9 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde gehad. Ik heb mijn dochter een paar keer opgehouden, maar dan was het van 17.00 tot 19.00 uur echt niet te doen. Ben haar toch weer in bed gaan leggen en heb volgehouden. Ook al lag ze een half uurtje in bed, dan had ze toch rust. Nu slaapt ze weer gewoon 1 uurtje smiddags en moet ik haar af en toe wakker maken haha. Het komt goed, het is een FASE 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Sandy1982

Hier ook precies hetzelfde gehad. Ik heb mijn dochter een paar keer opgehou ...
Dank voor je reactie. Ja klopt al is het een half uurtje maar als ik al zeg dat ik haar in bed ga leggen is het krijsen en soms 3 kwartier dat ik haar op n gegeve moment pak. Maar hoop dat indd een fase is 😂

2 jaar geleden

Zo blij om te lezen dat het een fase is hier is het ook. Op de opvang leggen ze hem.al sinds hij net 2 is niet meer op bed. Hij is een beetje de gangmaker, dus maakt een feestje als hij met andere kindjes moet gaan slapen. Maar we merken dan dat hij rond 17.00/19.00 echt op is. Hij wordt dan "vervelend" en wil niet meer eten. Valt soms met het eten in slaap.. Heel sneu. Thuis en bij de opa's en oma's sliep hij prima. Maar sinds kort blijft hij maar eruit komen. Zeker op de dagen dat ik hem op bed leg in de middag.

2 jaar geleden

Hier is onze dochter gestopt met haar dutje. Sinds ik dat heb geaccepteerd en we samen kleien, boekjes lezen en ze een luisterboek luistert als rust gaat het heel goed!

2 jaar geleden

Hier één van mijn twins (over een week 3 jaar) die niet meer wilde slapen ‘s middags. Ik dacht: prima, hij heeft er ook wel de leeftijd voor om niet meer te slapen. Maar het bleek dat hij echt zijn middagdut nog nodig had. We hebben ‘m toen laten huilen ‘s middags in z’n bedje, zijn wel in de buurt gebleven, maar haalden hem er niet uit. Hij doet nu sinds een maand of 2/3 weer gewoon een dut. Hij benoemd soms wel dat hij niet naar bed wil, maar daar reageren we niet op 🤭. Overigens zitten de meesten in mijn omgeving met kindjes van (bijna) 3 wel in die overgangsfase, dus ik denk wel echt dat ze binnenkort van de dut af gaan en dat ze daar een flinke tijd aan moeten wennen.

2 jaar geleden

Reactie op Linn_J

Hier één van mijn twins (over een week 3 jaar) die niet meer wilde slapen ‘ ...
Ja precies ik heb ook het gevoel dat ze het nog nodig heeft want ze is op n gegeve moment echt moe maar ze geeft zich niet over. Vandaag eens doorgezet en gaar laten schreeuwen n half uur😱 uiteindelijk in slaap gevallen en 1.5 u geslapen. Maarja als het inslapen zo gaat steeds🤷‍♀️…

2 jaar geleden

Reactie op caajke

Ja precies ik heb ook het gevoel dat ze het nog nodig heeft want ze is op n ...
Ja hier duurde dat ook weleens een halfuur hoor! Maar dan na de middagdut heel blij en trots doen, zeggen hoe knap het is van haar en hoe fijn het is dat ze nu weer lekker kan spelen ‘s middags .. Dat werkt hier wel .. Nu gaan wij volgende week op vakantie, dan zal het slapen sowieso wel een uitdaging zijn, dus benieuwd hoe het daarna gaat 🤭.

2 jaar geleden

En? Hoe gaat het inmiddels? Hier ging het op vakantie verrassend goed, maar nu thuis lijkt de dut er toch echt wel vanaf te gaan. Hij is nu bijna 3 jr en 1 mnd, dus ik denk dat we nu toch gewoon echt door de zure appel heen moeten. Waarschijnlijk krijgt hij volgende week z’n grote bed, dan kan hij er ook uit komen, dus zal het wel klaar zijn 🤭.

2 jaar geleden

Reactie op Linn_J

En? Hoe gaat het inmiddels? Hier ging het op vakantie verrassend goed, maar ...
Lief dat je het vraagt. Het is is geen gekke leeftijd om geen middagslaapje meer te hebben dus even erdoorheen denk ik🫣 hier slaapt ze smiddags niet meer lukte gewoon echt niet meer. Als we weggaan en we zitten in de auto valt ze meestal wel in slaap. Uiteindelijk slaapt ze dan savonds weer laat. Soms wel lastig omdat ze op n gegeve moment op de dag minder kan hebben. Maarja zijn hopelijk weet fases😂