26 Reacties

4 jaar geleden

Lijkt me handiger als je t omgekeerd doet. Snachts opstaan fles klaarmaken is echt een hele gedoe lijkt mij..

4 jaar geleden

Ik ben eerst overdag begonnen met kunstvoeding om te zien hoe ze erop reageert. Toen dit goed ging ben ik steeds meer borstvoeding gaan vervangen voor flesvoeding. Gewoon proberen en kijken hoe je kindje erop reageert.

4 jaar geleden

Ik geef overdag borstvoeding. De eerste voeding aan de borst. De rest kolf ik, omdat ik dan weet dat ze genoeg drinkt. Ze valt snel in slaap aan de borst namelijk. De laatste voeding s'avonds en s'nachts geef ik kunstvoeding.

4 jaar geleden

Ik geef in de nacht kunstvoeding en overdag borstvoeding in een flesje. Borstvoeding lukt niet helemaal maar met kolven lukt het. Ik heb 1 nacht stuwing gehad. Ik begin wel te merken dat de borstvoeding terug begint te lopen, dus ik ga cluster kolven.

4 jaar geleden

Reactie op Laura251989

Ik geef overdag borstvoeding. De eerste voeding aan de borst. De rest kolf ...
Hoeveel gekolfde voeding geef je per keer?

4 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb bij mijn eerste wel na 6 maanden geprobeerd om de ochtend en avond bv te laten en overdag over op kv. Nacht was toen niet meer van toepassing, want hij sliep door. Echter, binnen een week was mijn hele productie gestopt. Dus dat is het risico.

4 jaar geleden

Reactie op shrhmd

Lijkt me handiger als je t omgekeerd doet. Snachts opstaan fles klaarmaken ...
Precies mijn gedachten!

4 jaar geleden

Ik wil het snachts doen om de kleine "de smaak" van kunstvoeding te laten krijgen voor de en omdat ik begreep dat dit wat meer vult en kindjes ook wat beter sliepen hier op. Of dit echt zo is dat weet ik nie zeker

4 jaar geleden

Reactie op Mom91

Ik wil het snachts doen om de kleine "de smaak" van kunstvoeding te laten ...
Plus dat ik zoveeel mogelijk bv nog wil geven. Wil alleen een flesje voor de nacht en hooguit 1x in de nacht

4 jaar geleden

Reactie op ils90

Hoeveel gekolfde voeding geef je per keer?
110 cc geef ik per keer. Als ik niet genoeg gekolft heb dan krijgt ze kunstvoeding. Ze krijgt nutrilon omneo ivm krampjes, maar cb zegt dat dit ook lichter verteerbaar is net zoals borstvoeding

4 jaar geleden

Reactie op Mom91

Ik ben bij mijn eerste gestopt met bv met de hoop dat ze beter zou slapen... wat een illusie... tot 7 maanden is het drama gebleven. Advies van lactatatiekundige die ik onlangs heb gesproken is als je je kindje wilt laten wennen aan kv: vervang de bv die je het meest in de weg zit. (Bijv. Rond 17.00 wanneer je wilt koken)

4 jaar geleden

Reactie op Mom91

Ik bied hier eerst de borst aan en dan krijgt hij nog een flesje van 150 ml met 5 schepjes word dus ongeveer 165 ml dit drinkt hij dan nog op en slaapt dan 2 tot 4 uurtjes dus extra de fles geven helpt hier totaal niet. Ik geef het flesje erbij in de hoop dat hij dan makkelijker en sneller in slaap valt maar ook dat is vaak een illusie want meneer blijft het liefste wakker tot 3 uur snachts 😅😴

4 jaar geleden

Ik geef de hele dag borst, behalve die om 00:00.. dan krijgt ze KV Combinatie is prima, doen we praktisch vanaf het begin al

4 jaar geleden

Reactie op Mom91

Bij bijvoeden loop je het risico dat je productie minder wordt. Als je voedingen kunst wil doen, zou je idealiter op datzelfde moment kolven zodat de vraag hetzelfde blijft. Om te laten wennen aan de smaak, zou je ook de helft borstvoeding en de helft kunstvoeding in een flesje kunnen doen

4 jaar geleden

Ik geef al vanaf het begin overdag bv en snachts kunstvoeding kan perfect.

4 jaar geleden

Snachts geeft mijn man de fles (kunstvoeding) en kolf ik intussen, dan zijn we in een halfuur klaar. Borstvoeding duurt te lang snachts / kleine valt gelijk in slaap ipv te drinken. Ze wordt dan elk uur wakker waardoor niemand slaapt.

4 jaar geleden

Reactie op Tipsiekimmie

Snachts geeft mijn man de fles (kunstvoeding) en kolf ik intussen, dan zijn ...
Vind het zelf hartstikke handig en goed gaan zo 👍🏻

4 jaar geleden

Ik geef ook borstvoeding. Maar ze drinkt niet goed door. Ze valt steeds in slaap en dan krijg haar echt niet meer aan de borst. Overdag gaat het wel. In de nacht is vaak huilerig en wilt steeds drinken. Na kolven geven we ook kunstvoeding bij.

4 jaar geleden

Reactie op shrhmd

Lijkt me handiger als je t omgekeerd doet. Snachts opstaan fles klaarmaken ...
Idd. Ik val Zelf eerst in slaap terwijl de kleine aan mijn borst hangt 😂😂🤣

4 jaar geleden

Ik geef borstvoeding. Dochter clustert veel, omdat dat vermoeiend is geven we voordat we naar bed gaan één fles kunstvoeding. Als ze eenmaal slaapt werkt dat goed en maakt ze een redelijk blok slaap. Mijn productie is vrij fors, dus daar maak ik me niet zo’n zorgen om. Als ze ergens in de nacht wakker wordt, geef ik haar wel de borst.