71 Reacties
6 jaar geleden
Ik sport nog 2x per week en 1x per week een wedstrijd.. Ik ben keepster met voetbal.. veel overleg gehad met mn verloskundige maar die gaf aan dat ik zolang ik me goed voeldr gewoon nog tot 10 a 12 weken mocht keepen. Omdat het dan nog achter je schaambot veilig zit.
Ik ga proberen om sowieso tot de 8 weken vol te houden.. liefste 10 en dan te vertellen dat ik zwanger ben en stop met keepen.
Ben nu 5 weken..
6 jaar geleden
Hoi lien,
Ten eerste gefeliciteerd natuurlijk. Ik ben er nu net achter dat ik zwanger ben en ik ben ook een aardig fanatieke sporter. En zit er ook best mee hoever je kan gaan daarin. Ik ben van plan om te gaan kijken om te gaan kijken voor een 'mammybootcamp'.
Die begeleiders weten heel goed van hoe en wat en wat je mag en kan. En je bent met een clubje mama's to be 😉.
En vooral naar je eigen lichaam blijven luisteren. Gaat het een dag niet dwing jezelf dan niet in allerlei bochten omdat het van jezelf in je hoofd moet.
Ik hoop dat jij hier wat aan hebt en dat er nog meer dames zijn die reageren ben zelf ook nog wel benieuwd namelijk.
Groetjes
6 jaar geleden
Ik dans 1 x per week en ik fiets elke dag naar het werk. (Uur per dag en werk fulltime).
Ik merk dat ik vaak super moe ben als ik thuis kom en dan heb ik weinig puf om te gaan dansen. Ook het fietsen gaat moeizamer omdat ik gewoon minder energie heb. En m'n vriend maar klagen dat ik geen conditie heb. 😅🤣
6 jaar geleden
Hoi hoi,
Ik ben nu 5 weekjes zwanger en stond voor de zwangerschap 3 keer per week 3 uur in de sportschool. Dat trek ik nu al echt niet meer🙄😋 maar heb de app PregNur gedownload. Voor elk trimester de juiste oefeningen. Elke dag zo'n 5 minutjes en 1 rustdag. Doe dit nu al een weekje en vind het erg fijn. Mss ook wat voor andere zwangeren?☺😉
Ik probeer daarnaast ook wel elke dag zeker een half uurtje te wandelen.
6 jaar geleden
Hoi, gefeliciteerd!
Ik sportte 2-3 keer in de week (gewichtheffen), probeer dit wel vast te houden maar nu net 6 weken en 2 dagen zwanger, dus niet mega veel energie en veel misselijk. Ik doe nu een aangepast programma want bepaalde oefeningen mogen niet meer nu. Luister vooral naar mijn lichaam. Lukt het niet, dan lukt het even een dag niet.
6 jaar geleden
Gefeliciteerd,
Ik zelf vind het ook spannend ook al heb ik veelal gehoord dat bewegen juist goed is. Ik doe 2uur per week zumba (Veel springen enzo) dat durf ik nu niet echt. En 2,5u salsa dat lukt redelijk alleen mijn onderrug protesteert soms komt van wegen mijn houding. Het lukt me minder goed om mijn buikspieren aan te spannen van wegen een opgeblazen gevoel. Tevens is mijn energie ook laag maar kan ook door de vakantie komen. nu weer werken en sporten oppakken en ook 6,5 weekje zwanger naar verwachting.
Dus spannend en moeilijk te weten waar ik goed aan doe dus ik begrijp de onzekerheid. Als er tips zijn graag!
6 jaar geleden
Ik las vandaag dat zwangere in rust meer energie verbruiken per uur dan mensen die sporten.
Ik denk dat we moeten blijven bewegen voor een gezond, soepel, sterk lichaam voor de zwangerschap en daarna, maar dat we ook zeker lief mogen zijn voor onszelf.
Ons lichaam is 24/7 keihard aan het werk om een mensje te bouwen. Gaat het niet, dan niet. Niet forceren, want stress op het lichaam is ook absoluut niet goed!
