21 Reacties

4 jaar geleden

Helaas geen oplossingen.. Heb op 7-12 de mirena spiraal laten zetten en vloei ook nog steeds 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Hi, ik heb precies hetzelfde! De huisarts gaf aan dat het kan zijn dat je drie maanden blijft vloeien na het plaatsen. Je zou nog wel kunnen vragen om een controle om te kijken of je spiraal goed geplaatst is.

4 jaar geleden

Hi! Ik ben 8/9 bevallen en heb 27/11 de Mirena spiraal laten zetten en 3 weken gebloed. Toen 1 weel niet en nu weer 2 weken wel. Ik laat het eerst zo. Lijkt mij dat mijn lichaam moet wennen aan een nieuwe vorm van anticonceptie. Mocht dit maanden zo doorgaan dan zal ik mijn gynaecoloog vragen.

4 jaar geleden

Bij mij ook zeker 8 weken last van gehad. Ook veel buikpijn, nu is het volledig gedaan. Dus even volhouden en het gaat wel over!

4 jaar geleden

Oh, dit heb ik ook! Ik word er ook helemaal gek van, maar heb morgen een afspraak bij de gyneacologe. Stelt mij al gerust dat ik niet alleen ben. Na mijn eerste zwangerschap had ik dit wel niet... 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Hier hetzelfde met de kylena spiraal! Tussendoor is het een aantal dagen rustig geweest maar nu weer een volle week flink aan het vloeien..

4 jaar geleden

Hi, ik ben bevallen van mijn 2de kindje op 15/9. 6weken serieuze bloeding (net zoals bij mijn eerste trouwens), dan 1 week niets en daarna mijn eerste maandstonden na zwangerschap. Op de 6de dag mirenaspiraal laten plaatsen en nog 2 dagen gevloeid. Hevige krampen. 5dagen na plaatsing roze afscheiding en 7dagen na plaatsing terug hevige bloedingen die 6 weken hebben geduurd. Na week 4 had ik ook al eens de gyn opgebeld omdat ik al die bloedingen stilletjes aan beu werd 😊 (14weken na bevalling waarvan 12weken bloedingen en 2 weken niets) Die zei dat tot 6w na plaatsing heel normaal was, mocht het langer duren ik een echo moest laten maken om te zien of hij nog steeds goed op zijn plaats zat. Nu, 2 weken later, nog steeds geen bloedingen dus hopelijk blijft het zo. Het varieert blijkbaar van persoon tot persoon dus hou de moed erin en gun je lichaam even de tijd om eraan te wennen. Hoe ergerlijk die bloedingen ook zijn 😊

4 jaar geleden

Ik heb dit ook! 15-12 spiraal gekregen en blijf bloeden🥺

4 jaar geleden

Hier ook! 19 september bevallen en 10 weken later mirena laten zetten.. paar dagen gebloed en toen 1,5 later ongesteld bijna 2 weken lang 😒 waarvan een dag of 6 echt flink zoals voorheen

4 jaar geleden

Ik heb op 27/10 na 6w bevallen te zijn ook een Mirena spiraal laten plaatsen. Ik heb 3w constant gebloeid. Dan een weekje niet en dan terug 2 w constant... Verschrikkelijk. Heb gebeld naar de gynaecoloog en die zei dat dit normaal is tot 6m na plaatsing. MAAR deze maand heb ik enkel wat druppeltjes verlies gehad. Nu hopen dat het zo blijft.

4 jaar geleden

Heb ik ook! Inmiddels 1.5 maand elke dag

4 jaar geleden

18/09 bevallen, 17/12 Mirena laten plaatsen. Verloskundige zei dat het helemaal normaal is om zeker 6 weken (in sommige gevallen zelfs langer) te bloeden. Dit wist ik niet, de eerste keer spiraal geplaatst bij de huisarts en hij had dit niet verteld, maar toen had ik ook niet gebloed. Ben blij dat mijn verloskundige dit zei want ik bloed inderdaad elke dag wel wat. De ene dag meer de andere dag minder. De ene dag rood, de andere dag bruin. Ik maak me er niet ongerust over

4 jaar geleden

Ik ook... al ruim 7 weken. Vk zei idd dat het normaal is..

4 jaar geleden

Mijn verloskundige zei tegen mijn dat je aan de huisarts kunt vragen of je voor een kleine periode de pil erbij mag slikken. Dan wordt een soort van je baarmoeder gereset en dan zou dat over moeten zijn. Ik heb het gelukkig niet nodig gehad naar 8 weken was het over

4 jaar geleden

Goed om te lezen! Ik wist het niet en laat 'm volgende week plaatsten. Ben ik vast voorbereid 😅

4 jaar geleden

Hier nog iemand.. 16-11 mirena spiraal laten plaatsen. Ruim 6 weken flink gebloed. Toen weekje af en toe wat roze spotting. Pas weer ongesteld geweest, dit duurde 1,5 week en sindsdien geen bloed meer 👍 denk echt dat het lichaam moet wennen. Verloskundige zei bij mij ook dat je het zeker een half jaar de kans moet geven want bij sommige vrouwen kan het echt zo lang duren voordat alles een beetje normaal is

4 jaar geleden

Reactie op Sverean

Hier nog iemand.. 16-11 mirena spiraal laten plaatsen. Ruim 6 weken flink g ...
Ruim 5 weken bedoel ik

4 jaar geleden

Wat ben ik blij om dit te lezen! Ik herken dit zo! Ook echt zo veel buikpijn, vooral in de ochtenden. Heb overwogen het spiraaltje weer te laten verwijderen, maar deze berichten geven wel moed om het nog wat langer aan te zien. Ik ben na 1,5 week ook op controle geweest of het wel goed geplaatst was en laten checken of mijn baarmoeder niet geperforeerd was. Dat schijnt te kunnen 😵

4 jaar geleden

Een aantal jaren geleden (dus voordat ik zwanger werd) heb ik een spiraaltje gehad. Ik bleef ook maar bloeden en voelde ‘m zelfs zitten. Had er erg veel last en ook veel pijn van, maar volgens mijn huisarts was dat normaal en moet je lichaam er minimaal 6 maanden aan wennen. Na ong 5,5 maand huilend opgebeld om ‘m te laten verwijderen. Wel top anticonceptie, want van seks is het die periode niet echt gekomen. 😅

4 jaar geleden

Ik heb gisteren het ziekenhuis gebeld hiervoor. Ik heb hetzelfde probleem. Blijkbaar kan dit tot drie maanden na plaatsing duren. Geen reden tot onrust dus ( wel ongemak!)