21 Reacties
5 jaar geleden
Heb geen ervaring met de borstvoeding, maar tegen de spruw hielp bij mijn dochtertje pickwick zwarte thee op een gaasje heel erg goed!!! Wel echt die van pickwick, vanwege een stofje wat daarin zit. (Was een tip van de verpleegkundige van het CB)
5 jaar geleden
Vraag een lactatiekundige! Die kunnen je daar heel goed bij helpen. Ik heb het ook gehad en raakte resistent voor de medicijnen. Ik kreeg van de lactatiekundige toen wat anders en werkte meteen.
5 jaar geleden
Reactie op MamavanSanne
Heb geen ervaring met de borstvoeding, maar tegen de spruw hielp bij mijn d ...
Bedankt voor de tip, dit is ook het proberen waard. Maar omdat ik vermoed dat het probleem meer bij mij ligt dan bij hem denk ik dat ik naar iets opzoek moet wat de schimmel helemaal uit mijn borsten verwijderd..
5 jaar geleden
Same here! Na nystatine, en een gentiaan violet kuur uiteindelijk gekozen voor the natural way: pure biologische kokosolie elke dag op de tepels gesmeerd, na 3 dagen kon de kleine weer normaal drinken en was spruw veel minder en nu onderhoud ik het met dagelijks 1x smeren. Dit helpt terugkomen te voorkomen! Succss
5 jaar geleden
Reactie op SoLe
Ah wat vervelend zeg! Schimmelcreme en nystatine heeft hier niks geholpen ( ...
Ik gaf geen bv dus hoefde mijzelf niet te behandelen maar nyatatine werkte bij ons ook voor geen meter. Toen we overstappen op daktarin was het snel verdwenen. Voor het geval je ook bv uit flesje geeft en/of speen: goed uitkoken en goed handen wassen. Maar dat doe je wss wel.
5 jaar geleden
Echt na elke voeding jouw tepels ook insmeren. En ook al is het bij je zoontje 'weg' dan toch nog een week blijven doen ook bij jezelf anders besmet je elkaar steeds terug opnieuw
5 jaar geleden
Echt na elke voeding jouw tepels ook insmeren. En ook al is het bij je zoon ...
Ik deed eerst wat op mijn tepels smeren dan zoontje laten drinken en dan nog eens mijn tepels in smeren. Ik kreeg wel daktarin voor geschreven
5 jaar geleden
Reactie op Lucavb
Was dat speciale Daktarin die je niet hoeft te verwijderen voordat je baby ...
Ja dit was de daktarin gel oral. Wel enkel op voorschrift te verkrijgen dacht ik.
5 jaar geleden
Reactie op Lucavb
Was dat speciale Daktarin die je niet hoeft te verwijderen voordat je baby ...
De nystatine kun je ook op je tepels smeren dat moest ik gewoon doen van de huisarts
5 jaar geleden
Google eens op probiothica van orthoflor moeder en kind m. Staat mij bij dat dit ook helpt tegen spruw!
5 jaar geleden
Hier werkte kokosolie erg goed tegen spruw. Wel de meest pure variant, niet de bewerkte geurloze. Na elke voeding smeerde ik mijn tepels in en voor de volgende voeding nog een keer zodat het in mijn dochter haar mondje kwam. Soms ook een beetje op mijn vinger en dan in haar mondje. Met een week was het zo goed als over, daarna echt nog lang blijven smeren voor de zekerheid. Succes!