9 Reacties
4 jaar geleden
Wat verdrietig dat jullie hond overleden is. Ik ben geen arts, maar mij oogt dit niet als een allergische reactie. Heeft ze ook last van snotterigheid/luchtwegen/rode ogen? Eczeem zit vaak in holtes (knieholtes, elleboog). Zeker gezien je dochter al bekend is met eczeem en koemelkallergie, lijkt dit voor mij op een uitbreiding van de ‘gewone’ eczeem. Misschien even een afspraak maken met de huisarts? Succes!
4 jaar geleden
Reactie op Hnvd
Wat verdrietig dat jullie hond overleden is. Ik ben geen arts, maar mij oog ...
Ze is gister gezien door de kinderarts omdat we toevallig de controle hadden staan. Ze heeft toch een aanvraag voor een allergietest voor haar gedaan volgende week. Juist omdat dit zo accuut is en van te voren de eczeem geen rol meer speelde. Tevens blijkt het zo te zijn dat kindjes met KMA of een andere allergie ook snel allergisch zijn voor huisdieren.. 😔
4 jaar geleden
Reactie op NLJ2019
Ze is gister gezien door de kinderarts omdat we toevallig de controle hadde ...
Fijn dat er een allergietest wordt gedaan! Zoals ik al zei, ik ben geen arts 😉 En inderdaad, als je één allergie hebt, ben je helaas ‘vatbaarder’ voor andere allergieën (ik spreek helaas ook uit ervaring).
4 jaar geleden
Precies wat je kindje heeft heb ik ook soms (zover ik weet uit het niks). Bij mij hielp simpele cetomacrogol zalf, in een paar dagen weg dan.
Goed dat je een allergietest laat doen! Het kan best dat je voor de ene hond een allergie hebt en voor het andere ras niet. Jullie vorige was niet toevallig een labradoodle ofzo? Waar minder kans op allergieen bij ontstaat.
Ken ook meerdere kindjes met kma icm allergie voor huisdieren dus idd die combi komt wel sneller voor.
4 jaar geleden
Wat goed dat ze een allergietest willen doen. Wij hebben een "hypoallergene" siberische kat en tot nu toe was de eczeem van onze dochter nooit gerelateerd aan die kat (volgens kinderarts). Mijn man kan ook met die kat zonder problemen wonen, terwijl andere rasen wel astma aanvallen hebben verorzaakt bij hem. Hopelijk komt het niet door de pup!