7 Reacties
VRIEND
4 jaar geleden
Bij mij kwam het omdat ik de tepel niet ver genoeg mondje induwde, geen idee waarom dat opeens na anderhalf jaar een probleem was haha, maar maybe omdat de kleine groter wordt en er meer aan gaat “hangen” 🤣 Anyways toen ik daar op ging letten bleven de kloven weer weg
4 jaar geleden
Ik heb hier precies hetzelfde gehad. Mijn dochter 19 mnd en opeens na 1,5 jr tepelkloof: superpijnlijk (snap dat beginnende mamas hierom stoppen, ma gelukkig in t begin geen last van gehad). Ik heb t gevoel dat t ook aan tandjes ligt: ze bijt dan wel niet expres ma met zuigen komt je tepel wel vaak tegen de tandjes:( bij mij zijn mn tepels zo nu en dan gevoelig ma gelukkig geen kloof meer! Ben blij om te lezen dat er meerderen nog bv geven op deze leeftijd. Lees dat dat toch niet vaak gebeurd in nederland (ik woon in buitenland en hier is die situatie wat anders)
4 jaar geleden
Hier wordt ook nog borstvoeding gegeven hoor, dus je bent zeker niet de enige! ‘S ochtends en ‘s avonds en in heel uitzonderlijke gevallen nog eens overdag. Wellicht toch de tandjes of het soms een beetje lui ‘hangen’ aan de tepel dat dit veroorzaakt? Heb geen kloofjes wel laatst een ontstoken borst. Warm douchen en toch aanleggen hielp! En lanoline is zo nu en dan altijd fijn :-)
Veel succes!!
4 jaar geleden
Misschien een beetje off topic, maar aangezien jullie ook nog borstvoeding geven… kunnen jullie wel eens een avond weg? Mijn zoontje ligt bij ons in bed en komt niet in slaap zonder borstvoeding. Ik had een poos geleden een etentje en toen heeft hij de hele avond geschreeuwd en naar de deur staan kijken! Ontroostbaar door zn lieve papa 🥺
Benieuwd naar jullie ervaringen!
4 jaar geleden
Reactie op Lysz
Misschien een beetje off topic, maar aangezien jullie ook nog borstvoeding ...
Wat vervelend, zo voel je je super schuldig en ga je niet (meer) zo makkelijk weg..hoe gaat dit in de middag als iemand anders dan jij hem in bed legt?
Mijn zoontje kreeg de keren dat ik weg was in de avond een flesje met afgekolfde melk uit de vriezer. Als alternatief misschien gewone melk warm maken? In de middag krijgt ie geen flesje en kan papa hem makkelijk in bed leggen.
Misschien kun je de middagen oefenen dat papa zijn manier heeft om hem in bed te leggen en daarna toepassen in de avond?
4 jaar geleden
Dank voor je reactie! Ja best wel vervelend en merk dat ik hierdoor überhaupt de deur niet uitga ‘s avonds. In de middag wordt er met hem gewandeld en slaapt hij in de kinderwagen (meestal buiten). We zullen het wel niet goed doen, maar dit is de routine geworden. Hij slaapt wel als een roosje en groeit als kool 😅🤣