Hallo mama's en papa's,
Wij merken bij ons dochtertje, 13maanden, dat ze veel uitdaging nodig heeft, een simpel dagje thuis resulteert vaak in minder goed slapen/dutjes en gefrustreerd "spelen" . We merken dit want als we haar veel "uitdagingen" bieden door te gaan naar speelpleintjes, bos, familie,.. Is ze veel vrolijker en slaapt ze beter. We denken dus dat thuis met wat speelgoed spelen, verhaal lezen, door boeken bladeren, blokken stapelen,.. haar geen voldoening meer geeft. Wijzelf weten niet echt nog spelletjes, speelgoed,.. die haar opnieuw wat zouden uitdagen. Want we kunnen natuurlijk niet elke dag op stap, we dagen haar nu uit met zelfstandig eten scheppen in haar mondje, de hond eten geven,.. Maar doordat ze nog niet zelfstandig loopt zijn onze ideetjes wat op.
Hebben jullie leuke spelletjes?
Idee van speelgoed?
Leuke uitjes voor de vrije dagen wij gaan nu vaak wandelen (maar lang stilzitten is haar ding niet meer)?
Alvast bedankt 😁
Robo dino (leerzaam) en beweegt en praat. Van vtech zon goal en dunk dat ze kunnen ‘voetballen’ en ‘basketballen’ kan ze zelf de ballen erin doen en maakt geluid en telt etc. Dit heb ik voor mijn zoontje
Mijn zoontje is gek op dingetjes in en uit een doosje doen, vormpjes in gastjes doen, open en dicht van dozen bakjes en ritsen. Dat kan je uitbreiden met iets in en er uit halen.
Zoekplaatjes(gewoon simpel boekje en vragen waar staat iets)
Inderdaad spulletjes in een tas stoppen en er weer uit halen, dat vind mijn dochter onwijs leuk …..
En ze wilt alleen nog maar trap lopen. Dus dat oefenen we zo nu en dan en dat kost haar ook wel energie. Wellicht een optie?