10 Reacties

6 jaar geleden

Die van mij van 8 wil erbij zijn. Maar ik heb dr liever naar oma, omdat ik weet qua gevoeligheid dat ze het niet kan handelen om mij zo te zien vergaan hahaha. Gelukkig woont oma om de hoek dus of ze nou op school zit of hier thuis oma is er zo en neemt dr dan mee. Zou niet iemand in huis erbij willen hebben maar wil ook niet thuis bevallen.

6 jaar geleden

Als je normaal al een gastouder of BSO hebt. Als je alleen maar zwangerschap verlof heb en je blijft voor de verlof en na de verlof bij de zelfde werkgever. Heb je gewoon recht op opvang. Dus mocht nog bezig zijn terwijl ze uit school komen mogen ze gewoon naar de opvang. De regel is hierbij bedacht als mensen vieren maanden tijdens hun verlof geen gebruik maken van de opvang. Raken ze de plekken kwijt. Dus mocht moeders nog een momentje voor jezelf nodig hebt kun je gewoon gebruik maken van de opvang.

6 jaar geleden

Reactie op Bankje84

Als je normaal al een gastouder of BSO hebt. Als je alleen maar zwangerscha ...
Ehm, dank, maar het gaat over specifiek opvang tijdens de bevalling, aangezien ze er graag bij willen zijn. Het gaat dus niet om algemene kinderopvang.. 😉

6 jaar geleden

Ik moet sws bevallen in het ziekenhuis dus regel zeker opvang (9 en 3jaar). Ik weet nog niet precies hoe want oma's schieten zeker in de stress als ze weten dat ik lig te bevallen. Ik denk ook dat ik me niet voldoende kan ontspannen als ik weet dat ze thuis zijn als ik lig te bevallen (tenzij het inderdaad misschien midden in de nacht is)

6 jaar geleden

Wij hebben voor onze kids de buren en een goede vriendin als achtervang. Zij halen de kids op uit school/BSO of nemen de kids mee, s nachts laten we ze gewoon in bed liggen en ze slapen namelijk door een kanon heen 😅

6 jaar geleden

Ik lees ook even mee. Geen familie in de buurt, half jaar geleden verhuisd. 2 en 8 jarige in huis. Wat als het snachts begint, buren, babyfoon? En hoe moet het dan in de ochtend als ze wakker worden. En als overdag start, of tegen de avond, dan nog uit logeren? Ik moet sowieso naar het ziekenhuis.

6 jaar geleden

Ik heb mijn ouders gevraagd, ik krijg een geplande keizersnee. Mijn dochter is 9 en zal gewoon naar school moeten. Als school uit is halen mijn ouders haar op. Mocht ik onverwachts eerder bevallen en het is net het weekend van mijn ex, Dan komt hij met onze dochter naar het ziekenhuis als haar zusje geboren is of mijn nieuwe partner haalt haar dan even tussendoor op bij haar vader. Ze wil haar zusje hoe dan ook even zien als ze net toevallig bij haar vader is. Om de opvang hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken.

6 jaar geleden

Reactie op Kim2704

Ik heb mijn ouders gevraagd, ik krijg een geplande keizersnee. Mijn dochter ...
Ik zou normaal ook mijn ouders vragen, die wonen ook heel dichtbij nl en zijn altijd thuis 😉 Maar ja, ze zijn boven de 70, en m’n moeder niet zo heel gezond, dus weet niet of dat straks al een optie is met dat hele Corona gebeuren...

6 jaar geleden

Ik heb mijn moeder gevraagd :) we moeten alleen nog kijken of ze bij ons komt logeren (heeft geen rijbewijs) of dat we dochter naar haar brengen. Ik ben medisch en moet dus in het ziekenhuis bevallen. Mocht het zo voorspoedig lopen dat ik toevallig thuis zou bevallen, dan blijft dochter thuis.

6 jaar geleden

Ik was zelf 12 en mijn broertje 10, toen mijn moeder beviel van mijn zusje. Op een ochtend werd medegedeeld: jullie gaan zo naar oma, want de bevalling is begonnen. Om 23:00 uur s avonds werden we uit bed gehaald en mochten we naar ons zusje gaan kijken. Ben blij dat het op die manier is gegaan en had niet bij de bevalling willen zijn