Hoihoi,
Sinds week 26 van de zwangerschap ben ik bekend met een verkorte baarmoederhals en hebben wij geen seks meer gehad omdat het werd afgeraden, vanavond zijn wij voor het eerst weer intiem geweest, we zijn immers 33 weken en het stadium kritiek is gepasseerd.... toch vind ik het achteraf nu een beetje spannend en vraag ik mij af hoe andere vrouwen hier in staan of misschien wel ervaring mee hebben..
Heb nu lichtelijke harde buiken en een beetje een gek gevoel in mijn buik.
Hier ook een verkorte bmh. Echter ben ik er aan geholpen. De arts zei dat het gewoon kan, maar gebruik je boeren verstand zei ze.. bij mij ligt het misschien anders omdat ik eerder een vroeggeboorte heb mee gemaakt. Dus sex is met condoom ivm infecties etc werd aangeraden. Ook prima, doen we het zo :)
Als je twijfelt, onzeker bent mag je altijd bellen naar je VK of gynaecoloog he. Daar zijn ze voor
Ik heb geen verkoete bmh dat ik weet. (hie weer je dat?) maar ik heb al weken hele harde buiken en een ene heel raar gevoeo in mn buik op die zeldzame keren dar ik seks had hoor.
Lijkt me normaal?
Ik heb geen verkoete bmh dat ik weet. (hie weer je dat?) maar ik heb al wek ...
Probeer maar door de fouten enzo te lezen. Is het raar om harde buiken te krijgen als er een barde vleesstok tegen je gigantische baarmoeder duwt? Lijkt me niet gek.
Wij hebben zeer regelmatig seks en ik heb geen verkorte BM wel een te laag liggende placenta. Maar vooral wanneer ik zelf ben klaargekomen is mijn buik hard, je ziet heel de baby soms zelf zitten en voelt het anders, heeft met het samentrekken vd spieren te maken
Vorig jaar vroeggeboorte gehad met 32 weken. Inmiddels ben ik 35 weken. No way dat er nog iets anders in gaat dan alleen mijn hormonen馃槀 (dit is sinds 32 weken). Puur voor mn eigen gemoedsrust.
Ik zou toch het risico niet nemen. 33 weken is nog steeds prematuur als het nu geboren zou worden. En ik weet uit ervaring dat dit ook een kritieke situatie kan opleveren.
Je kan ook op andere manieren intiem zijn toch?
Je bent nu al zo ver gekomen, ik zou het risico niet willen nemen.
Ik vraag me even af wie het heeft afgeraden. De gynaecoloog? En hoe kort is je bmh? Ik zit al 14 weken op 28mm. De gyn raadde het niet af.
En harde buik en beetje gek gevoel na 7 weken geen sex vind ik niet gek...
Ik heb geen idee van de risico's, maar ik heb geen verkorte baarmoederhals maar ik krijg wel harde buiken en een soort van druk in je buik na de seks. Dus dat is in principe niet raar of hoeft wellicht niet te duiden op iets ergs lijkt mij.
Succes met de laatste loodjes 馃挭馃挭