48 Reacties
4 jaar geleden
Klinkt als RS indd. Wij zijn toen naar de hap geweest en daar hoorden we dat we het helaas moesten uitzitten. Als kinderen er echt last van hebben en daardoor niet meer drinken/eten en echt heel moeilijk ademen nemen ze kindjes op om aan de beademing te leggen etc
4 jaar geleden
Het doet me weer terug denken aan een hele vervelende tijd, een lange week in 't ziekenhuis tijdens een weekend weg. We hadden niets door, tot zondagavond, we maakte ons zorgen en ook omdat ons zoontje al bekend was met astma. Maar goed dat we de spoedeisende hulp hebben gebeld, want hij had er ook een zware longinfectie bij.馃槶 Dus let goed op de symptomen, bij twijfel echt bellen en niet tot morgen wachten.
VRIEND
4 jaar geleden
Zeker aan de bel trekken. Bij mijn dochtertje is het ook zo begonnen. Ze heeft nu al 2x RS virus gehad.
VRIEND
4 jaar geleden
Kan uiteraard RS zijn, of een ander vervelend virus. Lijkt soms allemaal zo op elkaar. Bij twijfel altijd bellen. Ons meisje had ongeveer wat jij beschrijft. Die bleek virale bronchiolitis te hebben. Vernevel spulletjes gekregen en wat Speciale neussspray en ze voelde zich snel al wat beter.
4 jaar geleden
Reactie op Chefke
Kan uiteraard RS zijn, of een ander vervelend virus. Lijkt soms allemaal zo ...
Ah wij idd ook neusspray, wat ik een beetje gek vond als de luchtwegen/ longen verstopt zitten maar als het geholpen heeft bij jullie is dat al fijn om te horen.
VRIEND
4 jaar geleden
Ah wij idd ook neusspray, wat ik een beetje gek vond als de luchtwegen/ lon ...
Weet ook niet precies hoe het zit hoor. Maar 1 onderdeel ervan is dat een deel van het hoesten komt door afloop van de neus. Maar het werkt op meer aspecten geloof ik.
Het kan ook gewoon een vorm van toediening van een medicament zijn. Helemaal niet gerelateerd, maar zo heb je ook morfine neusspray bijvoorbeeld.
4 jaar geleden
Reactie op Chefke
Weet ook niet precies hoe het zit hoor. Maar 1 onderdeel ervan is dat een d ...
Hebben de neusspray gehaald. Gisteren overdag leek het beter te gaan dus niet meer opgehaald. Maar poeh wat een nacht. Uiteindelijk de spoedpost gebeld omdat hij bijna stikte in de slijm in z鈥檔 luchtwegen. Ontzettend rochelend hoesten en dan piepend naar adem happen. Uiteindelijk na enkele uren rochelen en piepen op schoot in slaap gevallen net toen ik iemand aan de lijn kreeg dus afgesproken dat we langskwamen bij Spoed als hij nog eens zo wakker werd.
Vandaag lijkt het iets beter te gaan dus hopen dat we het ergste gehad hebben. Maar waar de assistente het allemaal niet nodig vond om langs te komen, longen te luisteren of keel te kijken (zoontje zegt al 3 dagen auw! En wijs in zn mond) vond de spoedpost dit wel.
4 jaar geleden
Reactie op Chefke
Wat sneu en wat naar. We kennen die nachten :(. Succes vandaag en hopelijk ...
Dankje 馃崁
4 jaar geleden
Oke help 馃様 Ik weet het even niet meer maar denk echt dat we afgewimpeld worden. We zijn vorige nacht (dus niet deze) naar de spoedpost geweest omdat ons zoontje met momenten z贸 benauwd is door de slijm in zijn luchtwegen dat hij gewoon echt bijna geen lucht meer krijgt. Hij raakt hier erg van in paniek uiteraard en durft nu niet meer te gaan slapen. Alles doen om maar wakker te blijven, heel zielig 馃様
De neusdruppels helpen niet en verder was er volgens de spoedarts niks aan te doen. Het enige wat hij deed was de longen luisteren en die waren schoon. Wat heel fijn is maar ik kan me toch bijna niet voorstellen dat er dan niks aan te doen is? Ik snap dat je een verkoudheid uit moet zitten maar dit is wel een stuk heftiger. Ben zelf heel vaak verkouden geweest maar nooit zo extreem als dit..
