52 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben uitgerekend voor 18/09, en heb vooral rompers met lange mouwen :)

5 jaar geleden

Korte mouwen! Rompers zitten strak en zo’n fragiel baby armpje trek ik liever niet door de rompermouw heen. Trek haar liever een lossere longsleeve/trui/vestje aan voor de warmte

5 jaar geleden

Gewoon allebei gekocht

5 jaar geleden

Ons werd gezegd lange mouw, 11/9 uitgerekend. Een babytje kan zichzelf nog niet warm houden. Dus alleen een longsleeve met mouwen is niet voldoende. Zou ze dan voor de zekerheid allebei aanschaffen.

5 jaar geleden

Heb het allebei liggen. September kan nog een warme maand worden. Kom je voor je gevoel dan te kort kan je altijd extra inslaan😊

5 jaar geleden

Ik vind t ook zo lastig! Ik doe maar gewoon allebei...

5 jaar geleden

Ik ben 4-9 uitgerekend en heb alle soorten 🤣 kort, lang, geen mouwen en spaghettibandjes

5 jaar geleden

De eerste 2 weken houdt een baby zichzelf niet warm, dus lange mouw heb je sowieso nodig

5 jaar geleden

Reactie op Miss Curly

De eerste 2 weken houdt een baby zichzelf niet warm, dus lange mouw heb je ...
Klopt alleen kan je dat ook oplossen door een omslag doek oid. Eerste is geboren in mei en ni straks eind aug ik heb alleenkorte mouw. Daar over heen dan gewoon shirtje met langemouw

5 jaar geleden

Ik vond lange mouwen zo’n gedoe met die kleine armpjes. Dat gewurm en gedoe. Ik neem alleen korte mouwen nu.

5 jaar geleden

Ik heb allebei, maar meer korte mouwen. Doe ik daar shirtje, truitje of vestje boven op aan.

5 jaar geleden

Kraamhulp adviseerde sterk om rompers met lange mouwen te kopen. Mijn kindje komt 12/9.

5 jaar geleden

Ik heb 3 mouwloos 3 korte mouw en 3 lange mouw aangeschaft

5 jaar geleden

Ik heb nu 6 Korte mouwen ik ga nog 6 lange mouwen kopen en 3korte

5 jaar geleden

Ik zo goed als alles lang... zelfde week uitgerekend.

5 jaar geleden

Lange mouwen als ze nog zo klein zijn en daarna ga je al naar de winter tijd. Je ontdekt snel genoeg van welke winkel/merk je de rompers het makkelijkste vind om aan te trekken en het fijnst vind. Dit ervaart toch iedereen anders. Beetje stretch en dat bij de schouders een overlapping zit, zodat je het breeder kan maken met omkleden, zou ik aanraden. Vaak zijn de dure merken leuk, maar helemaal niet praktisch en ben je beste uit met gewoon vertrouwde winkels als Hema, zeeman, c&a. Enz.

5 jaar geleden

Lang, ze kunnen zichzelf nog niet warm houden. En 1 tip, koop overslag rompers. Hoef je t hoofdje niet ook nog erdoor te wurmen. Ik vind dan die van de Hema het fijnst!

5 jaar geleden

Reactie op Esra89

Ik heb allebei, maar meer korte mouwen. Doe ik daar shirtje, truitje of ves ...
Wij ook. Mede ook doordat je dan ook met laagjes kan werken en makkelijker is met aankleden. (Lange mauwen is meer gedoe uit ervaring)
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Ik heb alleen maar korte mouwen (14-9 uitgerekend) ik heb dan van shirtjes alleen lange mouwen waar ook nog een vestje overheen zou kunnen. Als je romper lange mouwen heeft dan zou de baby al 3 lagen over zijn armen hebben, dat lijkt me wel erg veel.

5 jaar geleden

Ik ben ook 24/9 uitgerekend van mijn eerste kindje en heb zowel rompertjes met korte mouw als het lange mouw. Moet bekennen dat ik best veel heb gekregen zowel nieuw als tweede hands dus veel ga ik niet meer kopen