8 Reacties

6 jaar geleden

Haay, misschien een idee hulp te zoeken bij psycholoog om te kijken waar de paniekaanvallen vandaan komen?

6 jaar geleden

Reactie op MandyDraakje

Haay, misschien een idee hulp te zoeken bij psycholoog om te kijken waar de ...
Ik slik al anti depresivia vanwege een post natale depressie van mijn vorige zwangerschap. Ik zal het bespreken idd

6 jaar geleden

Ik heb het ook ivm eerdere trauma zwangerschap en trauma bevalling. Ik ga nu in gesprek met een trauma verloskundige. Hopelijk kan ze me er door heen helpen. Veel praten thuis en in mijn omgeving. Ik ben 28 weken zwanger en heb nog geen moment ervan genoten, terwijl ons kindje enorm welkom is. Ik denk dat ik pas kan genieten als de hele bevalling voorbij is. Succes.

6 jaar geleden

Ik heb dat voor mijn zwangerschap enorm gehad! Hele hevige en intense paniekaanvallen. 3 maand voor ik zwanger werd, verminderde dit al en sinds ik zwanger ben is het weg. En ben ik 360 graden omgedraaid.

6 jaar geleden

Ik slik ook AD en ben aan t afbouwen in de zwangerschap. Nu heeft de vk toch afgeraden om verder af te bouwen (kan ook bijna niks meer af) om een terugval te voorkomen (ook in de tijd net na de geboorte) Ze gaf aan dat je het juist nu soms extra nodig hebt temeer omdat het plasma veranderd, ik weet niet precies hoe/wat, maar het had ermee te maken dat je bloed ook toeneemt en de waardes dan in verhouding dalen. Sommige vrouwen hbn juist wat meer nodig. Ik heb gelukkig geen paniekaanvallen of iets nu, maar ik herken het wel dat dat/zo'n onbestemd gevoel je opeens kunnen overvallen. Ik zou het idd met de vk of de huisarts of iets overleggen. En misschien is het maar even en waait t snel weer over.

6 jaar geleden

Hoi, ik heb dit ook wel eens gehad. Niet tijdens de zwangerschap maar een lange tijd geleden. Het ging toen na een dag weer over maar het was inderdaad heel eng en onprettig. Probeer goed te slapen en niet bang te zijn dat het niet meer over gaat. Het zal niet blijven duren, veel sterkte!

6 jaar geleden

Kan het zijn dat je erg vermoeid bent? Als je al 3 hummeltjes hebt lopen dan lijkt me dat niet heel onwaarschijnlijk. Ik heb in een periode waarin ik overspannen was veel last gehad gehad van paniekaanvallen. Een verklaring van deja vu is ook vermoeidheid. Je hersenen verwerken (door vermoeidheid) de visuele prikkels niet juist waardoor het lijkt alsof je iets al hebt meegemaakt. Ik zou het zeker even met de verloskundige bespreken en waar het kan even een stap terug doen.

6 jaar geleden

Heel gek, maar dat heb ik ook! Ik voel me veel zenuwachtig, gisteren verdrietig ook, en heb (heb dit niet continue) iedere dag wel een "deja vu" moment. Heel gek. Ik lees mee