10 Reacties

6 maanden geleden

Jaaa heel herkenbaar. Niet leuk op het moment en echt toe aan school.

6 maanden geleden

Reactie op Bruisbal

Jaaa heel herkenbaar. Niet leuk op het moment en echt toe aan school.
Ja, ik ben benieuwd wat dat voor verschil gaat maken: school.

6 maanden geleden

Heeel herkenbaar! Ze is ook boos de hele dag steeds op mij en gaat dan schreeuwen en aan me trekken.. "Nee" hoort ze niet.. niks werkt (straf geven, iets niet meer kopen/ergens niet meer heen gaan) ze zit nog op de voorschool maar hoop echt dat ze op de basisschool na de zomer iets minder bijdehand wordt😵‍💫😵‍💫😵‍💫

6 maanden geleden

Reactie op Soumimi

Heeel herkenbaar! Ze is ook boos de hele dag steeds op mij en gaat dan schr ...
Boh ja pittig he!!! Inderdaad zelf ook veel bozig. Zielig eigelijk ook, vast weer een fase waar ze doorheen moeten. Maar pittig voor iedereen!!

6 maanden geleden

Reactie op Cocoklink

Ja, ik ben benieuwd wat dat voor verschil gaat maken: school.
Hopelijk lukt het school om ze wat beter op te voeden. Mij lukt het niet haha. De hele dag stout, schreeuwen, brutaal, alles doen wat niet mag en vooral niet luisteren.

6 maanden geleden

Mijn eerste tip is om heel consequent te zijn. Het maakt niet uit wat je doet, als je het maar consequent doet. Je peuter weet dan heel duidelijk waar de grens ligt. Een kind dat geen grenzen kent is voor niemand leuk, zeker niet als ze volwassen zijn. Mijn 2e tip is om savonds te bespreken wat je kind het leukst vond aan de dag en het stomste. Dit zal een gewoonte worden waardoor ze steeds meer vertellen en je kam helpen met de vele gedachten die ze al hebben. En please, laat school niet opvoeden er zijn al te weinig leraren 🤣

5 maanden geleden

Heel herkenbaar en vind het heel fijn om te lezen dat er meerdere mama's mee te maken hebben! Vooral dat boos zijn constant; het vreet zoveel energie en aandacht. Ik heb ook echt het gevoel dat ik haar zusje van anderhalf echt tekort doe soms, omdat ik de hele dag de politie agent aan het uithangen ben. Wat bij mij wel soms helpt is het gezegde 'pick your battles'. Als ze echt iets doet wat niet mag of kan, laat ik het niet gaan maar als ze echt per sé naar buiten wil met een winterjas terwijl het warm is of iets dergelijks, laat ik het lekker gaan. Maar nogmaals, dat lukt me niet altijd; al helemaal niet als ik moe ben haha!

5 maanden geleden

Herkenbaar! Als ik passend straf dan raakt mijn kleuter nog bozer en kan agressief reageren. Ik voel me dan machteloos als ouder.

5 maanden geleden

Ik probeer ook een middenweg te vinden in het streng zijn. Alleen heb ik het gevoel dat mijn bijna kleuter het gevoel krijgt dat hij meer kan maken bij mij.

5 maanden geleden

Buiten om zo een opvoed situatie: heel veel aandacht aan je kind besteden. Ik merk echt dat dat hier enorm helpt. Samen met je kind spelen, naar je kind luisteren en hem/haar ook laten bepalen (binnen de opgetelde grenzen ), dan worden opvoedregels hier beter geaccepteerd en vaak minder driftig reageert.