31 Reacties
5 jaar geleden
Ik gebruik bepanthen en dat werkt super bij ons kleine meisje van bijna 4 maanden

5 jaar geleden
Ik heb ook een soort sudocreme ervoor. En gebruik maïzena om het droog te houden (volgens de kraamzorg mocht ik geen talkpoeder gebruiken..).
Mijn dochter heeft het ook regelmatig en het gaat weg maar komt dan weer opnieuw terug. Ze is nogal een bolleke met onderkin, hihi.
Gaat vanzelf wel verdwijnen als ze meer gaan bewegen.
5 jaar geleden
Ik heb het 1x gehad en gebruikte toen op advies mentholpoeder. Dus dat, en heel goed drooghouden.. als ze d het zo tegenstribbelt is een middeltje toch ook lastig lijkt me? Het is niet fijn voor ze, maar in mijn ervaring moet het wel kunnen. Smetplek is vervelender. Ik duw met de ene hand het kinnetje omhoog en ga er dan met een hydrofiele doek tussen, van links naar rechts.
5 jaar geleden
Wij gebruikten ook zinkzalf, die van Zwitsal. Maakten haar hals elke dag proper en smeerden dan ook elke dag wat zalf. Hebben dit toch een hele tijd gedaan & ziet er nu helemaal ok uit. Maar is wel een gedoe, ik deed dit telkens samen met mijn vriend omdat ze dit inderdaad niet leuk vindt.
5 jaar geleden
Hier ook het probleem. Gelukkig bijna weg. Ik kreeg de tip geen sudocreme of baby olie maar gewoon pure vaseline uit een tube. Zorgt voor een extra laagje en beschermt. Succes.
5 jaar geleden
Ik gebruik talkpoeder van Zwitsal. Mijn dochtertje heeft het soms onder haar oksels en het helpt. Na badje heel goed droogdeppen en daarna talkpoeder erop.
Om de plooien in haar nek goed te drogen hou ik haar kin omhoog met 1 hand en de andere hand een droge hydrofiel washandje. Ze vindt het misschien niet leuk maar ik zal het toch moeten droogdeppen daar.
5 jaar geleden
Mijn dochtertje van 4mnd heeft ook een flinke onderkin (net als mama hahaha) en ook last van smetplekken. Ik was het 1x per dag met washandje en water, dan goed droogdeppen met hydrofieldoek en daarna sudocreme erop. Ze vind het niet leuk, maar ik duw haar hoofdje gewoon omhoog aan haar kin. Beter even gespartel dan echte smetplekken.
Succes!
5 jaar geleden
Hier ook 1 met een speknekje 🥰 en vindt het ook echt niet fijn als ik het daar droog, en dr kinnetje omhoog duw om het te drogen. Maar het moet van mij toch even, is een paar tellen, en anders gaat het helemaal smetten en stinken. Was haar nekje elke dag, en droog het goed, smeer er eigenlijk niks, en gaat nu al paar dagen heel goed..
5 jaar geleden
Wij doen soms juist Zwitsal talkpoeder in de vochtige plooitjes. Dat maakt het droog ipv dat het vochtig blijft. Werkt hier heel goed.