hoop dat het vanaf nu iets beter wordt nu ik het tweede trimester in ga. Maar ja, misschien is het morgen weer helemaal mis. Ik hoop voor je dat het steeds beter met je gaat.

4 jaar geleden

Hopelijk niet nog een.ziekenhuis,opname. 7Zakken vochf,gehad nu thuis aansterken ik ben bijna 13weken

4 jaar geleden

Eindelijk!! Met 13+5 dagen ben ik mij beter gaan voelen, heel soms nog misselijk en dan ook overgeven maar het gaat nu een week goed! Hopelijk voor jullie ook snel betere tijden!!