35 Reacties

5 jaar geleden
Ik gebruik deze! Maar ik moet zeggen dat ik overal hoor dat je kan smeren wat je wil.... Maar dat het ook echt met aanleg/erfelijkheid te maken heeft of je (veel) striae krijgt of niet... Ik ben nu 25 weken zwanger en ik heb alleen onderaan m’n buik een paar strepen zitten.. Maar goed ik moet natuurlijk nog even dus geen idee hoe het uiteindelijk wordt!

5 jaar geleden
De buik goed vettig houden, en ik gebruik de balsem van de etos speciaal voor zwangere vrouwen. Het verkoeld ook nog eens, waardoor je dus ook niet gaat krabben!

5 jaar geleden
Ik gebruik de zwangerschapsolie van Weleda. Ruikt heerlijk! Tot nu toe nog geen striae.

5 jaar geleden
Je huid heeft een product nodig met vitamine E en vitamine C. Dit voor de natuurlijke aanmaak van collageen en elastine. Ook moet je elke week scrubben om je huidvernieuwing te stimuleren. Helaas werkt het alleen op een buik met (voorafgaand aan de zwangerschap) een laag vetpercentage. Wanneer je vetpercentage op je buik hoog was is de kans groot dat de huid gaat scheuren. Helaas kan aanleg ook een oorzaak zijn!!

5 jaar geleden
Kansloze zaak... ik heb bij mijn eerste flink gesmeerd... maar helaas... tijgerprintje stond er toch op einde zwangerschap. Nu zag ik gisteren de eerste streepjes ook alweer opkomen 😫

5 jaar geleden
Striae voorkomen is denk ik niet echt mogelijk...
Als je hier aanleg voor hebt ga je dit niet tegen... Mijn van nature stugge huid is bij al mijn zwangerschappen uitgescheurd, waardoor ik enorme littekens heb over mijn hele buik...
Ik heb zowel voor, tijdens als na de zwangerschappen van alles gebruikt om mijn huid soepel te maken.... Bio oil... PCLE... cocos olie ... zwitsal... en zelfs uierzalf.. whahahha niks heeft geholpen helaas... Gewoon hopen dat je van nature een rekbare huid hebt....😅 Voor mij geen bikini meer...

5 jaar geleden
Reactie op Lifeoflysanne
Je huid heeft een product nodig met vitamine E en vitamine C. Dit voor de n ...
Ik heb een lekker vetlaagje op mn buik maar ik heb nagenoeg geen striae dus dat is echt onzin. Gewoon je huid lekker verzorgen met een goede creme of olie. Ik gebruikte de eerste zwangerschap mama creme van de etos en bio oil. Nu ben ik wat lakser er gebruik ik alleen de bodycreme van rituals. Tot nu toe ook nog geen striae. Aanleg speelt ook zeker mee. Nu heb ik op verschillende plekken wel striae door te snel groeien in gewicht maar op mn buik dus weer niet.

5 jaar geleden
Je kunt er met smeren weinig aan doen maar genoeg vocht binnenkrijgen en smeren is wel fijn voor de huid.
Als je huid te snel oprekt ontstaat het. Er zijn vrouwen met hoge en lage BMI die het krijgen omdat het te maken heeft met de elasticiteit van je huid. Ook erfelijkheid speelt een rol. Ik smeer met Weleda en voelt heerlijk.
Er zijn trouwens ook vrouwen die geen striae hebben en ineens door het persen tijdens de bevalling vol zitten. Doe waar jij je goed bij voelt ♥️

5 jaar geleden
Ik gebruik de petit en Jolie, anti Stretch Mark oil, twee tot drie keer per dag. Een keer per dag masseer ik het goed (beetje bindweefsel massage) En een keer per week scrubben. Na de vorige zwangerschap had ik in ieder geval geen striae. Of het hierdoor komt, weet ik natuurlijk niet, maar baat het niet dan schaad het niet...en vaak reageert de kleine er ook heel erg op, vind ik altijd gezellig :)

5 jaar geleden
Niets. Ik smeer me hoogstens helemaal in met bodylotion als ik een enorm droge huid heb. Maar ook dat nauwelijks.
Helaas is er nog niets gevonden dat bewezen effectief is tegen striae. Dus het smeren is meer voor comfort voor jezelf. Prima, maar niet effectief.
Het is aanleg. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap niets gehad, alleen op mij borsten. Nooit iets gesmeerd. Nu ook nog niets tot nu toe, terwijl die buik extra hard groeit door twee baby's. Maar wederom wel op mijn borsten.

5 jaar geleden
Bij week 17 verschenen bij mij al de eerste striemen en ik zag het somber in voor de rest van de zwangerschap. Ik smeerde al met bio-oil en een mama bee creme.
Ik ben toen gaan smeren met pure aloë vera gel 99,9% en daarna een laagje cocosolie. De striemen die er al waren zijn weggetrokken en er zijn helemaal geen nieuwe op komen zetten!!! Nu week 25.

5 jaar geleden
Ik heb van de Kruidvat mama oil ofzo. Gebruik het niet dagelijks, zie ook nog niks verschijnen, maar smeert wel fijn en is iets van 3 euro dus dat valt ook mee