6 Reacties

2 jaar geleden
Onze zoon van 2.5 ligt ook nog in een ledikant. We zijn nu naar een ander bed aan het kijken voor onze zoon van bijna 6. Die krijgt een 1 persoonsbed en onze zoon van 2.5 gaat dan naar zijn peuterbed. Peuterbed is ons altijd goed bevallen. Ben blij dat we destijds die keuze gemaakt hebben.

2 jaar geleden
Wij hebben met 1,5 de overstap naar peuterbed gemaakt toen vond ik een gewoon bed echt nog re groot. Maar als ik nu met 2,5 iets zou kopen zou ik zeker weten een normaal 1-persoons bed doen. Geborgen kun je het ook maken met wat knuffels erin.
Verder is hij nu groot en handig genoeg om in en uit een normaal bed te klimmen. Peuterbed is een stuk lager namelijk wat ik zelf heel onhandig vind.
En wat ik ook onhandig vind is dat het peuterbed maar belastbaar is tot 50 kg, we mogen er dus eigenlijk niet lekker bij zitten met voorlezen. Dit deden we wel maar de zijbalk is gebarsten en we wegen allebei niet eens 80 kg.
En wat ik ook onhandig vind is dat je er nooit lekker bij kunt zitten door dat hekje al zou je dat met een eenpersoons bed ook hebben want daar zou ik ook een hekje aan maken. En een groot nadeel vind ik dat wij niet in zijn bed passen. Als hij weer eens bij ons ligt en ik heb geen plek leek het me zooo heerlijk om zelf gewoon op een andere kamer te gaan liggen, of als hij niet lekker is even erlangs liggen tot hij slaapt. Allemaal niet mogelijk.

2 jaar geleden
Onze dochter ligt vanaf haar 2e in een peuterbed. Dit moest ook wel, want haar zusje werd toen geboren en ging slapen in de ledikant.
De eerste twee middagen klom ze eruit en ging ze spelen. Na even streng toespreken dat dat niet mocht en consequent terug in bed leggen, deed ze dit daarna niet meer. Ze blijft in bed spelen met haar knuffels tot wij haar eruit halen.
Het bedje is 70x140 en hij is nog steeds groot zat. Ze is nu 2,5 jaar. Nu moet ik wel zeggen dat onze dochter klein van stuk is. Om die reden wilden we niet meteen naar een eenpersoonsbed gaan. Waarschijnlijk gaat ze rond de tijd dat ze 4 wordt naar een groter bed, omdat haar zusje dan ook weer doorschuift van de ledikant naar het peuterbed.
Het klopt wel dat een peuterbed vrij laag is, maar dat vinden wij juist fijn. Mocht ze dan toch uit bed klimmen, kan ze geen enorme val maken. En ik durf niet te zeggen wat voor gewicht er maximaal op mag. Om eerlijk te zijn heb ik al wel eens bij haar in bed gelegen, dus dan ligt er 55 kilo extra in… 🙈 Ik heb nog nooit iets horen knappen haha
Wij zijn heel tevreden over een peuterbed!