14 Reacties

4 jaar geleden

Ja !!! Hier ook al een jaar nu verplicht samenwonen heel vermoeiend

4 jaar geleden

O wat heftig, ik heb er geen ervaringen mee. Maar ik wil je wel via hier heel veel sterkte wensen met deze rot situatie

4 jaar geleden

Is 1 van jullie wel op zoek naar een woning? Hoe gaan jullie met elkaar om in 1 huis ? Hebben jullie wel beide dat de relatie echt over is ?

4 jaar geleden

Reactie op Mar84es

Is 1 van jullie wel op zoek naar een woning? Hoe gaan jullie met elkaar om ...
Het is mijn bestelling. Ik vind het heel moeilijk en verdrietig maar het heeft gewoon echt geen toekomst samen. Ik weet nog niet goed hoe de interactie tussen ons zal zijn wanneer we écht uit elkaar zijn. Hij weet dat ik twijfel. Maar 100% uit elkaar zijn we, nog, niet. Onder andere omdat ik met dit huizen dilemma zit.

4 jaar geleden

De woningnood is echt erg! Nu een jaar geleden heb ik de relatie beëindigd maar mijn ex blijft hoop houden de ruzies worden hierdoor erger heb behoefte aan rust met de kinderen en nu blijf je stress om je heen lopen. Mijn ex heeft geen familie of vrienden waar hij terecht kan hoop nu hij een jaar op huizen aan het reageren dat ie hopelijk over een jaar een woning zal hebben. Ik wist na 3 maanden al dat er geen toekomst meer in zat ( hij heeft veel online contact gehad met vrouwen, terwijl ik zwanger was ) Ik zelf vind het emotioneel heel zwaar om verplicht in 1 huis te moeten wonen 😥

4 jaar geleden

Wel om en om 2 weken en de andere 2 weken logeerden we ergens, is dat geen optie? Al is het poetsen dan wel even iets wat aandacht behoeft na 2 weken bij de overdracht 🙈

4 jaar geleden

Wij wonen noch samen, we zijn er ongeveer twee maandjes geleden de relatie beëindigen, maar wat leuk is dat het relatie op een goed manier hebben beëindigen. We gaan gewoon heel goed om met elkaar als ik eerlijk mag zijn. Hij is bzg met een huis aan het zoeken, het is sws moeilijk met die absurde huurprijzen hoor.

4 jaar geleden

Reactie op Marshmellow

Wij wonen noch samen, we zijn er ongeveer twee maandjes geleden de relatie ...
Wat fijn en knap dat jullie zo goed om gaan met elkaar! Hoe doen jullie dat met slapen? Wel met z'n 2e in één bed nog? En qua daten bijvoorbeeld? Hebben jullie daar afspraken over zolang je in één huis woont? Het lijkt me zo gek om van relatie naar vrienden te gaan omdat bepaalde handelingen ook een soort normaal zijn geworden. Zoals schat zeggen, of elkaar een kus/knuffel geven ofzo.

4 jaar geleden

Reactie op Mar84es

De woningnood is echt erg! Nu een jaar geleden heb ik de relatie beëindigd ...
Awh wat rot!!😢 Kan me voorstellen dat je het enorm zwaar vindt.. Mijn vriend heeft ook geen familie oid om heen te gaan. Is het voor jou sowieso klaar? Of zie je misschien ooit nog wel een toekomst? Hopelijk vind je vriend snel een andere plek zodat je een beetje tot rust kan komen❤️ Hoe doen jullie dat met slapen enzo? Lijkt me zo gek om nog in één bed te slapen wanneer je uit elkaar bent. Zeker na al een hele lange tijd uit elkaar te zijn..

4 jaar geleden

Reactie op Elisa14

Wat fijn en knap dat jullie zo goed om gaan met elkaar! Hoe doen jullie dat ...
De huidige appartement heeft maar 2 slaapkamer, eentje slaap ik met ons zoontje in en die andere slaapt hij. Qua daten, dat mag gewoon hoor, maar voorlopig komen de dates niet hier bij deze appartement. Nou de petnames (schat, babe ect) hebben we all voor 6 maanden of meer elkaar niet meer genoemd. We wisten allang dat het relatie gaat veranderen en ja hebben we gewoon gestopt, want er zijn geen gevoelens meer van beide kanten. We zijn nog niet bij “vrienden”, maar het gaat wel het goeie richting op, want alhoewel wij geen gevoelens meer hebben voor elkaar, het mij toch een beetje pijn doet dat de relatie over is ( echt moeilijk om uit te leggen en we waren ook bijna 10 jaar in een relatie). Maar dingen zoals communicatie enzo gaat veel beter nu dat het uit is. Dus in ieder geval gaat beter en we zijn in een geweldige space.

4 jaar geleden

Voor mij is het zo ie zo klaar maar hij blijft zijn best doen. We hebben een boxspring en deze hebben we uit elkaar geschoven en een nachtkastje tussen in voelt als logeren maar uiteindelijk went alles hihi

4 jaar geleden

Reactie op Marshmellow

De huidige appartement heeft maar 2 slaapkamer, eentje slaap ik met ons zoo ...
Wat goed zeg!! Hebben jullie nog de optie open liggen dat het ooit weer goed komt? Lijkt me toch best lastig na zo'n lange tijd. Zeker als je ex dan ook gaat daten enzo en je nog samen woont. Ik las ook verhalen van gezinnen die uit elkaar waren gegaan maar wel gewoon samen bleven wonen. Puur omdat het als gezin wel fijn was en je elkaar zo goed kent dat het ook juist wel gezellig was! Haha dat lijkt me echt mooi als dat zo zou kunnen.

4 jaar geleden

Reactie op Elisa14

Wat goed zeg!! Hebben jullie nog de optie open liggen dat het ooit weer goe ...
De optie is open voor in de toekomst, maar voorlopig is het nu niet ideaal. We kunnen elkaar niet blij maken in een relatie (nu tenminste niet). Ja, het is zeker lastig en pijnlijk om te zien qua daten, maar ja ik geef mezelf gewoon de tijd om eroverheen te komen. Lijkt me wel leuk eerlijk gezegd hahaha, maar ik kan het nu niet doen. Het is super recentelijk, dus voor ons apart wonen is het beste optie, we hebben beide ons privacy nodig.

4 jaar geleden

En zou het eventueel wel een optie zijn om bv een klein studiootje te huren, of kun je bij vrienden of familie terecht oid? Wat ook nog weleens gedaan wordt namelijk is het idee: het huis is van je kind. En als ouder ben je dan afwisselend bij je kind. En de andere helft Vd tijd (of hoe je het ook verdeed) woon je dan als ouder ergens anders. Snap dat er een hoop nadelen aan zijn hoor, maar het voordeel is dat er meer stabiliteit is voor je kind en dat het voor 1 persoon makkelijker is om iets te vinden (minder ruimte nodig, minder eisen). Zelf heb ik er overigens geen ervaring mee.