16 Reacties

5 jaar geleden
Herkenbaar, en af en toe ook in mijn heup of billen... Gisteren kwam ik erachter als ik de stoelverwarming van de auto aan zet het weg trekt... Geen idee wat het is.

5 jaar geleden
Waar je op kan letten, is of je een bobbeltje voelt in je lies. Dit kan duiden op een liesbreuk. Dit is bij mij ontstaan bij m'n vorige zwangerschap. Door de druk en zwaarte van je buik krijg je dan pijn in je liezen. Deze zwangerschap weer last van. Maar geen idee natuurlijk of dit bij jou speelt. Ik ben geen dokter of verloskundige. Wel goed om in de gaten te houden.

5 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad, warmte verzacht de pijn bij mij. Een badje nemen of een warmte kussen 馃槉 ben nu 24 weken en heb er al even geen last meer van

5 jaar geleden
Ik heb er ook al een paar weken al last van. Ik wandel ook al minder dan voorheen. Kleine stukjes vind ik vaak al te veel. Als ik thuis ben maak ik meestal een kruik om er tegenaan te houden. Dat was ook het advies van de VK. Verder houd ik me zo rustig mogelijk. Met klusjes in huis las ik altijd een korte pauze tussenin, zodat ik ook niet over mn grens ga. Volgens mij is er niet echt een goede oplossing verder. Als het goed is verdwijnt het uiteindelijk wel.

5 jaar geleden
Ik heb het in mijn rechterlies en herken het als bekkenpijn/bekkeninstabiliteit. Ga morgen naar een bekkenfysio hiervoor. Loop steeds minder soepel en kan geen stukken meer wandelen zoals eerst. In bed draaien is ook pijnlijk met rechts. Oefeningen en geen plotselinge bewegingen maken en goed bukken etc en verder rusten als je pijn hebt. Hoop ook dat het kan stabiliseren en niet erger wordt.

5 jaar geleden
Jazeker. Bij mij was het bekkeninstabiliteit, die in mijn geval kwam door te enthousiast sporten en daarbij veel dingen doen waarbij je op 1 been balanceert. Ik wist niet dat dat "slecht" was in je zwangerschap (omdat alles verweekt, vraag je soms te veel van je lijf met corrigeren daarvan). Met lopen verplaats je ook je gewicht van het ene naar het andere been. Je zou naar een fysio kunnen gaan. Die van mij gaf me het advies zo min mogelijk trap te lopen, w茅l te blijven sporten/bewegen maar daarna pauzes nemen en dus geen dingen meer doen waarbij je balanceert op 1 been (ik voel het bijvoorbeeld ook bij een schoen aantrekken als ik sta). Met lopen kleinere stapjes zetten maar w茅l je tempo vrij hoog houden.
Goed, misschien is het bij jou iets anders hoor. Maar je zou eens kunnen checken of de pijn erger wordt na veel traplopen of balanceren.
Bij mij is het nu een heel stuk beter. Ik dans weer de kamer door ;) Succes!

5 jaar geleden
Heb hier ook last van pijn in me onderrug alle symptomen van bekken instabiliteit heb me aangemeld bij fysio. Na het werk ging ik dood van de pijn dus heb me net ziek gemeld (baan in de zorg) maar een stap terug nemen vind ik wel echt kut 馃様