Sporten/ hardlopen tijdens je zwangerschap

Joyce1986
één maand geleden
Volgen
Hey, Ik ben al een trotse moeder van 2 meiden (5 en 4 jaar). Voor het moeder zijn was ik altijd fanatiek in hardlopen. Mijn topprestatie was de zevenheuvelenloop in Nijmegen in 2012. Toen ik moeder werd, kwam dit op een zeer laag pitje.. zeg maar gewoon helemaal niet.. puur geen tijd. Begin van het jaar ben ik weer gestart, omdat mijn jongste nu ook op school zit heb ik weer tijd voor mezelf. Op 28 december hadden we onze positieve zwangerschapstest!! Maar dat weerhoudt mij niet om mijn passie toch door te zetten. Wat een heerlijkheid geeft dit toch! Ik ren gemiddeld 2x per week tussen de 7,5-10 km. Het gaat me buiten gewoon goed af, conditie had ik zo weer op peil. Ben benieuwd of er nog meer meiden zijn met deze passie en hoe het gaat? Groetjes Joyce (33 jaar) uitgerekend op 1 september 2020 😊
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
3 reacties
Muisje12
één maand geleden
Hoi Joyce, Leuk om te horen. Ik ben net zoals jij een hardloopster en loop 3/4 per week tot mijn zwangerschapstest vorige week. Ik ben toch terughoudend, bang om te vallen etc. Ik vind het wel heerlijk om te doen. Loop jij op β€œoude” tempo of merk je dat je ook vermoeider wordt en oplettender tijdens het rennen?
  • Rapporteren
JosjeN
één maand geleden
Ik houd ontzettend van sporten. Zoals jullie ook van hardlopen, maar ook zwemmen en groepslessen in de sportschool. Ik zag het afgelopen jaar wel wat zwangere vrouwen tot aan dicht bij de bevalling nog sporten (wel aangepaste oefeningen en intensiteit natuurlijk), maar ik moet nog maar even zien hoe dat voor mij gaat. Ik voel al dat ik snel buiten adem raak, terwijl daar normaal heel veel voor nodig is πŸ˜… Ik denk dat ik mijn sport-gewoontes al snel ga aanpassen naar meer zwemmen en minder hardlopen / fitness, dat voelt gewoon het beste. Ik heb wel met mijn vriend afgelopen dat, als de kleine er is, ik voor mijn eerste marathon ga trainen πŸ’ͺ
  • Rapporteren
Joyce1986
één maand geleden
Last van kortademigheid heb ik als ik bv een trap oploop, bij korte inspanning. Maar na bv 1km rennen heb ik mijn ademhaling onder controle en dus ook niet meer buiten adem Tot zover bemerk ik geen belemmeringen tijdens het hardlopen. Mijn knop gaat om en ik ga en geniet.. Ben je wel eens gevallen tijdens het hardlopen dat je hier angsten voor hebt?
  • Rapporteren