9 Reacties

3 maanden geleden

Ik herken dit wel. Mijn zoontje doet dit ook heel veel. Wij blijven consequent hem terug sturen naar bed. (gebruik de supernanny methode) 3x terug leggen aan geven dat het bed tijd is en daarna niks meer zeggen maar gewoon terug leggen.

3 maanden geleden

Reactie op Wendy91

Ik herken dit wel. Mijn zoontje doet dit ook heel veel. Wij blijven consequ ...
Dat doe ik dus ook, maar dan ben ik elke avond 3 kwartier bezig met haar terug in bed leggen 😔. Ze is een volhouder.

3 maanden geleden

Herkenbaar vooral na Oud en Nieuw erger geworden omdat ze er uit is gehaald want ze kom niet slapen van de knallers. Ze zeggen dat de decembermaand met feestdagen en ander ritme hier echt de boosdoener kan zijn. Het naar bed brengen was hier de afgelopen week een drama. Krijsen, huilen en vaak terug haar rustig maken. Bied die veiligheid, vraag wat er is en troost. Het is hopelijk een fase maar voel met je mee. Bij ons ging het vanavond voor het eerst goed. Ik heb haar voor het naar bed brengen beloofd dat als ze heel lief zou gaan slapen ze nog even (10 min) bij mij in bed tv mocht kijken. Dat werkte goed en riep erna nog even welterusten. Het gaf haar denk ik ook een fijn gevoel dat ik in de buurt was (ik zeg dat ik dan ook ga slapen en kijk zelf tv jn bed). Maar net om 2 u begon ze uit het niets te roepen. Getroost, wat drinken gegeven, muziekknuffel aan en slaapt weer. Sterkte!

3 maanden geleden

Wij hebben deze periode ook gehad met onze dochter. Radeloos word je. Uiteindelijk kreeg ik de tip om een zwaartedeken te proberen. Nou, geprobeerd: ze slaapt weer als een roos! Geen idee of dit voor jullie ook werkt hoor, misschien kun je er eens in verdiepen…

3 maanden geleden

Hier hebben we het ook! We zijn met naar bed brengen vrij streng. Dat gaat nu weer goed. In de nacht komt hij soms niet, soms ook wel 4 a 5 keer. We merken dat het wat toeneemt bij spanning of indrukwekkende dagen/nieuwe dingen leren. Soms duurt het een week. We nemen hem af en toe in bed, dan zeggen we dat we hem straks weer terug leggen en vaak slaapt hij dan direct weer. Na een dag of aantal dagen is het dan weer over.

3 maanden geleden

Reactie op Sandy1982

Dat doe ik dus ook, maar dan ben ik elke avond 3 kwartier bezig met haar te ...
Ja wij ook. Maar op een gegeven moment neemt dit af.

3 maanden geleden

Ik vind het ook lastig. Herken het ook. In de avond wil hij dat ik boven blijf.. Als ie echt bang is wil ik niet streng zijn of is het uitproberen 🙄

2 maanden geleden

Heel herkenbaar!

15 dagen geleden

Hoe is inmiddels met slapen?! https://www.mijndersatelier.nl slaaptunnel al geprobeerd?! Of een slaapdiploma met een klein aantal stickertjes om te plakken en samen een afspraakje maken als deze vol zit wat jullie gaan doen/kopen?! Misschien tipje? ☺️ Wij nl ook een half jaar lang gestruggled en nu.. nachtrust is weer helemaal terug #halleluja