13 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebben dit gebruikt. 'S morgens een schepje in de fles en 's avonds ook 1 schepje. Ik heb het wel opgebouwd. Dus eerst smorgens een halve en savonds een halve en dan langzaam na een hele.
Het heeft ons heel goed geholpen! Heb zelf 2 potjes opgemaakt en twijfel nog wel eens om het weer te halen maar in principe zijn de darmkrampen over.
Het kan gewoon in de fles hoor, hier deed hij er ook langer over.
5 jaar geleden
Wij deden 1 schepje per dag, was voldoende en van twee kreeg ze echt enorm dunne spuitluiers
Het hielp na ongeveer een week en zijn r mee gestopt bij 15 weken ongeveer
Gaven haar wel altijd weet een klein flesje moedermelk of 30cc kunstvoeding met dat schepje zodat ik zeker wist dat het opgedronken zou worden
5 jaar geleden
Ook voor me dochter gebruikt. Op advies van de osteopaat. Voor haar darmkrampen en de ontlasting. Zeer tevreden over. Ze krijg 2 schepjes bij de ochtend fles in en die krijgt ze natuurlijk niet in 5 min leeg. Maar het gaat heel goed. Ze is nu 18 weken en gebruik het al wel 2 a 2.5 maand nu. Ga er voorlopig niet mee stoppen.
5 jaar geleden
Wij gebruiken het al vanaf de 1e week. Ze krijgt nu 1 schepje in afgekolfde melk in de fles. En daarnaast gebruik ik hetzelf ook.
Laatst een paar dagen niet gebruikt en toen had ze 2 dagen geen poepluier en de 3e dag veel last. Dus wij blijven het voorlopig wel gebruiken.
5 jaar geleden
Wij gebruiken het ook en ik heb ook bewust tijdens mijn zwangerschap probiotica geslikt. Als je geinteresseerd bent kan je veel onderzoeken lezen die aantonen dat een goede darmflora zeer belangrijk is voor de ontwikkeling van een baby, maar ook sowieso voor een mens. Wanneer je geen bv geeft zoals ik, krijgt een baby niet meer vanuit de moeder natuurlijke probiotica mee. Wanneer een kind overgaat op vaste voeding, kan het kind de probiotica uit voeding gaan halen. Wij willen sowieso tot 6 maanden 2 schepjes geven, en daarna overgaan op 1 schepje of bijvoorbeeld voedingsstoffen aanbieden die probiotica bevatten (kan je ook allemaal opzoeken) 👍🏻 Succes!
5 jaar geleden
Wij hebben het zo'n 4 weken gebruikt ivm darmkrampjes. Dit mengden we met moedermelk warm gemaakt of versgekolfd, dan pas de probiotica erin en goed roeren. Hebben het gezien de ernst van de krampjes in het begin verdeeld over 4 flessen verdeeld over de dag met elk een half maatschepje. Na 4 weken had ze helemaal geen last meer en was de probiotica niet meer nodig
5 jaar geleden
Reactie op Fandon
Wij gebruiken het ook en ik heb ook bewust tijdens mijn zwangerschap probio ...
Wat voor voedingsstoffen bedoel je dan? Want ik heb altijd begrepen dat je probiotoca (goede bacterien) alleen kan toevoegen door supplementen te gebruiken of door yakukt oid te gebruiken en dat laatste is af te raden aangezien die juist veel suiker bevatten wat dan weer niet goed is voor de darmen
5 jaar geleden
Wat voor voedingsstoffen bedoel je dan? Want ik heb altijd begrepen dat je ...
Denk aan kefir, zuurkool, bepaalde groentes (check even pinterest of google). Er zijn heel wat soorten voeding die van nature probiotica bevatten. Maar om elke dag probiotica binnen te krijgen, is moeilijk omdat je niet perse elke dag zin hebt in zuurkool 🤪. Dit kan een reden zijn voor de keuze om elke dag probiotica in te nemen. Ik neem die van Bonusan mocht je geinteresseerd zijn 👍🏻
5 jaar geleden
Reactie op Fandon
Denk aan kefir, zuurkool, bepaalde groentes (check even pinterest of google ...
Heb even gegoogled maar dan lees is dus verschillende dingen veel sites die dat soort voeding aanraden als probiotica maar ook dat het wel voedingsmiddelen zijn met nuttige bacteriën maar dat ze niet vallen onder probiotica zoals ik altijd begrepen had.
5 jaar geleden
Kun je probiotica ook nog gebruiken al kindje 4,5 maand is? Mijn dochter is over de 1e krampjes heen gegroeid maar we wilden nu beginnen om hapjes te geven maar 1e keer krampjes en nu paar weken later weer opnieuw. Sowieso wil ik nu nog langere tijd wachten want darmpjes zullen wel nog niet klaar voor zijn maar zou probiotica haar ook kunnen helpen? Ze heeft vanaf het begin al erg dunne ontlasting, overgegaan op hero comfort en toen werd het wat dikker maar laatste tijd is het ook weer dunner denk misschien kan het daarvoor ook helpen om wat dikkere ontlasting te krijgen?