78 Reacties
5 jaar geleden
Jaa ik ben ook begonnen met een lepel wil nu langzaam grotere stukken aanbieden nu krijgt ze stukjes brood in haar handen en van het fruit geven we banaan
5 jaar geleden
Reactie op Daniellaw97
Wanneer begin je met deze methode?
Er zijn enkele voorwaarden:
- kunnen zitten met steun
- tongstootreflex (bijna) kwijt zijn
- interesse in eten
https://www.instagram.com/p/CAGJe7jlYGN/?igshid=12v76ct5vlsd0
5 jaar geleden
Reactie op JFB
Ik vind het ook een hele toffe methode! Wij zijn er vandaag mee begonnen. M ...
Zeker als er geen tandjes zijn moet het eigenlijk zo zacht zijn dat het tussen duim en wijsvinger fijn te knijpen is. Ik doe ook nog weleens proberen of ik het zelf met mijn tong gemakkijk kan pletten.
5 jaar geleden
Reactie op Lillianne
Zo leuk om te zien! Over 2 weken mogen wij beginnen ☺️ Als ik het goed begr ...
In het engels heet deze methode Baby Led Weaning (BLW). Er is een hele handige app die er heel veel info over geeft: BLW meals. Met info over wanneer je mag starten, hoe je moet starten en voorbeelden hoe je bepaald voedsel kan snijden. Maar ook veel recepten🙂
5 jaar geleden
Ik ben nu net begonnen in het boek; eten voor de kleintjes. Erg overzichtelijk en handig! En volgt dus ook deze methode
5 jaar geleden
Onze dochter is deze week 6 maanden geworden. Tot nu toe hapjes fruit en groente glad gemalen met lepel gedaan, maar nu we korstjes brood volgens Rapley zijn gaan geven en zien dat zij dit zó leuk vind en goed op reageert, wil ik het ook zo met groente en fruit aan gaan pakken.. Dus ik lees even mee 😄
5 jaar geleden
Reactie op lizje89
In het engels heet deze methode Baby Led Weaning (BLW). Er is een hele hand ...
Oh wat goed! Ga ik gelijk even downloaden. Ik heb het boek ‘eten voor de kleintjes’ doorgenomen, gaf mij ook vertrouwen in het feit dat ze langzaamaan vanzelf meer eten binnen krijgen maar vind het ergens toch wel spannend!
5 jaar geleden
Reactie op marixeblle
Oh wat goed! Ga ik gelijk even downloaden. Ik heb het boek ‘eten voor de kl ...
Ja ik vond het ook heel spannend! We zijn nu net twee weken bezig (vanaf 5,5 maand) en het bevalt me heel erg goed! Het geeft me een goed gevoel dat ik overal lees dat de flesjes/bv de hoofdvoeding zijn en dat de hapjes vooral nog voor de fun zijn en voor het ontdekken van en leren eten. Dat haalde voor de druk er wel vanaf. En in die app staat ook een heel stuk over verslikken en stikken en hoe je het verschil daar tussen ziet! En dat het heel normaal is dat de baby zich verslikt vanwege een sterk kokhals reflex.
Mijn dochter voelt zich nu zo trots als een pauw in haar stoeltje en is dol op de hapjes. Ze spuugt zo ongeveer alles uit, maar gelijk daarna wil ze weer een nieuw stuk in haar mond steken met een grote lach. Het echte eten komt vanzelf wel! Het is vooral heel erg leuk dus ik wens je alvast veel plezier voor straks 😁
5 jaar geleden
Ah top. Dit wil ik ook binnenkort gaan starten. Mijn zoontjes krijgen wel al geprakt voedsel sinds een maandje. Maar nu wil ik graag ook stukken gaan geven. Het is wel spannend.
Welke momenten kiezen jullie hier voor uit?
Ik lees vlak na de bv/fles of tijdens de momenten waar op je zelf eet. Maar dat komt hier niet altijd samen op hetzelfde moment.
5 jaar geleden
Ik ben er deze week mee begonnen! Hapjes met de leper gaan er echt niet in hier. Dit gaat heel goed. Vandaag komkommer en broccoli:) hij vindt het echt leuk!
5 jaar geleden
Wij zijn wel gewoon begonnen met gepureerd en geprakt eten, maar als wij komkommer ergens bij eten, krijgt hij ook een plakje en hij vindt het echt geweldig. Hij wordt ook echt mega boos als hij het laat vallen en niet een meisje krijgt 😅
Met brood eten geef ik hem korstjes die een beetje in melk gedoopt zijn en deze eet hij ook zo weg. Gaat soms nog beter dan wanneer ik hem stukjes brood probeer te voeren haha.
5 jaar geleden
Reactie op Marshmellow
Wat is de rapley methode?