23 Reacties

5 jaar geleden

Misschien een goed rondje lopen buiten voor je gaat slapen? Doe ik ook. Helpt toch enigszins

5 jaar geleden

Proberen voor de slaap stretchen. Ik volg ook op YouTube yoga oefeningen. https://youtu.be/44fYnoSLL3c

5 jaar geleden

Ja ik heb spierpijn met name snachts en na het slapen. Daarna trekt het weer weg. Ik zie bij mezelf geen spataderen ook niet in opkomst.. Ik merk ook dat mn heupen pijn doen snachts en in de avond krijg ik last van mn buik( hard en bol gevoel) geen idee of dit normaal is.. 😫 pff irritante kwaaltjes

5 jaar geleden

Heb ook hetzelfde verschrikkelijk pijn in mijn heupen en onrustige benen in de avond beweging schijnt te helpen idd 😭

5 jaar geleden

Reactie op Luna31

Ja ik heb spierpijn met name snachts en na het slapen. Daarna trekt het wee ...
Jaa dit heb ik ook indd.. die pijnlijke benen worden elke dag erger, heb het al wel 8 weken, en sinds 3 weken zie ik de spataderen

5 jaar geleden

Ik heb 's nachts veel kramp in de benen gehad (geen last van spataderen) Het helpt bij mij om naast davitamon mama(waar al iets magnesium in zit) nog 400mg magnesium bij te slikken. Bij elkaar is dat iets meer als 460mg. Goedgekeurd door de huisarts. Eventueel te veel aan magnesium breekt het lichaam zelf af. Daarnaast helpt het ook met sokken en een lange broek aan te slapen. Zo blijven de spieren warm. Ook kun je een douche voor het slapen gaan proberen en een kussen onder je benen, waardoor deze iets hoger liggen als je boven lichaam. Bij mij hielp dit alles samen, hopelijk jou ook!

5 jaar geleden

Reactie op Babyontheway

Ik heb 's nachts veel kramp in de benen gehad (geen last van spataderen) He ...
Bedankt voor je tips! Helaas gebruiken alle tips al 😢

5 jaar geleden

Reactie op Babyontheway

Ik heb 's nachts veel kramp in de benen gehad (geen last van spataderen) He ...
In bananen zit ook veel magnesium en schijnen (volgens mijn zwangerschapscursus) ook goed te helpen om snachts weer in slaap te vallen. Dus wellicht een mooie win-win ;)

5 jaar geleden

Heb je ook al voetenbadjes met magnesium zout geprobeerd?

5 jaar geleden

Mijn huisarts zei, aan de telefoon dat ik zeker geen magnesium mocht nemen en seizoensgroenten moest eten.... ... ... ... ...

5 jaar geleden

Reactie op Ikbenlara

Mijn huisarts zei, aan de telefoon dat ik zeker geen magnesium mocht nemen ...
Eigenaardig mijn prof verplichte mij om er te nemen ook al heb ik geen tekort.. maar wel onwijs veel last van spataderen en spierkrampen in de kuiten🤷‍♀️

5 jaar geleden

Wisselbaden, is het enige wat helpt bij mij. :) Of als je daar geen zin in hebt, icepacks in mijn knieholtes leggen :) Is heel vervelend hé! Veel courage.

5 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde, onrustige benen en spataderen en 27 jaar haha. Op advies van de huisarts draag ik nu ook de HEMA kousen, probeer veel te wandelen, benen hoog te leggen met slapen, slik magnesium en drink veel water. Vervelend he?

5 jaar geleden

Ik heb ook last van spataderen. Voor ik ga slapen lig ik op bed en leg ik mijn benen omhoog tegen de muur. De kleppen gaan dan open staan. Ook hielpen de kousen van de Hema bij mij niet. Ik ben terug gegaan naar de huisarts en ben verwezen naar een therapeut. Zij heeft kousen van klasse 2 voor mij besteld. Deze helpen bij mij wel. Het is niet dat ik geen last heb maar wel veel minder. Ook helpen de kousen preventief.

5 jaar geleden

Ik heb er helaas ook heel vaak last van, soms is het maar één been maar vaak ook beide benen. Als ik mn klachten google kom ik uit op restless legs, komt veel voor tijdens de zwangerschap. Ook heb ik begrepen dat het een symptoon kan zijn van ijzer tekort of bloed armoede. Dus misschien daar even op testen x.

5 jaar geleden

Wauw ik wist niet dat de Hema ook steunkousen verkoopt, handig. Ik heb al 15 jaar spataderen, weet je zeker dat wat je omschrijft daardoor komt? Last van spataderen voel je namelijk vooral bij stilstaan en in mindere mate bij lopen en stilzitten. Juist liggen / benen omhoog maakt het beter (omdat het bloed dan niet meer blijft hangen). Ik heb er meer last van nu ik zwanger ben, en vooral stilstaan is op een gegeven moment een no go. Warmte werkt ook niet mee. Mij helpt het om veel m’n benen omhoog te houden. Dat kan gelukkig nu met al het thuiswerken.

5 jaar geleden

Reactie op Babyiswelkom

Heb je ook al voetenbadjes met magnesium zout geprobeerd?
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd! Ga ik proberen!

5 jaar geleden

Reactie op Hmzm

Ik heb er helaas ook heel vaak last van, soms is het maar één been maar vaa ...
Oh dat wist ik niet!! Toevallig ben ik hier vorige week op geprikt, krijg morgen de uitslag, ben heel benieuwd!

5 jaar geleden

Wauw ik wist niet dat de Hema ook steunkousen verkoopt, handig. Ik heb al 1 ...
Nou ik weet het niet zeker, ik heb zelf voor dokter gespeeld en kwam daar op uit haha! Ik moet morgen heen, dus ik ga het voor de zekerheid even vragen. Alleen de vorige x zeiden ze neem maar extra magnesium.

5 jaar geleden

Ik heb sinds vannacht ook restless legs. Had ik vroeger ook.. balen dat het terug is. Zelfs dat gevoel nu ook in mijn armen. Ok blijf veel wandelen maar je kunt er zo weinig mee