10 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb een wiegmatras erbij gekocht. Ik vond het matrasje van de co-sleeper ook erg hard. Daaromheen zit een matrashoes die afneembaar en uitwasbaar is. Zelf doe ik er alleen een hoeslaken omheen, geen molton. Schijnt beter lucht doorlatend/ademend te zijn als met molton. Deze heb ik dan ook niet om het ledikant matras gedaan. Om de meeste eerste vlekken dan toch op te vangen leg ik eerst een XL hydrofielluierdoek dubbelgevouwen in het bedje(co-sleeper en ledikant). Daar ligt dan het kindje op. En later als het kindje veel beweegt en draait is het de slaapzak die de eerste vlekken gaat opvangen. En als er nou echt een vlek op komt, door de hydrofiele doek en de hoeslaken heen, dan gooi je de matrashoes gewoon in de wasmachine;) Co-sleeper kort opmaken met een hoeslakentje, dubbelgevouwen hydrofiele doek en een lakentje (mits je een inbakerdoek gebruikt) en eventueel met dekentje. Ik kijk heel erg naar het weer en de kamer themperatuur. En dan beslist ik of hij een deken nodig heeft. Maar... Ik ben geen expert😅🙈 dus ik doe wat ik denk dat goed is, tenzij iemand een betere tip heeft?😇 Ik lees graag mee

5 jaar geleden

Ik kwam laatst dit filmpje tegen over het opmaken van een ledikant. Maar dezelfde tips kun je vast ook gebruiken voor een co-sleeper of wieg https://www.babybalance.nl/video/het-ledikantje-kort-opmaken/

5 jaar geleden

Ik heb een molton, hoeslaken, en een wieglakentje. Verder een babynestje voor in het begin.

5 jaar geleden

Ik heb de wieg matras apart erbij gekocht voor de co sleeper. Heb gekozen voor een stevige koudschuim matras. Ik heb juist gekozen voor een molton ipv een matrasbeschermer, want die plaats je tussen bedbodem en matras. Ik wilde juist dat dat gedeelte kon ventileren. Zitten ook gaten in. In principe hebben ze ongeveer dezelfde eigenschappen. Dat is het levensduur van een matras verlengen, maar de kleine zal er miss maar een half jaar in liggen. Molton doe ik over matras heen en dan hoeslaken en dan nog opmaken met laken en deken. Ik zie het allemaal straks wel in de praktijk

5 jaar geleden

Ik heb gewoon het standaard matras. Volgens mij is een zacht matras voor een baby echt niet beter (of juist slechter). Opmaken doe ik tzt wel met de kraamverzorgster, maar ik heb van alles in huis (molton, hoeslaken, laken, deken, slaapzak).

5 jaar geleden

Ik heb gewoon het standaard matras. Volgens mij is een zacht matras voor ee ...
Ik ga wel iets opmaken hoor, maar het is meer dat de kraamverzorgster het toch weer opnieuw doet. Die weten precies hoe het moet en leggen het je dan wel uit 😉

5 jaar geleden

Hoi, even een ander vraagje.. Hebben jullie een speciale hoeslaken gekocht voor op de co sleeper? Of die van de ledikant gebruikt?

5 jaar geleden

Reactie op CCR

Hoi, even een ander vraagje.. Hebben jullie een speciale hoeslaken gekocht ...
Onze cosleeper heeft qua matras afmeting hetzelfde als de kinderwagen en een wiegje. Kleiner dan een ledikant dus. Wij hebben dan ook 2 setjes gekocht voor de cosleeper als kinderwagen. (2 molton, 2 hoeslaken, 2 lakentjes en 2 dekentjes)

5 jaar geleden

Wij hebben een topper erop gedaan. Maar het matras is groter dan van de wieg en kinderwagen en kleiner dan het ledikant. Dus we maken het op met de hoes van het verschoningskussen die past perfect!

5 jaar geleden

Hebben jullie nog een link voor wen goed matrasje voor de co sleeper? Uit onze kraamzorg intake kwam ook naar voren dat het matrasje van de co sleeper te dun was dus we leggen er een ander matrasje in, iemand tips?