15 Reacties

6 jaar geleden

De enige betrouwbare manier is via de billen. Je hebt met flexibele top. Het is wel echt aan te raden, als je baby heel ziek is dan wil je het exact weten en niet denken zal het plus 1 of 2 zijn.. zeker als je rond de 40 zit en je zorgen maakt.

6 jaar geleden

Gewoon de bil thermometer. Wil de kraamzorg hier ook hebben. Heb wel 1 voor in t oor en toch zit die er altijd iets naast.

6 jaar geleden

Ik zou zeker voor de baby gewoon een normale termometer nemen. In het ziekenhuis gebruiken ze deze ook. Via de anus meten is het meest nauwkeurig

6 jaar geleden

Volgens mijn moet je bij een baby een rectale thermometer.

6 jaar geleden

Naar ik weet wil de kraamzorg meten met een “normale” rectale thermometer. Deze moet flexibel zijn in de punt.

6 jaar geleden

Bij een voorhoofd en oor thermometer moet je inderdaad altijd bij tellen. Internet verteld alleen niet precies de juiste hoeveelheden en de zorg in het zh is 9/10 keer niet blij met deze manier van temp doorgeven 😉 (bekend mee vanuit mijn zorgbaan) Voor ons meisje heb ik dan ook een 'normale' rectale meter

6 jaar geleden

Ik moet van de kraamzorg een rextale thermometer .. En dan t liefst met flexibele punt dit zodat je niets beschadigd

6 jaar geleden

Hier gewoon rectale thermometer. Moet ook in de kraamtijd. Voor je zelf trouwens ook. Ik heb er 1 genomen met flexibele punt. Is toch iets comfortabeler wanneer t kindje wel beweegt plots.

6 jaar geleden

Hier ook gewoon een rectale thermometer op advies van de huisarts. Mijn dochter had als baby ook last van koortsstuipen dus was echt belangrijk dat de temperatuur correct werd gemeten. Heb ooit wel een oorthermometer gekregen van iemand en er zat ook wel echt een verschil in vs de rectale thermometer.

6 jaar geleden

Voorhoofd en oren is echt niet betrouwbaar, sowieso niet maar bij baby's al helemaal niet! Simpelweg er iets bij tellen is niet genoeg, er kan soms wel 2 graden tussen het ene en het andere oor zitten, welke pak je dan? Neem met de gezondheid van je kleine geen risico en pak de enige thermometer die betrouwbaar is, oftewel rectaal. 😊

6 jaar geleden

Rectaal steeds. Vanaf 1,5 jaar oorthermometer van braun gekocht en heel tevreden. Na controle moet ik 0,4 °c bijtellen.

6 jaar geleden

Hier ook rectaal voor ee kleine, wel lastig om aan te komen hihi

6 jaar geleden

Zojuist kraamzorg intake gehad. Wij moeten in ieder geval een rectale hebben

6 jaar geleden

Reactie op MamaJo26

Hier ook rectaal voor ee kleine, wel lastig om aan te komen hihi
Iedere kruitvat, trekpleister, etos of welke drogist dan ook verkoopt eenvoudige rectale thermometers 🌡 voor ca. €5. Flexibele zullen vast wat lastiger te vinden zijn, maar is dat niet iets wat ze verkopen bij De babywinkels?

6 jaar geleden

De gewone simpele rectale thermometer van Braun....die zijn top en uiteinde is wat flexibel! Overal te koop!