15 Reacties
6 jaar geleden
Ik zou zeker voor de baby gewoon een normale termometer nemen. In het ziekenhuis gebruiken ze deze ook. Via de anus meten is het meest nauwkeurig
6 jaar geleden
Bij een voorhoofd en oor thermometer moet je inderdaad altijd bij tellen. Internet verteld alleen niet precies de juiste hoeveelheden en de zorg in het zh is 9/10 keer niet blij met deze manier van temp doorgeven 😉 (bekend mee vanuit mijn zorgbaan)
Voor ons meisje heb ik dan ook een 'normale' rectale meter
6 jaar geleden
Ik moet van de kraamzorg een rextale thermometer .. En dan t liefst met flexibele punt dit zodat je niets beschadigd
6 jaar geleden
Hier ook gewoon een rectale thermometer op advies van de huisarts. Mijn dochter had als baby ook last van koortsstuipen dus was echt belangrijk dat de temperatuur correct werd gemeten. Heb ooit wel een oorthermometer gekregen van iemand en er zat ook wel echt een verschil in vs de rectale thermometer.
6 jaar geleden
Voorhoofd en oren is echt niet betrouwbaar, sowieso niet maar bij baby's al helemaal niet! Simpelweg er iets bij tellen is niet genoeg, er kan soms wel 2 graden tussen het ene en het andere oor zitten, welke pak je dan?
Neem met de gezondheid van je kleine geen risico en pak de enige thermometer die betrouwbaar is, oftewel rectaal. 😊
6 jaar geleden
Zojuist kraamzorg intake gehad. Wij moeten in ieder geval een rectale hebben
6 jaar geleden
Reactie op MamaJo26
Hier ook rectaal voor ee kleine, wel lastig om aan te komen hihi
Iedere kruitvat, trekpleister, etos of welke drogist dan ook verkoopt eenvoudige rectale thermometers 🌡 voor ca. €5. Flexibele zullen vast wat lastiger te vinden zijn, maar is dat niet iets wat ze verkopen bij De babywinkels?