33 Reacties

5 jaar geleden

Die pijn in je voeten waar zit dat precies ? Als het aan de zijkant van je hiel zit en je voelt het door heel je hiel kan het misschien hielspoor zijn zoek het eens op Google ik heb het ook gekregen 3 weken na me bevalling ik moet naar een podoloog voor zooltjes en naar een fysio voor oefeningen (ik kan ook niet of met heel veel moeite opstaan en lopen doet zeer eenmaal in beweging kan ik de marathon lopen als het zou moeten)

5 jaar geleden

Reactie op KittyMarissa

Die pijn in je voeten waar zit dat precies ? Als het aan de zijkant van je ...
Vervelend hè!! Ik heb hetzelfde en branden dat t doet. In het begin alleen opstart problemen maar later echt een constant branderig gevoel. Ik gebruik nu zooltjes uit de winkel en loop thuis ook op pantoffels met die zooltjes daarbij doe ik oefeningen en het helpt wel. Nog steeds wel last maar veel minder. Sterkte!

5 jaar geleden

Hoi hoi. 4,5mnd geleden keizersnede gehad en heb hetzelfde probleem met mijn duimen 😳 Is echt verschrikkelijk onhandig 🙈 Ik heb geen last van mijn voeten. Wel een hernia, dus lopen is sws lastig op het moment. Hopelijk gaat het snel beter met je!

5 jaar geleden

Reactie op DJL

Vervelend hè!! Ik heb hetzelfde en branden dat t doet. In het begin alleen ...
Jaa omg z'n zeer jo vooral de avonden als je dan iets te veel gelopen/gedaan hebt ik kan savonds niet meer uit de voeten welke oefeningen doe jij misschien helpen die mij ook een beetje 🙈 jij ook sterkte met het herstel hoop dat het snel over gaat!!

5 jaar geleden

Kan het ook iets anders zijn dat niets met de bevalling en de kleine te maken heeft? Ik heb dit jaren geleden gehad en dat bleek uiteindelijk reuma. Dat begon in de pezen van mijn duimen en daarna in mijn pols. Later kwam er ook een pijn in de voeten bij. Ik hoop het niet. In ieder geval, beterschap!

5 jaar geleden

Hoi, dat van de duimen/polsen is herkenbaar van mijn oudste. Ik heb uiteindelijk injecties gehad in beide polsen en rechts zelfs 2x. Daar heb ik nu een mooie herinnering in de vorm van een blauw/paars gekleurd rondje zelfs. Dus quarvain heette dat. Miss is dat voor je herkenbaar? Pijn in de voeten heb ik wel vaker. Denk dat we onbewust meer kilometers maken dan voorheen 😉

5 jaar geleden

Pijnlijke voeten herken ik wel. Ik ben inmiddels naar de podoloog geweest en krijg aangepaste zooltjes. Doordat m'n voeten naar binnen staan worden mijn pezen heel erg opgerekt. Daar gaven ze aan dat die pijn erger wordt tijdens en na je zwangerschap doordat je spieren en pezen soepeler worden. Dit kon tot een jaar na je zwangerschap klachten geven.

5 jaar geleden

pijn in voeten heel herkenbaar, door t vele lopen (met draagdoek de eerste maanden) en verkorte kuitspieren. door oefeningen vanzelf over gegaan en op pantoffels lopen in huis. na mijn bevalling had ik in mn hele lijf spanning door de inspanning die geleverd werd. in de eerste week direct een masseur aan huis laten komen en binnen een paar weken waren die klachten gelukkig weg. heerlijk was dat toen. advies, zoek een fysio op =benzelffysiotherapeut

5 jaar geleden

Ohh zo herkenbaar! Ik had in beide handen een peesontsteking en ging door de grond met haar oppakken/verzorgen etc. Ik heb er bij de dokter een spuit ingekregen en binnen een paar dagen was het weg en is het weggebleven!

