12 Reacties

2 jaar geleden

Luister graag mee😅

2 jaar geleden

Misschien juist als de kleine geboren is? Dat het nu van zn broertje/zusje is en die hem nodig heeft? Ikzelf heb het met mn dochter na de 2e verjaardag afgeleerd. Er werd een neefje geboren die nu der speentje hard nodig heeft en daar gelaten voor t neefje en geen gejammer niks gehad 👍

2 jaar geleden

Reactie op Anoukdvh

Misschien juist als de kleine geboren is? Dat het nu van zn broertje/zusje ...
Dat heb ik overwogen, maar ik ben bang dat dit ook verkeerd kan uitvallen in zijn beleving: papa en mama hebben minder aandacht voor mij want moeten de aandacht opeens verdelen, en dan krijgt de baby opeens ook nog MIJN speen… Kan me voorstellen dat het met een neefje wel werkt omdat je dan de speen ergens achterlaat en hij hem niet meer vaak ziek maar in dit geval zal hij er elke dag mee worden geconfronteerd..

2 jaar geleden

Reactie op Marije_90

Dat heb ik overwogen, maar ik ben bang dat dit ook verkeerd kan uitvallen i ...
Dat is zeker zo. Het was maar een tip ;)

2 jaar geleden

Reactie op Anoukdvh

Dat is zeker zo. Het was maar een tip ;)
Ja tips zijn heel welkom dus bedankt voor het meedenken hoor!! 😊

2 jaar geleden

Ik weet niet of jullie Sinterklaas vieren, maar misschien kan je hem uitleggen dat hij met zijn schoen zetten zijn speen kan achterlaten en dat Sinterklaas die dan meeneemt? Dat er dan iets lekkers/leuks in zijn schoen zit als beloning. Ik hoor ook wel van mensen dat ze het op de post doen naar Sinterklaas en dat die dan een kadootje opstuurt (mocht Sinterklaas nog niet in de buurt zijn) Ons zoontje had een gewoonte zijn spenen te verstoppen. Ik heb hem toen gewaarschuwd dat er een moment zou komen dat mama/papa ze niet meer zouden kunnen vinden. En ja hoor, de dag brak aan dat er 3 spenen verstopt waren en ik ze niet meer kon vinden. Hij heeft er echt geen moment meer om gevraagd, terwijl wij ook dachten dat hij nog super afhankelijk was er van. Fun fact: ik heb de spenen oprecht nog niet gevonden😂

2 jaar geleden

Stoppen met de speen komt eigenlijk nooit lekker uit. Hak de knoop door, knip de speen door, en leg het uit dat als kinderen groot zijn dat dan de speentjes kapot gaan en dat is heel jammer maar hij is groot dus kan zonder. En dan is het een paar dagen/ weken even door de zure appel heen bijten maar het komt echt goed.

2 jaar geleden

Wij hebben het lang uitgesteld met zindelijk worden en toen nieuw bed en toen komst van broertje etc. Maar eenmaal doorgeknipt is het afkicken van de speen snel gegaan en zijn we blij dat de speen weg is.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! 😊 Wij zijn eruit, we wachten tot jan/feb wanneer hij een een beetje gewend is aan alle nieuwe situaties en gaan hem dan uitleggen dat we de speen weg doen omdat hij inmiddels al een groot kindje is.

2 jaar geleden

Onze tandarts zei wel dat je het beste voor de 2.5/3 moet stoppen ivm gebit. Bij onze dochter was het echt een open beet dus na bezoek tandarts met 2,5 hebben we diezelfde dag de speen begraven. Ook zij was eraan verslaafd en na 3 dagen was het goed (ze was zelfs trots!) en na een week hoorde we der niet meer over. Viel echt mee!

2 jaar geleden

Reactie op Ellenssss

Onze tandarts zei wel dat je het beste voor de 2.5/3 moet stoppen ivm gebit ...
Fijn zo’n positieve ervaring, ik hoop dat het bij ons ook zo gaat! 😊

2 jaar geleden

Hier hebben we hem samen weggegooid, (vorig jaar in de schoen gedaan met sinterklaas) was even 2 dagen doorbijten, maar daarna was het goed en hebben we hem er zelden over gehoord. Hij kreeg er wel een mooie speelgoedambulance voor terug.