32 Reacties

5 jaar geleden

Ik zou bij sterretjes zien je vk bellen! Dit kan zwangerschapsvergiftiging zijn en vooral gezien je al 35 weken bent

5 jaar geleden

Heb je een te hoge bloeddruk misschien ?

5 jaar geleden

Ja, toevallig vandaag na avondeten. Ik ging even opruimen en zag opeens sterretjes voor m'n ogen 😅 ik heb dat vooral als ik moet bukken, speelgoed van de grond ruimen en plotseling opstaan..

5 jaar geleden

Is te hoge bloeddruk. Heb im ook

5 jaar geleden

Nou ik heb het al eigenlijk sinds week 24 sporadisch, maar tijdens mn checks en zo zijn mn bloeddruk keurig, labwaardes keurig en geen eiwitten in urine. Dus het is blijkbaar een kwaal die ik er gewoon bij heb gekregen zonder duizeligheid of onwelwording gevoel..maar ben wel benieuwd of het by sommige meer voorkomt

5 jaar geleden

Ja dat had ik na het eten ook eventjes

5 jaar geleden

Reactie op Mom91

Nou ik heb het al eigenlijk sinds week 24 sporadisch, maar tijdens mn check ...
Oww ik had afgelopen vrijdag met het warme weer ineens een dikkere voet dan normaal, ik heb toen gebeld en had toen eiwitten in m’n urine, bloed was prima , bloeddruk ook maar toch te veel eiwitten in m’n urine

5 jaar geleden

Reactie op Evelien2018

Ja, toevallig vandaag na avondeten. Ik ging even opruimen en zag opeens ste ...
Ik heb dat dan ook inderdaad . Zakt wel binnen aantal seconde weer weg

5 jaar geleden

Reactie op sakina_xx

Oww ik had afgelopen vrijdag met het warme weer ineens een dikkere voet dan ...
Ik heb morgenvroeg weer een check, ik ga het toch maar nogmaals benoemen.. ik heb het indd ook weleens na het eten, wat ik wel weet is dat myn bloeddruk dan nog lager is..dus wie weet die combinatie.. maar ik zal er beter opletten wanneer het zich nou voordoet

5 jaar geleden

Reactie op Annelien1105

Ik heb dat dan ook inderdaad . Zakt wel binnen aantal seconde weer weg
Klopt het zakt wel weg ja!

5 jaar geleden

Ik heb het 1x gehad, heel kort.. rond de 22 weken.. Bloeddruk was goed, geen last van gehad meer en nu 35 weken.. Maar zou het sowieso even melden bij je VK want het is ook een symptoom van zwangerschapsvergiftiging..

5 jaar geleden

Is dst letterlijknof draaierig zijn?

5 jaar geleden

Reactie op Ikbenlara

Is dst letterlijknof draaierig zijn?
Nee echt letterlijk. Dus puntjes zien voor je zicht

5 jaar geleden

Ja zo af en toe, eigenlijk de hele zwangerschap al. Meestal gebeurd het onder de douche als ik mijn haren was. Of gewoon als ik "te snel" op sta/ga zitten. Het hoeft niets te zijn... Maar: Hoort erbij, heb ik al die weken aangehoord. Ondanks dat ik aandrong dat deze zwangerschap mij echt heel zwaar viel. Op 30wk zwaar ijzer tekort. Ondanks de extra ijzer tabletten. En nu ook op 33wk zwangerschapsdiabetes. Allemaal niet zo ernstig en behandelbaar, maar wat een gedoe! Dus hou het ajb in de gaten en luister naar je lichaam. Laat anders voor de zekerheid een bloed onderzoek doen. Better save than sorry

5 jaar geleden

Reactie op KiwiLime

Ja zo af en toe, eigenlijk de hele zwangerschap al. Meestal gebeurd het ond ...
Mijn bloeddruk is dus altijd "keurig" Maar daardoor worden klachten sneller weggedrukt onder kwaaltjes die erbij horen. Ipv een indicatie tot verder onderzoek. Hou het gewoon goed in de gaten voor jezelf. Maak er anders notities van wanneer je sterretjes ziet, mss ontdek je een patroon.

5 jaar geleden

Ik ben nu 29+2 en af en toe heb ik dat ook opeens. Ik was bang voor zwangerschap vergiftiging. Ik had de verloskundige gebeld en als het alleen af en toe is zonder andere klachten zoals wazig zien, spugen, koorts en nog wat dan is het niet zo erg.

5 jaar geleden

Ik zou voor de zekerheid je verloskundige bellen ik was vorige week woensdag voor mijn controles in het ziekenhuis en alles was goed toch wilde ze mijn bloed afnemen om alles uit te sluiten omdat ik vocht vast hield en af en toe sterretjes zag ik dacht zou wel door het weer komen want ik voelde me verder super goed toch uurtje nadat er bloed werd afgenomen werd ik gebeld en nu lig ik dus al meer dan een week in het ziekenhuis met Zwangerschaps Vergiftiging

5 jaar geleden

Ja vooral nu met het warme weer en inderdaad ook bij snel opstaan enzo. Ik heb een lagere bloeddruk (schommelt rond de 95/63). Dus ik ga er vanuit dat het daardoor komt. Zwangerschapsvergiftiging gaat toch altijd gepaard met hoge bloeddruk? Ik heb vanmiddag een echo, dus zal het dan voor de zekerheid nog eens navragen..maar verwacht een 'hoort erbij' antwoord.

5 jaar geleden

Ik ben 36 zwanger heb ik ook last van ogen wazig zien en rechteroog een sterretje zien ik heb onderzoek gedaan geen zwangerschap vergiftiging maar door verwijzen naar oogarts!

5 jaar geleden

Hier ook! Gister controle bij de vk en een te lage bloeddruk met een onderdruk van 55..