4 jaar geleden
Oke help 馃様 Ik weet het even niet meer maar denk echt dat we afgewimpeld wo ...
Zo voelde het voor ons ook 馃様 ik snap je gevoel van het afwimpelen dus helemaal. Opnemen doen ze sowieso alleen als een kindje niet voldoende drinkt (minder dan 250 ml) en voor de rest moesten wij maar de neusspray van otrivin gebruiken en het hoofdeinde van zijn bedje omhoog zetten. Slapeloze nachten heb ik gehad, omdat ik naar zijn ademhaling wilde blijven luisteren. Dat hele zware ademen heeft hier ongeveer een week geduurd.
Als je je echt niet goed voelt moet je gewoon de huisarts bellen vandaag. Wellicht dat zij nog iets voor je kunnen betekenen?
VRIEND
4 jaar geleden
Oke help 馃様 Ik weet het even niet meer maar denk echt dat we afgewimpeld wo ...
Wat naar! Het bed flink verhogen aan 1 kant, kan helpen. We hebben een aantal dikke handdoeken eronder gelegd. Dan staat het bedje in ieder geval stabiel.
Verder kregen wij een 2 soorten vernevelaars. Maar goed, hier zijn de richtlijnen anders.
Verder; In een hete douche met hem zitten, voor wat stoom. Als z'n kamer erg droge lucht heeft, dan een bevochtiger neerzetten (niet te vol aan).
Neusspray, half uitje naast zn bedje.
En anders gewoon de huisarts belagen. Serieus, als jij vind dat hij gezien/behandeld moet worden. Laat het ze maar merken. In dit soort situaties geloof ik echt dat even full on bezorgde mommode helpt!
4 jaar geleden
Misschien zou een astma pufje helpen? Als tijdelijke verlichting van de benauwdheid bedoel ik. Toen mijn dochter in nov heel erg benauwd was, kregen we een echte neusspray (niet zoutoplossing) en twee pufjes. Dat onderhoudspufje is volgens mij wat haar beschermt sindsdien van heel erg ziek worden.
4 jaar geleden
Reactie op Miss Curly
Zo voelde het voor ons ook 馃様 ik snap je gevoel van het afwimpelen dus hele ...
Ja dat wilde ik zo inderdaad nog doen. Was het bij jullie ook duidelijk de luchtweg (dus ook rochelen met door de mond ademen) of vooral neusverkouden en daardoor weinig lucht? Vind het zo vreemd dat ze neusspray voorschrijven die niks doet en de neus zit niet eens verstopt.
4 jaar geleden
Reactie op Chefke
Ah wij hadden Flonase neusspray. Maar hier zijn ze sowieso niet zo terughou ...
Ik geloof dat wij die ook hebben of in elk geval op recept met xylometozolyne (als ik het goed schrijf). Was bij jullie ook de luchtweg verstopt of vooral de neus?
4 jaar geleden
Reactie op Chefke
Wat naar! Het bed flink verhogen aan 1 kant, kan helpen. We hebben een aant ...
Ja dat wilde ik zo gaan doen, ze hebben nog pauze. En ik dacht ook aan een puffertje misschien maar geen idee of dat helpt. Alles wat je schrijft hebben we geprobeerd, raam open voor frisse lucht snachts, hoofdkussen onder hem gelegd, luuf opgedaan, die neusspray van de huisarts en alles bij elkaar uren bij de douche gezeten met hem. Maar hij blijft hoestaanvallen krijgen en komt er bijna niet meer uit en is dan echt benauwd. Vooral 鈥榮 nachts, overdag is hij moe en minder energie maar niet zo extreem hoesten.
4 jaar geleden
Reactie op lakotta
Misschien zou een astma pufje helpen? Als tijdelijke verlichting van de ben ...
Ja ik vraag hier zo ook naar. Geen idee of en hoe het werkt maar ik wil niet nog zo鈥檔 nacht in 馃様