31 Reacties

5 jaar geleden

Ik ga dit dus vanaf morgen doen. En heb de zenuwen al de hele week omdat ik had gezegd.... vanaf maandag gaat ze naar haar eigen kamer. Dus ik lees mee!!

5 jaar geleden

Mijn tip is: gewoon doen! Je ziet vanzelf hoe het gaat en kan dan altijd kijken wat je daarna doet. Mijn dochter sliep in haar ledikantje in haar eigen kamer veel beter dan bij ons op de kamer.

Reactie op nanaaa

Ik ga dit dus vanaf morgen doen. En heb de zenuwen al de hele week omdat ik ...
We zouden het eigenlijk gister doen en vorige week maar elke keer smoesjes verzonnen hahaha! Eerst prikje toen werd hij verkouden maar vandaag helemaal z’n kamertjes gesopt en het bedje van onze kamer gehaald dus het moet!

Reactie op EP09

Mijn tip is: gewoon doen! Je ziet vanzelf hoe het gaat en kan dan altijd ki ...
Dat idee heb ik ook want hij word niet wakker van ons! Fijn om te horen dat het goed ging bij jullie

5 jaar geleden

Allereerst is dit pas goed om te doen wanneer je er echt klaar voor bent of aan toe bent. Wat wij hebben gedaan is onze dochter een lange tijd eerst overdag op haar eigen kamer te laten slapen. Daardoor kent ze de omgeving al en is de overgang niet heel groot. Wij doen onze deur van de slaapkamer dicht, maar die van haar open. We horen haar dan goed, maar niet bij elk geluidje zodat je nog wel gewoon kan slapen. Sinds ze op haar eigen kamer slaapt, slaapt ze beter. En ik en mijn vriend ook. Ik zou graag willen weten wat je zo zenuwachtig maakt.

5 jaar geleden

Wij deden wel eerst nog co sleeper op zijn eigen kamer, zodat bedje vertrouwd was. En wat bleek beide partijen sliepen beter. Na een week in eigen ledikant en hij slaapt er super in. Kamer is vlakbij dus wij hebben beide deuren open, zo kunnen we evengoed snel reageren op geluiden. Soms kijk ik zelfs even om het hoekje snachts als ik naar de wc moet en meneer wel heel langs slaapt (stil is).

5 jaar geleden

Reactie op kleinespruitopkomst❤️

Dat idee heb ik ook want hij word niet wakker van ons! Fijn om te horen dat ...
En de eerste nachten vond ik het ook wel spannend hoor, had beide deuren helemaal open voor het geval ik niets zou horen en ben zelfs een keer gaan kijken ‘s nachts 🙈 Inmiddels de deur op een kiertje en hoor ik het alsnog prima als er wat is.

5 jaar geleden

Slaapt ze al door? Hier borstvoeding en niet doorslapen. Nog lekker van genieten dat ze bij ons ligt. Wat is de reden dat je het zou doen? Slaap je slecht? Dat zou hier een reden kunnen zijn. Maar zolang ze nog blijft komen, gaan wij er niet aan beginnen 🙈 De tijd gaat al zo snel... lekker van genieten en niet doen als je er niet aan toe bent

5 jaar geleden

Gewoon proberen 😉 we hebben chris met 2 maanden in zn eigen bedje gelegd in de 1e instantie vond hij het niks maar op dag 2 viel hij zo in slaap en de 1e x is zwz drama voor mama want bij elk geluidje wil je kijken😂 het went heel snel😉 komt goed😘

5 jaar geleden

Wij hebben onze dochter pas met 5,5 maand s nachts op haar eigen kamer gelegd. Het moest wel omdat ze niet meer in de co sleeper paste! Ik vond het heel erg jammer dat ze niet meer gezellig bij ons sliep, maar mijn dochter had nergens last van en slaapt er heerlijk. Ze slaapt wel al vanaf het begin overdag op haar eigen kamer en ze wordt daar ook altijd verschoond. Ze is daarom al een tijdje gewend aan die kamer, misschien kun je daar mee beginnen met je baby vertrouwd maken op de eigen kamer. Er verschonen, veel spelen en plezier maken etc. Maar wie weet maakt het je baby allemaal niet zoveel uit waar die slaapt! Succes

Reactie op Jooske-24

Allereerst is dit pas goed om te doen wanneer je er echt klaar voor bent of ...
Nou ik ben vooral bang dat de babyfoon te weinig geluid geeft of dat niet er wat met hem gebeurd. In z’n slaap waar hij zelf niet in kan grijpen

Reactie op mama van Lux

Slaapt ze al door? Hier borstvoeding en niet doorslapen. Nog lekker van ge ...
Ik merk dat hij vaak wakker word als wij naar bed gaan of onrustig is nadat wij binnen komen dus ik denk dat het hem meer rust geeft zeg maar! Vind het echt een ontzettend grote stap mijn doel was na 3 maanden maar nu bijna 6 maanden dus vind het de hoogste tijd en anders blijf ik uitstellen.dus hoop dat het hem meer rust geeft. Ik geef flesvoeding en ene nacht slaapt hij door andere nacht niet en dat zij vaak de nachten dat hij onrustig van ons is

5 jaar geleden

Reactie op kleinespruitopkomst❤️

We zouden het eigenlijk gister doen en vorige week maar elke keer smoesjes ...
Heeeel herkenbaar haha ik heb vandaag het kamertje gesopt voor morgen ben zoooo benieuwd! Laat je het even weten morgen??

5 jaar geleden

Wij hebben het deze week voor t eerst geprobeerd (cold turkey) en het ging meteen goed! waar hij eerst iedere 2-4 uur wakker werd, sliep hij nu opeens 8 uur achter elkaar! 😱 ik vind het heel gezellig samen, maar het begon me echt op te breken. Gaat hartstikke goed zo.

5 jaar geleden

Bij ons ook sinds 2 nachten. Ze is morgen 6 maanden. Ik heb er slechter van geslapen, maar zij gelukkig niet. Alleen het in slaap vallen duurde wel aanzienlijk langer. Ik heb de babyfoon naast m’n bed zodat ik s nachts kan kijken hoe ze ligt en als ik naar de wc ga kijk ik even om het hoekje :)

5 jaar geleden

Ik had er enorme stress voor en sinds vorige week slaapt hij op zijn eigen kamer. We slapen alle twee veel beter ☺️ enkel de eerste avond was een beetje moeilijk voor hem.

5 jaar geleden

Dat Dani altijd terug mag bij jullie als een van jullie dat wil. Geeft een relaxt gevoel vond ik. Succes

5 jaar geleden

Ik snap het, ik heb het geprobeerd, onze zoon komt nog wel geregeld voor een voeding en wordt ook nog vaker wakker, de ene nacht meer dan de andere. Wij doen dus om te beginnen een halve nacht, omdat ik het heel erg mis als hij er niet bij is maar vooral zodat we richting de ochtend nog even het slapen/snoozen kunnen rekken door een hand bij hem te leggen of speen aan te reiken.

5 jaar geleden

Bij ons ook eerst overdag en daarna de nachten. Hebben een knuffel van ZaZu met daarin geluiden van hartslag etc. Die zet ik altijd aan en dan slapen ze rustig in en door 🍀
Wij hebben er meer “last” van gehad dan Dani gelukkig voor hem was het een gewone nacht af en toe heen en weer voor z’n speen dus dat was even wennen maar verder dus al met al een goede nacht! ❤️