6 jaar geleden
Ik zit op korfbal en ik moet zeggen dat ik het erg pittig vind worden. En bang dat ik bijvoorbeeld in botsing kom met een andere speler.. Ik ben morgen 6 weken zwanger, maar ik wil het nog niet vertellen. Maar omdat het een team sport is kan ik ook niet zomaar zonder reden op te geven stoppen of minderen/lager gaan spelen... Ik ben erg in dubio.. en vind dit dan ook een erg lastig punt.
6 jaar geleden
Reactie op Sanne0208
Hoi hoi,
Ik ben nu 5 weekjes zwanger en stond voor de zwangerschap 3 keer p ...
Goed idee die app. Dat ga ik ook eens proberen. Haha toch maar iets van goede voornemens ;).
6 jaar geleden
Hoi Lien!
Zelf twijfelde ik of ik iets over dit onderwerp zou posten. Ik ben nu 6+4 en ik hasd vooral week 4 - 5 last van klachten. Opgeblazen buik, weinig uithoudingsvermogen etc. Ik ging 4 a 5 x per week groepslessen volgen in de sportschool. En waarvan vaak 2x in de week 2u en de rest 1u. Ik ga nu 3 a 4x in de week. Ook omdat ik dan wat meer tijd voor mezelf over houdt. Maar sinds de zwangerschap ook wegens energie en misselijkheid.
Er is mij gezegd dat ik alles mag. Buikspieren niet meer in laatste trimester. De vk zei vooral luisteren naar je lijf als in vermoeidheid en pijntjes. Ik heb nogal eens buikpijn nml. En dat is toch mn lijf dat aangeeft, genoeg je bent moe.
Hopelijk heb je hier wat aan en kan je nog lang lekker blijven sporten.
Liefs de mama van "Jip"
6 jaar geleden
Ik mag gewoon sporten van de verloskundige. Ik probeer 2x per week zumba te doen en 1x per week kracht. Gaat prima tot nu toe, maar doe wel op standje relax (70% ipv 100%).
6 jaar geleden
Ik zit op korfbal en ik moet zeggen dat ik het erg pittig vind worden. En b ...
Ik begrijp je angst en gedachten heel erg, zit met precies hetzelfde.. en vind ik het gewoon nog veel te leuk en gaat het nu nog goed. Vandaag voor de training nogmaals mijn verloskundige gebeld, en die gaf aan dat tot 12 weken ons ukkie echt veilig zit en ik gewoon mocht keepen.. Maar als mijn lichaam anders aangeeft ik er meteen naar moet luisteren. Schoonzus werkt in het ZH en is net even langs de gynaecoloog gelopen ivm mijn angst.. Kan geen kwaad, lekker keepen.. advies is te stoppen met 10 weken..
Ik wil het tussen de 8 en 10 weken gaan vertellen dus heb besloten het tot die tijd proberen vol te houden en lekker te trainen..
Stiekem al wel wat minder fanatiek dan normaal ;-) .
Ik heb er vertrouwen in maar begrijp ook heel goed als je het toch enorm angstig vindt.. Dan zou ik gewoon lekker rustig aan doen :) .
6 jaar geleden
Fijn om dit samen te kunnen delen!
Ik ben nagenoeg 7 weken zwanger en doe 1 keer in de week een intensieve groepsles in de sportschool, gewichten, squatten, lunches, springen, enz. Nu ben ik rond de kerst niet geweest ivm de drukte en daarna omdat ik erg verkouden was. Eigenlijk wil ik volgende week wel weer gaan maar denk dat mijn conditie echt naar nul is en vraag me af of het juist wel weer goed is voor mijn lichaam. Wat is jullie advies? Gewoon gaan en kijken hoe het gaat?
6 jaar geleden
Reactie op Popperob
Hiallemaal, weet iemand ook hoe het zit met compound oefeningen? Zijn die w ...
Ja die doe ik nu. Squat en Deadlift mag allemaal, ga voor onderhoud en niet een PR. Dus 70% en dan meer herhalingen. Armen en borst kan je sowieso doen. Buikspieren, oefeningen op de rug en planken vanaf 12 weken mee oppassen