35 Reacties
4 jaar geleden
Hier al zeker 4 weken van het slaappadje af.. ineens ipv 08.00 wakker om 06.00, smiddags geen 2 a 3 uur slapen maar hooguit 1 a 1.5 uur..
Snachts regelmatig wakker of gewoon hard huilen in haar slaap..
Verduisterende gordijnen opgehangen maar dat was het probleem niet helaas haha.
Het gekke is, bij opa en oma slaapt ze wel tot 08.00 en smiddags lang... zo oneerlijk!
Gelukkig is haar humeur wel goed anders had ik al gillend weggerent..
Hopelijk is het snel over..
4 jaar geleden
Oghh is het daarom dat me dochter slechter slaapt sinds 2/3 nachten 😵 weer vaak wakker en zonder flesje niet in slaap te krijgen 🤦♀️
4 jaar geleden
Een ramp is het. Denk dat hij toch eens bij opa en oma mag gaan logeren 🤭
4 jaar geleden
Om 5.30 wakker. Gisteren om 5.00 en gewoon niet meer willen slapen (normaal zeg ik kunnen maar nu heb ik het idee dat het willen is) maar eigenlijk ook nog moe zijn. Dus de hele tijd jammeren tegen een moeder die wel nog had willen slapen, ik voorspel geen gezellige dag 😂
VRIEND
4 jaar geleden
Bij ons duurde sprong van 15 maanden echt heel lang! Ze is nu bijna 18 maanden en het gaat nu eindelijk weer wat beter, ze heeft die van 15 en 18 denk ik achter elkaar genomen🤣
4 jaar geleden
Owhhh vanacht was een drama van 7 tot 11 alleeen maar krijsen en niet in der eigen bed willen liggen vanalles geprobeerd zelfs even uit der slaapkamer gegaan en dan doet ze alsof ze nergens last van heeft lachen spelen en grapjes maken met papa en mama maar wel met hele dikke moeie ogen en van de slaap niet meer op der eigen benen kunnen staan we hebben hier ieder uur van de klok gezien
4 jaar geleden
Och hou op, schei uit. Sinds eind januari is het hier drama, al bijna 6 weken 😳… Krijsen, krijsen, krijsen tot ze bij ons in bed ligt, we zijn dit nu aan het “afleren” (want er is een 2e op komst en dan willen we echt dat ze in haar eigen bed slaapt) maar we hebben een doorzetter want het is het iedere nacht feest vanaf ca 1.00 tot in de ochtend. Meestal gaat ze liggen als wij op haar kamer zijn, we wachten tot ze slaapt (soms wel 30-45min) maar zodra we opstaan wordt ze wakker en beginnen we weer van voren af aan. Laten huilen is ook geen succes want dat houdt ze ook met gemak 1.5-2uur vol (en daarna geven wij toe door erbij te blijven).
Idem voor naar bed brengen, was nooit een probleem maar nu duurt het 1.5 uur voor ze slaapt en alleen als wij bij haar zitten 🥺
Wij zijn KAPOT 😅
4 jaar geleden
Reactie op KittyMarissa
Owhhh vanacht was een drama van 7 tot 11 alleeen maar krijsen en niet in de ...
Vreselijk dit hè 🙈 Konden ze maar praten maar hoe “groot” ze overdag ook zijn, ‘s nachts zijn het echt weer babies 😅 Maar wat jij zegt merken we ook wel vaak, ook echt paniek maar dat is hier sinds die stomme corona, nu gelukkig weer wat minder in de nacht alleen begint de dag dan om 5 😑.
4 jaar geleden
Vreselijk dit hè 🙈 Konden ze maar praten maar hoe “groot” ze overdag ook z ...
Aghh dat is wel vervelend voor jullie indd en verlengen met een flesje of iets lukt dat niet ?
4 jaar geleden
Reactie op KittyMarissa
Aghh dat is wel vervelend voor jullie indd en verlengen met een flesje of i ...
Wil eigenlijk geen flesjes meer geven, heb het wel overwogen vanmorgen maar wil het gewoon niet. Al wil ik zo vroeg opstaan ook niet haha. Maar nu was hij gewoon klaarwakker denk ook geen honger ofzo en niet die paniek van laatst gelukkig.
4 jaar geleden
Wil eigenlijk geen flesjes meer geven, heb het wel overwogen vanmorgen maar ...
Ja snap ik ook wel hoor ik wil er het liefst ook vanaf maar ik vind wel dat als ze daarna nog even slaapt en zij en ik dan happier zijn ook wat waard 😅
4 jaar geleden
Reactie op KittyMarissa
Ja snap ik ook wel hoor ik wil er het liefst ook vanaf maar ik vind wel dat ...
Haha ja dat had ik tot nu toe ook. Maar we hebben ook mega dure melk die we nu niet meer vergoed krijgen dus wil sws niet meer geven dan noodzakelijk. En vaak staat m’n man wel op 😂 Alleen als hij moet werken zo vroeg hoor je mij dus klagen 🤭
4 jaar geleden
Wat vervelend zeg NLJ2019!
Hier merkte ik wel dat teruggaan naar 2 slaapjes het slechte slapen en vroeg wakker worden verergerde. Slaap inhalen overdag houdt het in stand volgens de slaapgids van snugglesanddreams. Misschien mega moeilijk om hem na zo’n nacht toch wakker te houden tot 12.00/12.30 maar misschien het proberen waard? Succes mama!!
4 jaar geleden
Wat vervelend zeg NLJ2019!
Hier merkte ik wel dat teruggaan naar 2 slaapje ...
Wat wij wel doen is als hij om 6.00 (of eerder) wakker is iets eerder lunchen voor het geval dat hij om 11:30 instort dan heeft hij iig gegeten, anders is hij sws te vroeg wakker.
Verder inderdaad proberen wel tot 12.00/12.30 te rekken met naar buiten gaan, extra lang verhaaltje enz. Maar bij heel vroeg wakker laten we hem vaak wel 45 min langer slapen (dus 2 uur en 15 min) ipv 1,5 uur. Dan redt hij het weer prima tot de avond anders gaat hij die met een slaapachterstand tegemoet en te moe naar bed is ook niet goed.
Het is denk ik vooral kijken wat bij jullie werkt ☺️