17 Reacties

5 jaar geleden

Blijkbaar had ik dat zelf toen ik bij mijn moeder zat... (inmiddels 27 jaar)🌷 snap je zorgen. Goed dat ze er naar kijken. Sterkte 🌷

5 jaar geleden

Mijn gynaecologe heeft daar in ieder geval niets over gezegd...

5 jaar geleden

Yes, ik heb t drie weken terug gehoord. Maar alles prima verder bleek in t ziekenhuis. Mij hebben ze zelfs gezegd dat de doorverwijzing naar t ziekenhuis er binnenkort ook uitgaat. Heel veel vrouwen hebben dit en t in de gaten houden van de groei is in de meeste gevallen voldoende. Het is namelijk wel een afwijking maar het kan geen kwaad indien de twee gewoon functioneren. Mijn verloskundige heeft t zelf toevallig ook gehad bij één kindje en zij was meer dan 4 kilo bij de geboorte 😊👍. Ik snap je angst maar probeer eerst even de afspraak af te wachten want die gaat je waarschijnlijk echt gerust stellen. Succes!

5 jaar geleden

Ik heb ook er ook 2 ipv 3. Bij de 20 weken echo zag alles er helemaal goed uit. Toch extra controle in het ziekenhuis gehad en ook daar zag alles er goed uit, geen afwijkingen. De gynaecoloog vertelde mij dat het wel vaker voorkomt en dat het helemaal niks ergs hoeft te zijn.

5 jaar geleden

Reactie op Natuurlijk MA-MAriek

Yes, ik heb t drie weken terug gehoord. Maar alles prima verder bleek in t ...
Ohw en als je even zoekt in de topics naar dit onderwerp merk je ook dat je niet alleen bent ☺️

5 jaar geleden

Hey, ik heb ook met mijn 20 weken echo te horen gekregen dat ik er 2 heb i.p.v. 3. Mijn gynaecoloog vertelde dat het zooooooo vaak voor komt en dat ik me er geen zorgen over hoef te maken, omdat alles verder ook goed met de groei was gelukkig. Maaaaaar... uit voorzorgen ben ik ook naar het ziekenhuis in Maastricht geweest en ik zal je vertellen dat het een super fijne ziekenhuis is met SUPER aardig personeel echt een 10+++++. Heel veel succes nog .🌸

5 jaar geleden

Ik heb het ook gehad bij mijn vorige zwangerschap! Een Sua noemde de gynaecoloog het. Hij zei dat het dan belangrijk was om goed voor jezelf te zorgen, goed gezond eten en optijd te rusten (middagslaapjes bijvoorbeeld). Omdat dan de voedingsstoffen goed de kans hebben om optimaal bij je kindje te komen en weer afgevoerd kunnen worden. Maar maak je echt geen zorgen, verder kan het geen enkele kwaad/schade toebrengen aan je babytje ❤

5 jaar geleden

Hoi, Ik ben nu 20.3 weken zwanger van mijn vierde kindje, En dit is de eerste keer dat ik een SUA heb bij mijn baby, Volgens de gynaecoloog is er weinig aan de hand als het hartje en de nieren goed zijn. De navelstreng nieren en hart zijn de eerste organen die worden aangelegd, De oorzaak is onbekend. Zodra de baby is geboren is het voorbij. Wel krijg ik en jij ook denk groei echo's de rest van zwangerschap. Geniet van je zwangerschap en maak je niet te druk. Zolang je onder controle blijft is de tijd zo voorbij ☺️

5 jaar geleden

Hoi! Ik heb het ook vorige week gehoord met mijn 20 weken echo. Doorverwezen naar Erasmus MC, verder geen afwijkingen gevonden gelukkig. Ik hoefde me er niet zorgen over te maken, omdat alles voor de rest goed uit zag. Wel wordt de groei in de gaten gehouden.

5 jaar geleden

Wij hebben dit laatst ook te horen gekregen. In het begin vonden wij het ook verdrietig en eng, maar na de extra controle bij de gynaecoloog zijn we gerustgesteld. Die gaf aan dat als er in de navelstreng 2 bloedvaten zitten ipv 3, dat dit een verhoogde kans geeft op andere afwijkingen in organen die dezelfde tijd zijn aangelegd (bijv. hart en nieren). Maar als er verder geen afwijkingen zijn, dan is het eigenlijk een gewone zwangerschap. Ze vertelde ons zelfs dat extra groeiecho’s niet nodig zijn. Ze zei dat men dit eerst dacht, maar dat recent is gebleken dat het achterhaald is dat het kan leiden tot een groeiachterstand. Dus maak je geen zorgen! Als bij de 20 weken echo geen andere afwijkingen gezien zijn, dan is er waarschijnlijk niks aan de hand 😊

5 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties!’ Dit stelt mij enorm gerust 😘

5 jaar geleden

Ook ik heb het tijdens mijn 20weken echo te horen gekregen en dezelfde middag langs het zkhs geweest voor een extra controle. gelukkig was verder alles in orde en krijg ik vanaf week 28 extra groei echos. In het begin is het uiteraard enorm schrikken, ik kwam huilend thuis omdat ik ondwerweg naar huis aan het googlen was (niet slim) en daar bovenop ook zonder partner was geweest wegens de corona maatregeln. Na mn afspraak in het zkhs ben ik enorm gerust gesteld en probeer ik er positief naar te kijken; extra echos betekent vaker de baby zien!

5 jaar geleden

Even een update: alles is gelukkig goed! Geen afwijkingen, het hoofdje is wel iets kleiner dan gemiddeld maar ze vond het niet ernstig omdat ik zelf ook een klein hoofd heb! Moet voor de zekerheid over 10 dagen terug komen. Helemaal opgelucht 🥰

5 jaar geleden

Fijn dat alles goed is! Ik heb het ook, en ook niets aan de hand. Schijnbaar is het puur toeval dat zoiets gebeurd. Als ik internet mag geloven is er in 25% vd gevallen een afwijking. Maar als ik het zo lees is van die 25% hier bij lange na geen sprake.. dat stelt me wel gerust

5 jaar geleden

Hier ook ontdekt dat ik SUA heb.. schrok in eerste instantie ook, probeer nu extra op te passen met inspanningen en wil extra rust nemen de laatste twee maanden.. tot noch toe is het hartje en nieren goed dus dat is fijn, dinsdag weer een check voor de groei.... dinsdag ben ik 26 weken..

5 jaar geleden

Ik heb maandag een extra groeiecho gehad maar ipv te klein, is hij gewoon flink te groot 🤷‍♀️ zo kom je van het een in het ander, nu gaan ze testen op zwangerschapsdiabetes en anders weer een extra uitgebreide echo. Soms denk ik hadden ze die SUA maar nooit ontdekt, volgens mij is er gewoon niet zoveel aan de hand.

5 jaar geleden

Mijn eerste kindje had dit, en daarnaast was een niertje wat groter en z’n hartje naar rechts gedraaid ipv links. Veel echo’s gehad na de geboorte maar hij is 100% gezond en de nier is bijgetrokken. Het hartje heeft geen gevolgen. Wel zeiden ze dat hij waarschijnlijk aan de kleine kant zou zijn en dat ik goed (veel) moest eten. Was slecht advies. Hij had totaal geen groeiachterstand op geen enkel punt in de zwangerschap en geboren met 40 weken en 3,5 kg.