21 Reacties

5 jaar geleden

Misschien een optie om een net billendoekje onder op zijn buik te leggen wanneer je de luier open doet? Ik heb gehoord dat dat het plassen stimuleert. Zelf geen ervaring mee :-)

5 jaar geleden

Nat billendoekje*

5 jaar geleden

Reactie op AvS-24

Misschien een optie om een net billendoekje onder op zijn buik te leggen w ...
Dat zou ik inderdaad ook eens proberen als ik jou was.. ons zoontje reageerde daar altijd heel sterk op 🙈 soms zat mama zelfs onder als ik niet snel genoeg was haha

5 jaar geleden

Ja lastig inderdaad.. maar urine van babys is nog niet heel vies en stinkt niet opzich maar snap dat je het niet fijn vind. Maar persoonlijk kijk ik altijd naar zn gezichtje dus denk dat onze ook best welles plast in bad 😂. Anders eerst in een emmer warm water zetten?🤪

5 jaar geleden

Dan maar douchen? Bij ons heeft de kraamhulp dat uitgelegd hoe mijn man dat moet doen. Ik ben er dan wel bij om baby aan te geven en aan te pakken. Nadeeltje is dat we er beiden moeten zijn, maar gaat wel iets sneller dan badje vullen - op temp te krijgen - badje legen etc.

5 jaar geleden

Mischien kun je een zwemluier proberen. Dat zodra je kindje in het water ligt en hij gaat plassen dit in de luier doet . Dan kun je het na een paar minuten uit doen en verder badderen.

5 jaar geleden

Wat een goeie suggesties! Dank jullie wel. Ik leg alvast een nat billendoekje klaar en een emmer water om m in te dopen hahaa. Douchen gaat nu even niet, omdat mn vriend op krukken loopt, maar dat is idd ook altijd erg fijn

5 jaar geleden

Reactie op Jessica-Aarts

Mischien kun je een zwemluier proberen. Dat zodra je kindje in het water li ...
Zwemluiers houden geen urine vast. Als ze dat zouden doen zouden ze tijdens het zwemmen volzuigen met water. Ik werk met kinderen en een collega van mij deed een x een zwemluier aan ipv een gewone luier. Als ze dan plassen loopt het er gewoon uit. 🙈

5 jaar geleden

Reactie op IrmaG

Dan maar douchen? Bij ons heeft de kraamhulp dat uitgelegd hoe mijn man dat ...
Wanneer je de wipper klaarzet met een handdoek om je kindje in de wikkelen lukt het ook alleen. Ik kleed eerst mezelf uit en dan de baby. Wanneer de baby schoon is leg ik haar in de wipper en pak haar lekker in. Dan mezelf wassen en allebei weer aankleden...

5 jaar geleden

Reactie op IrmaG

Dan maar douchen? Bij ons heeft de kraamhulp dat uitgelegd hoe mijn man dat ...
Ik douch alleen met mijn zoontje. Ik leg alles klaar en als wij onder de douch vandaan komen leg ik hem op het aankleed kussen waar een handdoek op ligt voor het meeste water daarna haal ik die weg en wikkel ik een hydrofiele doek om hem heen en dan droog ik mij snel af en doe ik een badjas aan en ga ik verder met hem.

5 jaar geleden

Reactie op Lindaaaa

Wanneer je de wipper klaarzet met een handdoek om je kindje in de wikkelen ...
Dit deed ik ook altijd bij de oudste. Gaat prima, alleen douchen. Badje vind ik echt vreselijk dus niet langer gebruikt dan de kraamweek. Met de tweeling douch ik ze meestal anders. Dikke badhanddoek op de bodem van het bad, baby er op en met de sproeier er over, beetje zeep en klaar. Ideaal, 5 minuutjes werk en ze hebben het lekker warm onder de sproeier. En veel handiger als ik alleen ben.

5 jaar geleden

Ik douch ook altijd alleen met onze dochter. Ze vind het heerlijk! Badje vond ze vreselijk dus alleen in de eerste week gedaan.

5 jaar geleden

Misschien een idee om je kindje te dompelen 5 seconden en dan zijn plasje te laten doen in een andere teil oid ? Of een warme washand op zijn buikje leggen voor het badderen zodat hij echt even een plasje doet voor het badderen ?

5 jaar geleden

Reactie op Janine van Weert

Ik douch ook altijd alleen met onze dochter. Ze vind het heerlijk! Badje vo ...
Lukt het je dan om haar goed te wassen onder de douche? Ik vind het zo glibberig en ik heb haar vast en tegelijkertijd wil je even goed wassen tussen de teentjes etc, dat lukt me niet als ik dr in mn armen heb eigenlijk. En als je klaar bent, moet je dan zelf eerst afdrogen/aankleden en dan haar. hoe doe je dat?

5 jaar geleden

Reactie op Leonora32

Lukt het je dan om haar goed te wassen onder de douche? Ik vind het zo glib ...
Je hebt speciale washanden voor onder de douche die gaan over je hele onderarm en vormen een soort van antislip onder de douche zodat je kleine niet glijd ik heb hem toen bij de blokker gekocht alleen 1 x gebruikt vond hem niet fijn en want betreft afdrogen ik droog haar eerst globaal af en ik leg haar ingewikkeld in de handdoek even op een verschoonkussen in de badkamer en droog mezelf af en kleed me soms snel aan kleding ligt dan ook al klaar in de douche en dan droog ik me dochter verder af

5 jaar geleden

Je kan ook alleen douchen met hem. Dat doe ik vaak. Verschoonmatje naast de douche leggen. Doeken en kleding klaarleggen (evt op verwarming in de douche. Kraan aanzetten, jezelf uitkleden. Zoontje uitkleden, samen douchen. Zoontje beetje afdrogen en lekker inpakken in de (evt warme) doeken. Evt eerst afdrogen en dan luiertje aan en dan inpakken in een warme doek. Dan zelf even douchen en drogen/aankleden. En dan hem verder aankleden.

5 jaar geleden

Reactie op KittyMarissa

Je hebt speciale washanden voor onder de douche die gaan over je hele onder ...
Ik gebruik inderdaad die lange washand. Maar je kan ook een hydrofieledoek gebruiken tegen het glibberen 😊

5 jaar geleden

Reactie op Leonora32

Ik doe wel de douche alvast aan en dan mijn dochter helemaal wassen/inzepen op het aankleedkussen. En dan stap ik onder de douche met haar. Dan is ze glibberig, maar dat is voor even, tot de zeep eraf is

5 jaar geleden

We hebben het badje 3x gebruikt waarvan 2x in de kraamweek. Douchen vind ik veel handig. Papa doucht met haar (ja dan plast ze ook vaak ) en dan pak ik haar aan voor afdrogen en aankleden

5 jaar geleden

Reactie op Leonora32

Ik doe een hydrofiele doek over me arm voor het glibberen. Ik leg haar aankleedkussen in de douch en dan douch ik eerst mezelf en dan pak ik haar en doe ik haar wassen. Als we klaar zijn droog ik haar af en een luier op en leg iets over haar heen. Dan droog ik mezelf af en kleed me zelf snel aan en dan doe ik haar aankleden.