87 Reacties
5 jaar geleden
Wij cosleepen vanaf haar geboorte (nu 6,5 maand). Vanaf t moment dat ze komt voor haar eerste (borst)voeding, tegen 5uur, komt ze bij ons in bed en liggen we in maternale houding. 🥰
Geen idee tot wanneer we dat blijven doen! Cosleepen houdt binnenkort wel op, aangezien ze haar wiegje uitgroeit 😭
5 jaar geleden
Hier ook cosleepen waarbij hij na de nachtvoeding (rond 4u) meestal bij ons in bed beland (bijna 7maanden)
Wel bijna altijd aan de kant van de cosleeper (met hekje omhoog), zodat hij niet van bed kan rollen en ik de baas ben van de dekens.
Vooral met de slaapregressie van 4maanden heeft samen slapen ons gered.
5 jaar geleden
Eigenlijk nooit gedaan tot afgelopen week, combi van ziek en moeite met alleen gelaten worden is dit even de enige manier waarop ik zelf fatsoenlijk kan slapen
5 jaar geleden
Hier slaapt hij in een baby-bedje naast ons bed (voorheen in de co-sleeper).
Met moeilijke momenten slaapt hij naast mij, aan de kant van zijn bedje. Die schuif ik dan aan als hekje. Ik doe zelf iets met lange mouwen aan zodat het dekbed laag kan blijven liggen. Baby ligt op zijn rug en in slaapzak. Ik probeer hem dan de volgende voedronde (bv) weer in zijn eigen bed te leggen.
Het is soms echt een lifesaver en fijn maar zelf slaap ik dan wel veel minder diep.
5 jaar geleden
Alleen de eerste weken wel eens. Nu niet meer. Soms zou het wel makkelijk zijn ipv 3 keer eruit bijvoorbeeld, maar wij kiezen hier bewust voor zodat er duidelijkheid is voor ons zoontje. Tevens heb ik 2 neefjes die nog iedere nacht (nu 4 en 2) wakker worden en niet meer verder slapen zonder in bed te mogen en dat zie ik echt niet zitten. Ze zijn het zo gewend! Tevens geeft het ons allemaal meer rust zo.
5 jaar geleden
Bij ons ook in bed! Wel op een veilige manier, dus geen dekbed, geen nestjrs, niet in het midden etc. Samenslapen.nl geeft er goede info over hoe het op een veilige manier kan. En ja hij zal eraan wennen, maar nee dat vind ik niet erg. I vind het fijn om hem die geborgenheid te geven en slaap zelf echt prima! Ieder zo zijn ding, doen wat voor jullie goed voelt
5 jaar geleden
Wel interessant, een artikel gebaseerd op Engelstalige studies over de voor of nadelen van samen slapen:
http://www.natuurlijkouderschap.org/wat-zijn-de-effecten-van-samen-slapen-op-de-lange-termijn-voor-mijn-baby/
5 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Ik zou eerst ook gezegd hebben “een baby slaapt op zijn kamer” maar we gingen toch voor een co-sleeper en nu die weg is (lag niet meer goed) slaapt ons kindje dus wel af en toe bij ons in bed.
Bijvoorbeeld bij vaak wakker worden voor het speentje dan ben ik tegen 4 uur zooo moe dat ik hem bij ons in bed neem dan slapen we allemaal nog even beter.
Maar heel soms is het ook een hele nacht zodat mijn man en ik ook even bijslapen. 10x per nacht eruit voor het speentje slaapt toch wel heel onrustig ☺️
Overdag gaan alle slaapjes in zijn eigen bedje en 5/7 nachten ook. Hij slaapt dan ook zoveel beter en zoekt in zijn slaap met zijn handje naar mij en schuift net zo lang tot hij tegen me aan ligt. Dus hij heeft de geborgenheid echt even nodig op die momenten, ben alleen een beetje bang dat hij dit vanzelfsprekend gaat vinden 😅
5 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Ik zou eerst ook gezegd hebben “een baby slaapt o ...
Klinkt heel normaal en lekker joh! Volg gewoon je gevoel. Klinkt allemaal heel liefdevol en jullie krijgen allemaal de meeste slaap. Wij hebben trouwens een cosleeper gemaakt van een ikea ledikant. Ook een aanrader;)
5 jaar geleden
Ik doe dit afentoe. Vriend slaapt dan in logeerbed of bank en dan slaap ik samen met m’n dochter in ons bed. Eigenlijk alleen als ze verkouden ziek is of zich beroerd voelt omdat ze tandjes krijgt. En nu in de slaapregressie dat ze weer zo vaak wakker wordt ook midden in de nacht bij me genomen zodat we allebei wat rustiger slapen. We doen wel altijd standaard ritueel en ze begint altijd wel in haar eigen bed. Ik merk dat als ze zich weer beter voelt ze probleemloos weer in haar eigen bed slaapt.
5 jaar geleden
Mijn dochter slaapt altijd bij ons in bed. Al vanaf geboorte. Ze zoekt echt de geborgenheid op. Nestelt net zo lang totdat ze tegen me aan ligt.
Ik slaapt er gewoon prima door.
5 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Ik zou eerst ook gezegd hebben “een baby slaapt o ...
Hier precies hetzelfde. Mijn dochter is met 6 maanden naar haar eigen kamertje gegaan. Maar als de nachten heel onrustig gaan neem ik haar bij me in bed. En dan slapen we allemaal lekker door.
5 jaar geleden
7 maand en zo af en toe tussen ons in, is wel gezellig en meestal alleen wanneer die wat ziekjes is of wakker word en niet meer verder kan slapen