18 Reacties
5 jaar geleden
Witt rijst werkt misschien wel wat verstoppend voor zon kleintje en dat hij daar buikkrampen van kreeg.
Verklaard denk ik niet de temp.
Misschien ook verkouden of buikgriepje? Of tandjes die doorkomen?
Ik zou in het vervolg misschien volkoren rijst gebruiken.
Teveel rijst is sws niet goed voor die kleintjes.
5 jaar geleden
Krampen van rijst herken ik! Vooral kindjes met koemelkallergie(hier ook 2) hebben vaak gevoelige darmen.
De temp herken ik niet.. dus misschien toch een samenhang van dingen?
5 jaar geleden
Witt rijst werkt misschien wel wat verstoppend voor zon kleintje en dat hij ...
Volkorenproducten wordt pas geadviseerd vanaf een jaar juist vanwege de darmen daarvoor zijn volkorenproducten nog te heftig
5 jaar geleden
Reactie op Melvzh
Toch een samenhang dus koemelkallergie en krampen vd rijst. Temperatuur is ...
Hij is nu 6 maanden en ik doe heel voorzichtig maar 4 kleine stukjes brood was al een nacht buikkrampen. Van banaan raakt hij sowieso verstopt.. rijst heb ik nog niet gegeven want daar kon de oudste ook niet tegen🙈. Ik ben nu begonnen gisteren met groente+zoete aardappel. 3/1 ongeveer, beetje aardappel en veelal groente. Vannacht leek dit goed te gaan maar hij heeft er niet veel van gehad.
Banaan geef ik alleen nog in combinatie met pruim of avocado.
Bij de oudste moest ik er altijd wel op letten toen hij ouder was en we gingen op verjaardag. Hij at nooit heel veel maar als hij dan bijv een paar hapjes taart + stukje worst + stukje kaas en nog wat chippies at, dus vanalles door elkaar, was het direct diarree en overgeven 🙈 brood geef ik nu 1x in de week en dan een paar mini stukjes, puur om te leren kauwen en zn darmen te laten wennen.
5 jaar geleden
Nog geen rijst geprobeerd, maar wel rijstemelk van Novarice toen ze 2 maanden oud was, ook omwille van KMA. Dat was absoluut geen succes. Megaheftige krampen en overgeven na 1 fles. Wij zijn daar dan ook bijna direct mee gestopt. Ondertussen zit ze op Puramino en loopt alles ok, maar van rijst blijf ik echt nog wel even weg
5 jaar geleden
Reactie op Vmss
Geef je dan ook wit brood en witte rijst dus het eerste jaar? Is toch veel ...
Op cb raadde ze mij tot een jaar tarwebrood aan
5 jaar geleden
Hoeveel rijst had je gegeven? Hier ook kma en willen ook met rijst starten
5 jaar geleden
Brood viel nog niet goed, dus hebben we maar even weer gestopt. Daarnaast 2 soorten fruit per keer en 2 soorten groente per keer ong. 130 gram. En nog 4 flessen, waarvan ze nu heel veel laat staan. Sprongetje vrees ik.... Ze is nu 6,5 maand
5 jaar geleden
Reactie op Melvzh
Echt niet veel. Weet niet precies hoeveel gram. Misschien toch even wachten ...
Ja durf het nu niet meer zo goed, maar als we beginnen dan bouw ik op vanaf héél weinig. Hoe ging pindakaas/ ei bij jullie? Wij hebben pas ei en aardappel geïntroduceerd en toen was het hier huilen huilen huilen s avonds 🙁 Weet dus niet zeker of het door de ei of de aardappel kwam. En pindakaas het zelfde eigenlijk.. om 16.00 gekregen maar ‘s avonds echt buikpijn
5 jaar geleden
Ja durf het nu niet meer zo goed, maar als we beginnen dan bouw ik op vanaf ...
Ik kreeg op cb het advies pindakaas of ei toe te voegen aan voeding die ze al vaker gehad hebben en waarvan je zeker weet dat ze geen last krijgen. Zodat als ze dan last hebben je zeker weet dat het aan de ei/pindakaas ligt
5 jaar geleden
Ik kreeg op cb het advies pindakaas of ei toe te voegen aan voeding die ze ...
Ja klopt, was ook niet zo handig van ons. Gaan dat nu idd maar proberen. En ook met rijst..