5 jaar geleden

Ja heel herkendbaar, ik heb het na beide zwangerschappen gehad. Wat je bij je duimen/polsen kan doen is deze wat oprekken door deze van je lichaam af te duwen. Ik ga ook naar fysio en deze doet dryneedling in beide handen. Mn voeten zijn vooral nog stijf en zitten vaak opslot. Tijdens de eerste zwangerschap droeg ik nog zooltjes, deze heb ik op advies van de fysio er uit gehaald en sinds dien gwat t beter juist. Nu vooral juist bewegen en rekken. Maar ik loop soms als een oudwijf🤦‍♀️

5 jaar geleden

Herkenbaar hier tenniselleboog door het vele tillen van me dochter

VRIEND

5 jaar geleden

Wat fijn om te lezen. Ja niet dat iedereen last heeft natuurlijk maar wel fijn dat ik niet de enige ben. Ben super stijf over het algemeen. Pijnlijke voeten sochtends en snachts en als ik haar uit bed haal snachts of smorgens voel ik me rug echt behoorlijk. Voel me echt een oud wijf en dan denk ik van och nee dit is toch niet wat het altijd zal zijn...

5 jaar geleden

Pijnlijke voeten had ik ook, ontstond direct na de bevalling. Heb er te lang mee doorgelopen (‘gaat vanzelf wel over’ dacht ik), later naar de huisarts, podoloog en fysio geweest: blijkt het een ontstoken peesplaat in mn voet te zijn. Ontstaan door de hormonen icm teveel gewicht op de voet (ik had enorm opgezwollen voeten, hield veel vocht vast) en slechte schoenen (slippers want zomer & dikke voeten..) Ik krijg hier nu shockwave behandelingen voor bij de fysio. Mocht je het dus niet vertrouwen, laat het even nakijken want het gaat niet vanzelf over 😩

5 jaar geleden

Ik heb een keer soort van letsel gehad aan mijn duim door een dom ongelukje op het dierenasiel waar ik vrijwilligerswerk deed (ik weet het, is totaal iets anders) maar mijn huisarts adviseerde toen om in een bak lauw arm water in een spons te knijpen of meer af te wassen. Dit heeft bij mij met een keer acupunctuur heel erg goed geholpen. Sterkte er mee en natuurlijk ook met je hiel. En geniet van jouw wonder

5 jaar geleden

Reactie op Chefke

Wat fijn om te lezen. Ja niet dat iedereen last heeft natuurlijk maar wel f ...
Dat heb ik. Als ik met hem op de grond lig te spelen, kost het me veel moeite om terug recht te staan. Mijn rug en knieën willen precies niet meer mee! Terwijl ik voordien tot een half jaar voor de zwangerschap altijd veel gesport heb 😅. Ik voel me ook ineens veel jaren ouder 😀. Eerst dacht ik dat het ook te maken had met tram 3 die er dit jaar aan komt.. Maar als ik dit lees, ben ik toch niet de enigste. Hopelijk is al die corona snel weg en kan ik terug fitnessen. Misschien dat wat extra beweging wel gaat helpen 🙂

5 jaar geleden

Peesontsteking ook gehad en nog steeds moet ik oppassen dat ik mijn rechterduim niet te veel belast. Maar of dit nu met mijn keizersnede te maken heeft weet ik niet.. dacht zelf een combi van veel mijn (grote) iphone met 1 (kleine) hand willen bedienen tijdens voeden en het tillen van mijn kindje.. 😅

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op ajhmoonen

Peesontsteking ook gehad en nog steeds moet ik oppassen dat ik mijn rechter ...
Dat zal niet helpen nee ;)

5 jaar geleden

Ik heb hier hetzelfde maar bij mij zijn mijn beide handen en voeten pijnlijk door stroomstootjes en gevoelloze plekken omdat ik zo opgezwollen was door het vocht vasthouden in de handen en voeten Heb ook een keizersnede gehad maar heb daardoor gevoelloze plekken in billen en benen ( weet niet of ik actie moet ondernemen hierop of dat het wegtrekt) Nu een dikke bult onder me duim en kan me pols niet meer buigen en draaien echt pijnlijk en irritant 😣

5 jaar geleden

Reactie op KittyMarissa

Die pijn in je voeten waar zit dat precies ? Als het aan de zijkant van je ...
Ik heb ah eind van mijn zwangerschap last gehad van hielspoor. Pijnlijk. Hopelijk betert het bij jou snel!

5 jaar geleden

Reactie op Abeers

Kan het ook iets anders zijn dat niets met de bevalling en de kleine te mak ...
Hm, handig dat je het aanhaalt. Dit ga ik mee voorleggen ad huisarts. Zoals je zegt, liever niet natuurlijk;)