28 Reacties

3 jaar geleden

Hey! Ik ben sinds gisteren begonnen met nutrilon 2.. ik geef nu 4x 180+6

3 jaar geleden

Reactie op Tamar Zuidema

Hey! Ik ben sinds gisteren begonnen met nutrilon 2.. ik geef nu 4x 180+6
Hoi! Bedankt voor je antwoord! Gaf je dat altijd al? Of ben je ook minder gaan geven?

3 jaar geleden

Geen Nutrilon maar wel Hipp 2. Ik hoorde van cb dat 4x210 idd dan teveel is. Helaas lukt het hier nog niet echt met afbouwen. Ik geef nu 3x210 en 1x180.. ik probeer de vaste voeding langzaam op te hogen, maar ik volg mijn zoontje daarin. Het zal uiteindelijk vast minder worden. Van 4x 210 naar 4x180 is ook nog een verschil ineens. Ik zou dat langzaam afbouwen.

3 jaar geleden

Ik ben sinds vorige week over gestapt op nutrilon 2 en geef nu 2x 210 en 1x 180. Gaf ik laatste tijd met nutrilon 1 ook.

3 jaar geleden

Reactie op Mannis

Hoi! Bedankt voor je antwoord! Gaf je dat altijd al? Of ben je ook minder g ...
Ik gaf eerst nog 5x 180+6 maar sinds een week drinkt ze 4x . Dit combineer ik s ochtends met een fruit hapje en s avonds met een avond potje!

3 jaar geleden

Je kan nutrilon 1 blijven gebruiken. Het enige verschil is ijzer. Je kan dan bijvoorbeeld dmv vaste voeding extra ijzer geven (broccoli, erwten, spinazie etc)

3 jaar geleden

Reactie op Ndn

Geen Nutrilon maar wel Hipp 2. Ik hoorde van cb dat 4x210 idd dan teveel is ...
Zo zou ik het ook doen. Gewoon eerst nog aanbieden en ze gaan vanzelf minder drinken.. vaste voeding gaan ze steeds interessanter vinden.

3 jaar geleden

Ik geef de eerste in de ochtend en de laatste in de avond nog 210, de andere 2 180. Ik denk dat het een kwestie van proberen is. Wie weet lukt het ons mannetje ook alwel met 4x 180, maar mijn gevoel zegt dat dit nog even goed is ;-)

3 jaar geleden

Oh dit wist ik helemaal niet. Onze zoon drinkt tussen de 800 en 900 per dag met nutrilon 2.. Soms 4 flessen maar meestal 5. 🤭 Waarom is dat?

3 jaar geleden

Hier ook 4x 180+6. Maar sinds we over zijn en hij meer hapjes enzo krijgt drinkt hij z'n flessen niet meer leeg.

3 jaar geleden

Reactie op Mama210

Oh dit wist ik helemaal niet. Onze zoon drinkt tussen de 800 en 900 per dag ...
Dat is een goede vraag en ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven. Misschien heeft het te maken met wat er in zit aan voedingsstoffen die hij anders te veel binnenkrijgt? Ik begreep dat je vanaf nu meer water aan moet bieden, in plaats van melk. Meer weet ik er eerlijk gezegd ook niet van.

3 jaar geleden

Reactie op Mannis

Dat is een goede vraag en ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven. ...
Ik begreep van onze cb arts dat dit oa te maken heeft met de hoeveelheid ijzer in de opvolg melk. Blijkbaar heeft een baby van die leeftijd wel meer ijzer nodig, maar is te veel ijzer ook weer niet goed.

3 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Ik begreep van onze cb arts dat dit oa te maken heeft met de hoeveelheid ij ...
Overigens raadde de cb arts ons daarom ook af om nu over te stappen naar opvolg melk, aangezien onze zoon nu nog 5 flesjes krijgt van 180+6. We mogen pas overstappen als we de flesjes wat meer hebben afgebouwd.

3 jaar geleden

Nutrilon 0 bevat minder ijzer dan nutrilon 1. Na 6 maanden is je kindje zo'n beetje door de ijzer voorraad heen die hij/zij meekreeg tijdens de zwangerschap en geboorte. Nutrilon 1 (en alle andere merken) ondervangen dat door meer ijzer toe te voegen. Tussen 1 en alle andere vervolgstappen zit volgens Keuringsdienst van waarde geen enkel verschil en dat zou alleen marketing zijn, gericht op het idee dat kinderen nog ver na hun 1e verjaardag opvolgmelk krijgen, terwijl ze dan in theorie volledig met de pot mee kunnen eten en niet meer afhankelijk zijn van melk.

3 jaar geleden

Wij zijn een paar weken geleden overgestapt naar nutrilon 2, en hebben ongeveer tegelijkertijd de flesjes verminderd en de hoeveelheid eten verhoogd, omdat ze dat ook superlekker vindt. Dus we hadden 4x 210, toen zijn we overgegaan naar 3x 180 en 1x 210 (de laatste fles). Daarnaast had cb aangeraden om 1 fles te gaan afbouwen, en daar was ze eigenlijk ineens ook snel aan toe. Dus we geven nu ongeveer (tijdstippen wisselen nogal eens) 7u 180 10u fruithapje (100g) 12:30 180 (hier wil ik brood bij gaan doen, soms geven we al wat roerei bijv) 16:30 groentehap uit potje (100g) 18:30 210 En we geven dan een paar keer tussendoor water uit een tuitbeker. Maar het blijft allemaal spannend dit uitproberen.. vandeweek hadden we dat 4e flesje nog wel, maar die kreeg ze toen zo laat omdat ze steeds een lang slaapje deed s middags, dat ze einde middag 3 eetmomenten heel kort achter elkaar had. Dat was ook niks. Vandaag voor t eerst zonder die 4e fles en lijkt goed te gaan!

3 jaar geleden

Reactie op Eerisbeer

Wij zijn een paar weken geleden overgestapt naar nutrilon 2, en hebben onge ...
Dankjewel! Handig schema!

3 jaar geleden

Reactie op Mannis

Dat is een goede vraag en ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven. ...
Bij mij gooide het cb op het frit dat opvolgmelk meer verzadigd/vetter is? Maar dat was een beetje tussen neus en lippen door dus weet niet of ik dat nou goed heb begrepen 😅

3 jaar geleden

Sinds ik nutrilon 2 geef aan mijn dochter spuugt ze in een keer gedurende dag regelmatig.. zelfs nu ik haar 2x 180 en 2x 150 geef.. met nutrilon 1 spuugde ze nooit. Heeft iemand een idee hoe dit kan 🤷‍♀️?

3 jaar geleden

Reactie op Miss Curly

Je kan nutrilon 1 blijven gebruiken. Het enige verschil is ijzer. Je kan da ...
Doen wij hier ook! Blijkt dat er in de opvolgmelk zelfs meer suiker is toegevoegd ..

3 jaar geleden

Reactie op mennwiel

Doen wij hier ook! Blijkt dat er in de opvolgmelk zelfs meer suiker is toeg ...
Jaa klopt! Maar volgens mij wel pas vanaf nummer 3. Bizar eigenlijk 😑