38 Reacties
5 jaar geleden
Bij ons verliepen de twee testdagen prima. Op de eerste dag gaf onze kleine man thuis reactie. Bultjes, onrustig, moeilijk weer in z'n ritme komen. Tweede dag eigenlijk geen reactie te zien. Ik heb van beide dagen een verslagje gemaakt van de hele dag en verloop thuis en de paar dagen die volgende als er wat bijzonders was en dit meegenomen naar de kinderarts bij de uitslag. Ik bleek gelijk te hebben want dag 1 was inderdaad de 'gewone' melk en dag twee de Pepti voeding. Daarna kreeg ik van de kinderarts een ondertekend formulier mee voor de verzekering zodat de pepti vergoed gaat worden door de verzekering. Machtiging geld voor een jaar en afgesproken dat ik vanaf een bepaalde leeftijd gewoon yoghurt toetjes mag gaan proberen te geven en vanaf maand 11 hele kleine beetjes gewone melk ga geven en kijk hoe dat gaat en evt op kan bouwen zodat we rond de leeftijd van 1 jaar een beeld hebben en hij over kan op gewone melk en geen pepti meer nodig heeft. Meeste kindjes groeien er over heen voor hun 1e levensjaar. Onze oudste had dit gelukkig ook dus hoop het dit keer ook!!
Anders volgt een nieuwe afspraak met de kinderarts wat te doen.
5 jaar geleden
Duidelijk! Dankjewel 🥰 zelf ben ik bang dat uit de test komt dat hij geen koemelkallergie heeft. Naast moord en brand schreeuwen en heel veel last van zn darmen, heeft hij nooit bultjes of uitslag gehad. Maar hij doet het zo goed op deze voeding. Ik wil hem houden 😂 maar 40euro voor een blik, is dan wel 200eu de maand. Ik heb het er opzich voor over hoor, maar denk dan van ja als die niet allergisch is, dan moet hij miss toch weer over.. met als gevolg darmklachten ben ik bang voor.
5 jaar geleden
Reactie op Lifeoflysanne
Duidelijk! Dankjewel 🥰 zelf ben ik bang dat uit de test komt dat hij geen ...
Die kleine hoeft geen uitslag te krijgen hiervoor. Ik heb het zelf ook en werd doodziek veel spugen en diaree last van darmen. Maar nooit uitslag gekregen. Als dit werkt zou ik hoe duur het ook is het gewoon blijven gebruiken.
5 jaar geleden
Reactie op Lifeoflysanne
Idd uitslag is niet altijd. Onrust, veel spugen en aanhoudende verkoudheid waren voor mij ook redenen om aan de bel trekken. Als jullie nu al zoveel verschil zien, is dat ook iets om rekening mee te houden.
Ik heb heel uitgebreid beschreven bij de arts wat ik zag. Zeker dat hij zo onrustig was. Dat hij daarna moeite had met alle flessen ruim een dag en onrust was ook één van de aannames van de arts om het bewezen te vinden.
5 jaar geleden
Reactie op Lifeoflysanne
Herkenbaar. Wij hebben gisteren de 1e test gehad en moeten woensdag weer. Ik ben heel benieuwd of ik verschil zie. Ik ben wel bereid om weer over te stappen op gewone voeding. 1e 3 maanden zijn ook het heftigst voor de darmen en koemelkvrij is makkelijker te verteren voor die kleintjes. Succes!
5 jaar geleden
Wij hebben vorige week de eerste test gehad en afgelopen week de tweede en we krijgen 5 januari uitslag. Ik vermoed dat onze dochter de eerste keer gewone melk heeft gehad. Ze spuugde een paar keer na kleine beetjes melk en bij de laatste fles begon ze een beetje te 'gillen' alsof haar iets niet lekker zat. Ik de dagen erna werd ze steeds onrustiger. Trappelen met de beentjes. Huilen tijdens de fles en die donderdag erna heeft ze de hele dag gehuild, niet geslapen en toen zag ik echt weer het meisje wat op de andere voeding zat. Of het moet toeval zijn geweest dat ze gewoon even niet lekker in haar vel heeft gezeten
5 jaar geleden
Reactie op MiriamM
Zie je het niet aan de voeding welke het is? Bij pepti is onze fles veel sc ...
Ons is uitgelegd dat beide pepti voeding is alleen bij 1 zijn de koemelkeiwitten niet verknipt. De geur/kleur en smaak is hetzelfde
5 jaar geleden
Reactie op Lifeoflysanne
Ons is uitgelegd dat beide pepti voeding is alleen bij 1 zijn de koemelkeiw ...
De smaak is niet hetzelfde. Die pepti is zo goooooooorrrr haha
5 jaar geleden
Reactie op mommyofray
De smaak is niet hetzelfde. Die pepti is zo goooooooorrrr haha
Ja ik bedoel met de test 🤪
5 jaar geleden
Reactie op Baby2020T
Ja dat lijkt mij ook. Ik ruik het ook aan de melk en aan de spuug/boer die ...
Ja alleen die mondkapjes zijn nu wat jammer... Maja we gaan het zien. Ik heb een onderbuik gevoel dat hij geen kma heeft, maar gewoon de nutrilon te zwaar was om te verteren ofzo, waardoor hij de hele dag door huilde....
5 jaar geleden
Reactie op Baby2020T
Haha ja dat is waar, nog niet aan gedacht 😉 Succes! Heb bij onze zoon ook ...
Wij hopen dat ook. Want merken weldegelijk verschil! Ik begin steeds meer te twijfelen of er geen koemelk in zat afgelopen woensdag. Hij huilt sinds die avond weer veel meer. En druk over zijn hoofd krabben tot bloedens toe...
5 jaar geleden
Reactie op MiriamM
Zie je het niet aan de voeding welke het is? Bij pepti is onze fles veel sc ...
Ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo goed op gelet omdat ze zeggen dat je het niet kan zien en ruiken. Het enige wat me opviel toen ze die beetjes spuugde dat de melk die terug kwam wat 'korrelig' was. We hebben de 2e test gehad en dat leek beter te gaan. Alleen na paar dagen veel spugen huilerig hangerig en slecht slapen. Vraag me af of het dan toeval is dag ze bv niet fit is of uit haar doen van de drukke kerst en oud en nieuw week.. morgen heb ik een telefonische afspraak met de arts en zal ik horen wanneer ze de gewone melk heeft gehad.