33 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb de andere sprongetjes ook niet heel bewust meegemaakt. Hij was niet veel anders dan normaal. Hij is vandaag 5 maand en ik ben er vannacht om 1:00-4:00-5:30-6:30 eruit geweest omdat hij begon te jengelen. Speen eruit en erin kan hij zelf mits hij zn speen niet heeft weggegooid. Hij rolt nog niet echt. Wel n beetje van buik naar rug (maar ze zeggen dat dat door zwaartekracht komt) wel draait hij rondjes in de box (puur benenwerk) ik lees graag ff mee.

4 jaar geleden

Hier ook ! Zondag is ze 5 maand en heb deze nacht ook zeker 3 a 4 keer moeten opstaan 😅 anders maar 1 keer of zelfs niet .. hopelijk is het een sprongetje .. ze eet ook wel meer dan anders
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Hier nu 2 weken in sprong 5, nog 2 te gaan 🙈 maar slapen gaat nu ineens weer beter! Hij kan nu veel beheerster rollen, kan nu zelfstandig zitten en wil alles eten wat ik eet, dus veel ontwikkeling ineens 😅 Ik denk dat er even heel gebeurde in zijn hoofd en nu heeft hij al wat meer rust, merkte bij de andere sprongetjes ook niet super veel, meer even 1 of 2 piekdagen.

4 jaar geleden

Ik had gehoord dat sprong 4 rond 19 weken is en Sprong 5 rond de 26 weken de onze is nu 20 weken vandaag en is ook echt teuterig overdag moeilijk slapen weinig eten en heeft nu ook dit ‘s nachts ook 3-4 keer opstaan voor haar tutje maar valt direct terug in slaap nu weet ik niet of dit misschien tandjes zijn dat ze hierdoor wat lastiger door is ? Heeft wel al de symptomen maar dan zouden de eerste tandjes de hoektanden zijn

4 jaar geleden

Mentale Sprong 5 – Sprong van Relaties Doordat hij ‘afstanden’ en de gevolgen daarvan nu goed in kan schatten, protesteert hij misschien als jij even de hoek om gaat. Blijf je baby serieus nemen en denk niet dat hij zich aanstelt. Praat tegen hem en laat weten dat je er nog bent, al sta je even om de hoek of uit het zicht. Hoe meer gerust je hem stelt hoe sneller hij gewend zal zijn aan het feit dat mama niet altijd in het zicht is. Lees het boek met alle 10 sprongen. 26 weken: In, op, achter, voor en hoe ver? Als je baby bijna een half jaar is, gaat hij de wereld van ‘relaties’ in. Hoe staat het een in verband met het ander? Het gaat hierbij ook om simpele dingen, zoals de afstand tussen dingen en de plek die dingen hebben ten opzichte van elkaar: een blokje in een blokkendoos, erachter, erop of eronder, bijvoorbeeld. Misschien gaat je baby opeens huilen als je wat verder van hem af gaat. Dat is heel normaal. Je baby snapt nu dat de afstand tussen jullie groter wordt!

4 jaar geleden

Begint dat alweer met 21 weken?? Jezus die sprongen houden niet op he hahaha. Weet dat t steeds bij de andere sprongen ook weer beter is gegaan daarna! Even doorbijten

4 jaar geleden

Reactie op Vmss

Begint dat alweer met 21 weken?? Jezus die sprongen houden niet op he hahah ...
Volgens de Oei ik groei app begint sprong 5 tussen week 22-26 (vanaf de uitgerekende datum natuurlijk).

4 jaar geleden

Reactie op Lauwiene

Hier nu 2 weken in sprong 5, nog 2 te gaan 🙈 maar slapen gaat nu ineens we ...
Knap hoor!

4 jaar geleden

Reactie op babygirl09

Ik had gehoord dat sprong 4 rond 19 weken is en Sprong 5 rond de 26 weken d ...
Ik heb de app oei ik groei. Volgens de app zit ze bijna in sprong 5. Kan natuurlijk per kind een beetje verschillen. Maar aangezien ze kan rollenen kleine dingetjes pakken, denk ik toch sprong 5

4 jaar geleden

Reactie op ils90

Ik heb de app oei ik groei. Volgens de app zit ze bijna in sprong 5. Kan na ...
Kan zijn hoor 😄 ik ken er zelf zoveel niet van haha 😂
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Hier ook sprong 5 en opeens er snachts uit 🙈 hoe is de status op dit moment bij jullie? Ik vind het trouwens ook zo naar dat elke x als hier een sprong zich aankondigd, ook die stomme prikjes zijn😅👍 lekker dubbel op

4 jaar geleden

Hier echt VRE-SE-LIJK 😭. Slapen gaat gelukkig redelijk maar oh oh ohhh als ie wakker is.. superrr chagerijnig, letterlijk constant jengelen, niks is goed, niks is leuk, alles is teveel, kan hem geen seconde alleen laten/neerleggen, soms ineens heel hard huilen.. kortom, drama en dat al meer dan een week. Mag hopen dat dit niet 4 weken aanhoudt want ben nu al gebroken pff

4 jaar geleden

Hier na 8 dagen jengelen, slecht slapen, huilen, zeuren.. zomaar ineens klaar! Weer vrolijk overdag, beter slapen, helemaal over is het 😊

4 jaar geleden

Reactie op Lifeoflysanne

Hier ook sprong 5 en opeens er snachts uit 🙈 hoe is de status op dit momen ...
Of juist fijn.. heb je 2 in 1😂

4 jaar geleden

Zo grappig... Sprong 5 begint vandaag en het is gelijk bingo. Meer willen drinken en ineens huilend wakker worden 😅

4 jaar geleden

Hier 22 weken en 2 dagen (gecorrigeerd bijna 24 weken) en meneertje is overdag niet meer heel tevreden. Wil graag geentertaind worden en waar hij normaal lekker lang kon spelen met 1 ding is het nu al snel niet meer goed. Ik heb alleen t idee dat hij juist meer slaap nodig heeft. Het is neerleggen en hij slaapt dus wij klagen verder niet :) ben benieuwd wat ze hierna weer extra kunnen!

4 jaar geleden

Haha hier nog heel niet aan de sprong gedacht.. maar is 22 weken dus zou kunnen. Ook onrustig vooral in de nacht en weer een nachtvoeding. Maar ze heeft dan ook wel net prikjes gehad en net drie tanden door..

4 jaar geleden

Ik ga niet meer hopen op het einde van een sprong. Hier begonnen met sprong 4 en tot heden nog maar weinig betering gehad. Begin deze week kreeg ik hoop maar was goed voor 2 dagen 🙄

4 jaar geleden

Ook sprong 5 hier inclusief tandjes die doorkomen en een verkoudheid 😅 gelukkig is onze dochter nog vrolijk overdags maar drinkt slechter slaapt overdags goed in haar eigen bed maar tegen 9 uur savonds wordt hwt drama en wil ze het niet meer dus beland ze in der kinderwagen in onze kamer naast ons hihi erg gezellig wat wel weer gek is dat sinds ze weer in onze kamer ligt ze de nacht door slaapt terwijl ze dat in haar eigen kamer heel lang niet meer gedaan heeft 🤔

4 jaar geleden

Poeh hier ook sprong 5, laatste week als het goed is. Mannetje 27 weken maar de app gaat uit van de uitgerekende datum dus zitten we er nu net in. Maar idd slapen is echt drama. Meneer sliep alle slaapjes in bed, nu geen meer. Zelfs de nacht die altijd prima ging, nu al vanaf voor 0.00 bezig met speentje en huilen. Huilt ook ineens in zijn slaap, kennen jullie dat?